Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 08/04/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►ΝΕΑ:  ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ LCD/HDR ΑΠΟ ΤΙΣ DOLBY ΚΑΙ SIM2...

AV BLOG 

SITE MAP


Παρουσιάστηκε το πρωτότυπο SIM2/Dolby HDR
31/03/2008
H Dolby παρουσίασε επισήμως τις δύο τεχνολογίες οι οποίες αφορούν την λειτουργία οθονών LCD, και ειδικά τα πάνελς των οποίων τα φωτιστικά σώματα (backlights) είναι κατασκευασμένα από LEDs, στην περυσινή CEATEC. Οι δύο τεχνολογίες ονομάζονται Dolby Contrast και Dolby Vision (η Dolby ονομάζει το πακέτο HDR) και περιλαμβάνουν αλγόριθμους οι οποίοι, στην πρώτη περίπτωση, ελέγχουν δυναμικά την αντίθεση με αποτέλεσμα να αποκτά η οθόνη μεγάλους λόγους αντίθεσης που δεν είναι εφικτοί από την τεχνολογία LCD σε στατικές συνθήκες, ενώ στην δεύτερη βελτιώνουν την δυναμική περιοχή του πάνελ προσφέροντας μεγάλη φωτεινότητα και μεγάλο λόγο αντίθεσης ταυτοχρόνως. Στο τέλος Νοεμβρίου, υπήρξε κοινή ανακοίνωση των Dolby/SIM2 ότι προτίθενται να παρουσιάσουν το πρωτότυπο μιας συσκευής η οποία θα βασίζεται στης τεχνολογίες αυτές, κάτι που έγινε επισήμως πριν από λίγες ημέρες. Η συσκευή χρησιμοποιεί μια οθόνη LCD 46 ιντσών με δυνατότητα προβολής 1920x1080 της οποίας το backlight έχει υλοποιηθεί με 1838 LEDs. Η φωτεινότητα των LEDs ελέγχεται μέσω ενός FPGA της Xilinx (χρησιμοποιήται ένα Virtex) το οποίο τρέχει τους αλγόριθμους HDR (High Dynamic Range) της Dolby, με ανάλυση 16bit (αυτό σημαίνει ότι η φωτεινότητα της πηγής μπορεί να πάρει 65536 διακριτές τιμές). Το αποτέλεσμα είναι μια οθόνη με υψηλή φωτεινότητα που φθάνει τα 4.000cd/m2 και έχει “στα χαρτιά” άπειρο λόγο αντίθεσης. Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, αυτό το “άπειρο” σημαίνει πολύ απλά ότι σε μια απολύτως μαύρη σκηνή (δηλαδή σε ένα 100% black pattern) η φωτεινή πηγή του LCD σβήνει εντελώς, οπότε δεν μπορεί να οριστεί πηλίκο λευκού/μαύρου. Στην πράξη, δηλαδή σε συνθήκες πραγματικής χρήσης, ο λόγος αντίθεσης σχετίζεται τόσο με τον φωτισμό του περιβάλλοντος (ο οποίος ανακλάται στην οθόνη) όσο και με το υλικό που προβάλλεται, αλλά -βεβαίως- εδώ οι SIM2/Dolby “παίζουν” ένα θεμιτό παιχνίδι με τις προδιαγραφές μετρήσεων, όπως άλλωστε και όλες οι εταιρίες! Το περίβλημα του πρωτοτύπου το οποίο επιδείχθηκε για πρώτη φορά στην Νέα Υόρκη και θα κάνει το γύρω του κόσμου, έχει σχεδιάσει ο Giorgio Revoldini, o Ιταλός σχεδιαστής ο οποίος βρίσκεται πίσω από την βραβευμένη αισθητική των προβολέων της SIM2.
ΙΝFO: Βιντεορυθμός, τηλ.: 210-953.3321, web: http://www.sim2.com/
Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΚΟΡΥΦΗ...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ...►

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr