Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update:  Τρίτη, 21/11/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ATHENS HIGH END SHOW 2006 - ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ...

AV BLOG 

SITE MAP

ATHENS HIGH END SHOW 2006
Gabi Van Der Kley (Crystal Cable)
Γνωρίζω ότι είστε μουσικός. Ποιό είναι το όργανό σας;
Είμαι πιανίστα και έπαιζα για αρκετά χρόνια σε κονσέρτα. Αλλά έχοντας τέσσερα παιδιά, μου ήταν δύσκολο να συνδυάζω τις απαιτήσεις της καριέρας μου ως μουσικού με τις απαιτήσεις της οικογένειας. Οχι, βεβαίως, ότι είναι εύκολο να τις συνδυάζω την οικογένεια με τις απαιτήσεις μίας εταιρίας... Είναι πάντως ευκολότερο. Εξακολουθώ όμως να παίζω πιάνο και κάνω κάποιες ηχογραφήσεις.
Πολλοί λένε ότι οι μουσικοί είναι πολύ κακοί ακροατές, κυρίως επειδή εκπαιδεύονται να ακούνε από την... λάθος πλευρά του μικροφώνου και αποκτούν έτσι εντελώς διαφορετική άποψη για την μουσική. Εσείς συμφωνείτε με αυτή την άποψη;
Είναι πολύ πιθανόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν νομίζω ότι βίωσα τέτοιο πρόβλημα γιατί εκτός από το να παίζω, ακούω και πολύ μουσική. Θυμάμαι, πάντως -τώρα που το αναφέρετε- ότι πριν ασχοληθώ με το audio όταν άκουγα κάτι επικεντρωνόμουν στο περιεχόμενο, στην τεχνική του μουσικού και σε άλλα τέτοια θέματα. Δεν με ενδιέφερε τόσο η ποιότητα. Τώρα θεωρώ ότι η ποιότητα είναι σημαντική. Νομίζω ότι αυτό που λέτε οφείλεται εν μέρει και στο ότι οι περισσότεροι μουσικοί, όπως κι εγώ άλλωστε, ξεκινούν να ηχογραφούν σε πολύ μικρές ηλικίες και τότε δεν ασχολούνται πολύ με το αποτέλεσμα...  Οσο μεγαλώνεις τόσο αυτό αλλάζει. Σιγά-σιγά αρχίζεις να συνεργάζεσαι με τους μηχανικούς και να σε ενδιαφέρει το τεχνικό κομμάτι. Το πιάνο, έχω την εντύπωση, είναι ένα πολύ δύσκολο όργανο στην ηχοληψία. Καθώς συνεργάζομαι με κάποιους ηχολήπτες που χρησιμοποιούν αποκλειστικά δικά μας καλώδια μαθαίνω συνεχώς γύρω από αυτά τα θέματα. Εχουμε επίσης πολύ στενή συνεργασία με τον David Chesky που κάνει δικές του παραγωγές και είναι επίσης πιανίστας.
Πείτε μου μία εταιρία που κάνει καλές ηχοληψίες πιάνου κατά την γνώμη σας...
Θα έλεγα την Telarc. Καταφέρνουν να συνδυάσουν την καλή τεχνική σε θέματα ηχοληψίας και την καλή ποιότητα σε θέματα μουσικής τέχνης. Θα μπορούσα να σας πω πολλές εταιρίες με καλούς δίσκους που περιέχουν πιάνο αλλά η τεχνική τους πλευρά είναι μέτρια...
Ας μιλήσουμε για την Crystal Cable. Εξ΄όσων γνωρίζω είναι μία νέα εταιρία στην Ελλάδα...
Είναι μια νέα εταιρία γενικώς, θα έλεγα. Ξεκινήσαμε το 2004 και στην Ελλάδα βρισκόμαστα περίπου έναν χρόνο.
Μιλήστε μας λίγο για την φιλοσοφία σας... Τί διαφορετικό έχει να προτείνει η Crystal στον χώρο των καλωδίων;
Το να ξεκινήσεις μια νέα εταιρία σήμερα είναι δύσκολη υπόθεση. Οχι μόνο για καλώδια αλλά για οτιδήποτε. Με έναν μεγάλο αριθμό κατασκευαστών ανά τον κόσμο, για εμάς δεν θα είχε νόημα να ξεκινήσουμε την Crystal αν δεν είχαμε κάτι σοβαρό να επιδείξουμε. Αυτό που προσπαθούμε είναι συνδυάσουμε είναι την πολύ καλή ποιότητα με την πολύ καλή αισθητική. Αν ρίξετε μια ματιά στα καλώδια που κυκλοφορούν θα δείτε ότι η συντρηπτική τους πλειοψηφία έχει μία συγκεκριμένη αισθητική: Σκούροι χρωματισμοί, βαριές και άκαμπτες κατασκευές. Από την αγορά λείπουν προιόντα τα οποία είναι πολύ καλής ποιότητας από τεχνικής πλευράς αλλά παράλληλα και πολύ υψηλής αισθητικής. Αυτό είναι μία πρόσθετη αξία που κάνει το προιόν μας περισσότερο αποδεκτό από ανθρώπους που έχουν ένα διαφορετικό τρόπο ζωής από αυτόν που χαρακτηρίζει τους αγοραστές των ανταγωνιστικών προιόντων. Τα καλώδιά μας είναι όμορφα αν θέλει να τα βλέπει κανείς, αλλά αν θέλει να τα κρύψει μπορεί να το κάνει πολύ εύκολα γιατί είναι εύκαμπτα και λεπτά.  Αυτό είναι ένα concept που το βρήκα πολύ ενδιαφέρον και το ακολουθούμε εδώ και τρία χρόνια σε πολλές χώρες.
Πιστεύετε ότι υπάρχουν πραγματικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των διαφόρων καλωδίων; Και η άποψη σας μετράει ιδιαίτερα γιατί είστε και μουσικός...
Ναι υπάρχει πράγματι διαφορά και μάλιστα όχι μόνο όταν χρησιμοποιούνται διαφορετικά καλώδια σε ένα σύστημα αλλά και όταν χρησιμοποιούνται διαφορετικά καλώδια σε μια ηχογράφηση. Κάναμε μια σχετική επίδειξη στο τελευταίο show που διοργάνωσε το Hi-Fi News, όπου διοργανώσαμε sessions με ζωντανή μουσική -έπαιζα ένα πεντάλεπτο κομμάτι στο πιάνο- κάναμε ηχογραφήσεις με διάφορα καλώδια και στην συνέχεια παίζαμε τις ηχογραφήσεις αυτές, επίσης μέσα από διάφορα καλώδια.  Ηταν κάτι που ήθελα να κάνω επειδή θεωρώ ότι το Hi-Fi και η μουσική έχουν απομακρυνθεί. Οι άνθρωποι δίνουν μεγαλύτερη σημασία από ότι πρέπει στις συσκευές και μικρότερη στην ίδια την μουσική και στο πώς αυτή ακούγεται από τις συσκευές αυτές... Για να επιστρέψω στο ερώτημά σας, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των καλωδίων και αυτές οφείλονται στην κατασκευή τους. Αυτό είναι επίσης ένα θέμα με το οποίο θα πρέπει να ασχοληθούμε ιδιαίτερα ως κλάδος...
Δηλαδή;
Δηλαδή, θα πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους στην ιδέα ότι δεν υπάρχει κάτι το μυστικιστικό ή το μυστηριώδες γύρω από όλα αυτά τα πράγματα. Να τους προσγειώσουμε στην πραγματικότητα, επειδή σε αντίθετη περίπτωση κινδυνεύουμε να απομονωθούμε. Ολο και περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτά τα πράγματα απευθύνονται σε ειδικούς, ταλαντούχους ανθρώπους που μπορούν να αντιληφθούν μικροδιαφορές και όχι σε ένα ευρύτερο σύνολο ανθρώπων που ακούνε μουσική και θέλουν να την ακούνε σωστά. Αυτά, ισχύουν προφανώς και για τα καλώδια. Τα χαρακτηριστικά τους μπορούμε να τα μετρήσουμε στο εργαστήριο, να τα συγκρίνουμε, να δούμε τις παραμέτρους τους και στην συνέχεια να τα ακούσουμε για να αποφασίσουμε ποιό είναι το καλύτερο ή ποιό μας ταιριάζει. Δεν υπάρχουν μυστήρια...
Πείτε μας μερικές λεπτομέρειες από τις συνταγές της Crystal Cable...
Το υλικό που χρησιμοποιούμε είναι κατ' αρχήν καθαρός άργυρος στον οποίο εν συνεχεία εγχέουμε χρυσό. Ακολουθούμε την διαδικασία αυτή επειδή τα καλώδια από σκέτο άργυρο έχουν έναν συγκεκριμένο, κάπως τραχύ, χαρακτήρα. Ο λόγος γι' αυτό είναι οι ατέλειες που δημιουργούνται στην κρυσταλλική δομή του αργύρου και ο χρυσός ελαχιστοποιεί τις ατέλειες αυτές. Πρόκειται για μία πολύπλοκη μεταλλουργική επεξεργασία η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο σε μία στενή περιοχή θερμοκρασιών. Αν η θερμοκρασία γίνει πολύ υψηλή τα μέταλλα τήκονται και έχουμε ένα κράμμα, αν γίνει πολύ χαμηλή τότε δεν γίνεται τίποτε...  Ως μονωτικό χρησιμοποιούμε το Kapton, ένα υλικό που χρησιμοποιήται από την αεροπορική βιομηχανία αλλά και από την βιομηχανία των μεγαφώνων. Χρησιμοποιούμε δύο λωρίδες Kapton για να μονώσουμε τον πυρήνα του καλωδίου, στην συνέχεια πλέκουμε την θωράκιση από καθαρό άργυρο και στην συνέχεια εφαρμόζουμε ένα περίβλημα από Teflon.

"Από την αγορά λείπουν καλώδια τα οποία είναι πολύ καλής ποιότητας από τεχνικής πλευράς αλλά παράλληλα και πολύ υψηλής αισθητικής."

Χρησιμοποιήτε την ίδια διαδικασία για κάθε καλώδιο της Crystal;
Ναι, σε όλα τα προιόντα και σε όλες τις σειρές. Αυτό που διαφοροποιεί την ποιότητα των καλωδίων και, βεβαίως, την τιμή τους είναι η διάμετρος. Εχουμε δανειστεί εδώ την λογική της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορείς να αγοράσεις μία Μερτσέντες σε διάφορες τιμές ανάλογα με το μοντέλο αλλά θα είναι πάντα μία Μερτσέντες και ποτέ δεν θα είναι πολύ φθηνή...  Ετσι και στην περίπτωση της Crystal. Τα καλώδιά μας δεν είναι φθηνά. Ακόμη και το πιο προσιτό interconnect στοιχίζει περί τα 300 ευρώ...
Πόσες σειρές προιόντων έχετε;
Εχουμε πέντε σειρές. Ολες κατασκευάζονται στην Ολλανδία. Κάποια από τα καλώδιά μας είναι τόσο λεπτά που απαιτούν μικροσκόπιο ή μεγεθυντικό φακό για τις κολλήσεις τους, επειδή η ασημοκόλληση που χρησιμοποιούμε είναι μεγαλύτερης διαμέτρου από το ίδιο το καλώδια. Παράγουμε μοντέλα για single ended και balanced συνδέσεις, καλώδια για βραχίονες και βεβαίως καλώδια για συστήματα που χρησιμοποιούν jacks των 3.5mm όπως το iPod ή άλλες παρόμοιες συσκευές. Για τα καλώδια των ηχείων έχουμε εφαρμόσει ένα ειδικό σύστημα, το οποίο επιτρέπει την τοποθέτηση όλων των ειδών ακροδεκτών. Αυτό διευκολύνει την ζωή του χρήστη ο οποίος μπορεί να αγοράσει ένα τερματισμένο καλώδιο και στην συνέχεια να προσαρμόσει όποιους ακροδέκτες χρειάζεται και όποτε τους χρειάζεται.
Τί ακροδέκτες χρησιμοποιήτε;
Τα βύσματα που χρησιμοποιούμε κατασκευάζονται για εμάς με εξαίρεση το ειδικό βύσμα που χρησιμοποιήται στο καλώδιο του βραχίονα. Κατασκευάζονται στην Ελβετία από χαλκό ελεύθερο οξυγόνου και οι μεγάλες σειρές έχουν επίχρυσμα από Ρόδιο.
Καλύπτετε και τον τομέα της εικόνας;
Ασφαλώς. Εχουμε πλήρη σειρά καλωδίων. Στο audio έχουμε επίσης καλώδια για ψηφιακές συνδέσεις, ενώ στο video διαθέτουμε καλώδια για αναλογικά σήματα, για Firewire, για HDMI και Scart.
Σχολιάστε λίγο το HDMI. Πολλοί συνάδελφοί σας, κατασκευαστές καλωδίων, θεωρούν ότι πρόκειται για ένα από τα δύσκολα καλώδια.
Πράγματι είναι ένα δύσκολο καλώδιο, κυρίως λόγω του τερματισμού του και του μεγέθους του συνδετήρα. Αν θέλεις πραγματικά καλή ποιότητα και πιστοποίηση, είναι δύσκολο να το πετύχεις για μήκη πάνω από δέκα μέτρα. Και αυτή είναι μία απόσταση που είναι συνήθης σε συστήματα με προβολέα. Αλλά αυτό είναι το μέλλον και κινούμεθα φυσικά προς τα εκεί.
Πόσο δύσκολο είναι για μια γυναίκα να βρίσκεται στην συγκεκριμένη βιομηχανία;
Δεν είναι ακριβώς δύσκολο... Θα το έλεγα περίεργο. Είναι σαφώς ένας ανδρικός κόσμος και νομίζω ότι πρέπει να είμαστε το πολύ πέντε γυναίκες που εξασκούμε σχετική δραστηριότητα. Ειδικά τον πρώτο χρόνο συνέβησαν διάφορα αστεία πράγματα, με το συνηθέστερο να ζητούν να τους συνδέσω με κάποιον ανώτερό μου...  Ολα τα mail και η αλληλογραφία ξεκινούσαν με "Dear Sir", κ.λπ. Το γεγονός ότι ήμουν μουσικός ίσως με διευκόλυνε λίγο αλλά στην αρχή, έχω την εντύπωση ότι όλοι είχαν ετοιμάσει μια δύσκολη τεχνική ερώτηση για να με φέρουν σε δύσκολη θέση...
Πείτε μας τα άμεσα σχέδιά σας...
Το μόνο που λείπει αυτή την στιγμή από την σειρά μας είναι ένα καλής ποιότητας πολύπριζο, κάτι που ελπίζουμε ότι θα παρουσιάσουμε τον Ιανουάριο στην CES. Το σχήμα του θα προέρχεται από το δισκοειδές tag που χρησιμοποιούμε για να γράψουμε τον τύπο του κάθε καλωδίου, αφού τα ίδια τα καλώδια είναι πολύ λεπτά γι΄αυτή την δουλειά. Το πολύπριζο θα έχει έξι θέσεις και θα χρησιμοποιεί αστεροειδείς συνδέσεις, δηλαδή όλοι οι αντίστοιχοι ακροδέκτες θα συνδέονται σε ένα μόνο σημείο κεντρικά, χωρίς να υπάρχουν οι γνωστές, συνηθισμένες μπάρες. Επίσης θα παρουσιάσουμε ένα ειδικό καλώδιο, πολύ λεπτό, κατάλληλο για ακουστικά τα οποία επίσης αναπτύσουμε. Θα χρησιμοποιούν τεχνολογία καταστολής των εξωτερικών θορύβων και θα εφαρμόζουν στο αυτί με pads από σιλικόνη. Πρόκειται για ένα προιόν που αναμένουμε πριν από τα Χριστούγεννα.

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr