Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 23/01/2018

AVMENTOR.net
Go to
AVMENTOR.net

Las Vegas, 9-12 Ιανουαρίου 2018

CES 2018 - Show Report

Λογότυπος
Φωτό_Ανοίγματος

Παρά το ότι όλοι θα θέλαμε να ξεκινήσουμε την χρονιά με μια νότα αισιοδοξίας (την οποία δικαιολογεί η πορεία της τεχνολογίας) δεν μπορεί παρά να σταθεί κανείς στο γεγονός ότι “κάτι” δεν πήγε καλά εφέτος στην CES και αυτό το κάτι δεν είχε τόσο σχέση με τα προϊόντα, όσο με τις στρατηγικές επιλογές του διοργανωτή, οι οποίες έγιναν πριν από χρόνια, αλλά έχουν αποτελέσματα που φαίνονται, ξεκάθαρα, τώρα. Πέραν αυτού, υπήρχαν αρκετά και ενδιαφέροντα πράγματα στα οποία αξίζει να αναφερθεί κανείς, οπότε ας κρατήσουμε την ψυχραιμία μας.
Για τους περισσότερους αυτά είναι ψιλά γράμματα: Ίσως γνωρίζατε (αλλά ίσως και όχι) ότι, στο παρελθόν, την CES την διοργάνωνε η CEA (Consumer Electronics Association) μια εμπορική ένωση η οποία, με διαφορετικές ονομασίες (αλλά σχετικώς ομοιογενής ως προς τα μέλη της), υπήρχε από το 1924. Το 2015 έγινε μια αλλαγή, η οποία ήταν ύποπτη μόνο στα μάτια των κυνικών (όπως ο υπογράφων, ας πούμε). Από τότε την έκθεση διοργανώνει η CTA (Consumer Technology Association, το νέο όνομα της CEA) και η διαφορά ανάμεσα στο “Consumer Electronics” και στο “Consumer Technology” αποδεικνύεται, με τα χρόνια, καθοριστική. Τώρα, η έκθεση είναι ανοικτή σε κάθε τεχνολογία και προϊόν, από τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, μέχρι τις ρομποτικές ντουλάπες που διπλώνουν τα ρούχα αυτόματα, δηλαδή σε οτιδήποτε μπορεί να σκεφτεί ο κάθε σπεκουλαδόρος της πιάτσας, ανεξαρτήτως αν αυτό λειτουργεί, αν έχει εμπορικό ενδιαφέρον, ή αν υπάρχει ή θα υπάρξει ως προϊόν. Σίγουρα, οι νεωτερισμοί ήταν -ανέκαθεν- μέρος της CES (και κάθε έκθεσης τεχνολογίας) αλλά η αναλογία μεταξύ ιδεών και πραγματικών προϊόντων είναι, εν προκειμένω, κρίσιμη. Η σύγκριση μεταξύ μιας ιδέας ή ενός concept και ενός πραγματικού, εμπορικά εκμεταλλεύσιμου προϊόντος, στο επίπεδο των εντυπώσεων, βρίσκει (σχεδόν) πάντα την ιδέα να κερδίζει. Οι τηλεοράσεις 8K “χάνουν από τα αποδυτήρια” μπροστά στα robot-στρίπερ και στα ιπτάμενα αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά απίθανο να αποκτήσει κάποιος ένα από τα τελευταία, στο άμεσο μέλλον (πριν, ας πούμε, από την επόμενη CES).
Το αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν, κατά τη γνώμη του υπογράφοντος, μια σημαντική αλλαγή στον χαρακτήρα της έκθεσης και μια ψυχρή ατμόσφαιρα ακόμη και στους κεντρικούς εκθεσιακούς χώρους, όπου βρίσκονται οι μεγάλοι κατασκευαστές οπτικοακουστικών συστημάτων. Στην έκθεση των συστημάτων ήχου υψηλής απόδοσης (στο Venetian δηλαδή) η ατμόσφαιρα ήταν χειρότερη, επειδή, όπως φαίνεται, εκτός όλων των παραπάνω, τα έξοδα συμμετοχής είναι υψηλά και οι άλλες εκθέσεις (AXPONA, RMAF, Munich HighEnd) φαντάζουν περισσότερο ενδιαφέρουσες από εμπορικής άποψης. Αποτέλεσμα αυτής της τελευταίας εντύπωσης ήταν μια σημαντική μείωση της έκτασης της έκθεσης (στον ένα -και κάτι- όροφο).
Κατά την γνώμη του υπογράφοντος, είναι σαφές ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές, τόσο στο επίπεδο της διοργάνωσης (αν και είναι δύσκολο να δει κανείς το ποιές πρέπει να είναι αυτές και αν είναι ρεαλιστικό κάτι τέτοιο) όσο και στον τρόπο με τον οποίο αυτοκαθορίζεται η ίδια η βιομηχανία των οπτικοακουστικών συστημάτων και στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί με τους δυνητικούς της χρήστες, επειδή αυτή τη στιγμή ο δρόμος που ακολουθεί φαίνεται να είναι αδιέξοδος και να οδηγεί σε μια κρίση ταυτότητας, από την οποία όλοι θα βγουν χαμένοι.
Οι φωτογραφίες ξεκινούν από εδώ.

Δημήτρης Σταματάκος