Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update:  Τρίτη, 21/11/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ATHENS HIGH END SHOW 2006 - ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ...

AV BLOG 

SITE MAP

ATHENS HIGH END SHOW 2006
Julien Pelchat (Verity Audio)
Θα ήθελα να μιλήσουμε για το Rienzi το οποίο είναι το πλέον ενδιαφέρον προιόν που παρουσιάζετε εφέτος στο Athend High End Show...
Kατ΄ αρχήν θα πρέπει να σας πω πως είναι ένα εξαιρετικό προιόν και στην συνέχεια θα πρέπει να ομολογήσω ότι ήταν το πιο ευχάριστο από όλα κατά την διαδικασία σχεδίασης του.
Γιατί αυτό;
Δεν μπορώ να το προσδιορίσω ακριβώς. Αλλά είναι ο τρόπος που ξεκίνησε, ο τρόπος που συνεργάστηκε η ομάδα και ο ρυθμός με τον οποίο δουλέψαμε τελικώς, όλα αυτά μου φάνηκαν εξαιρετικά ευχάριστα.
Ποιός ήταν ο βασικός σας στόχος όταν ξεκινήσατε την σχεδίαση του Rienzi;
Aυτό που θέλαμε βασικώς ήταν να παρουσιάσουμε ένα ηχείο που να βρίσκεται μεταξύ του Tamino και του Fidelio και ταυτόχρονα να είναι ένα προιόν σημαντικής αξίας για όποιον το αγοράσει. Η αρχική μας προσέγγιση ήταν να κατασκευάσουμε ένα δίδρομο ηχείο με γούφερ της Audio Technology και τουίτερ της Scanspeak. Στην πραγματικότητα το φτιάξαμε και εργαστήκαμε επάνω στην ανάπτυξή του για μια περίοδο 6 μηνών. Το αποτέλεσμα ήταν -θα έλεγα- απογοητευτικό. Το project δεν πήγαινε, απλώς, πουθενά.
Δεν ήταν αρκετά sexy δηλαδή;
To πρόβλημα μας δεν ήταν πρόβλημα αισθητικής αλλά ήχου. Αν και χρησιμοποιήσαμε καλές μονάδες και όλα τα σχετικά, ο ήχος του δεν με ικανοποιούσε, δεν ήταν αυτό που ήθελα για το συγκεκριμένο προιόν. Δεν σας κρύβω ότι για μια περίοδο απλώς δεν ξέραμε τί να κάνουμε με αυτό και το αποτέλεσμα ήταν να το αφήσουμε για έναν-δύο μήνες στην άκρη. Μετά σκέφτηκα ότι θα ήταν καλή ιδέα να κάνουμε ένα μικρό Parsifal. Να εγκαταλείψουμε το γούφερ της Audio Technology και να φτιάξουμε μια κεφαλή όσο καλύτερη μπορούσαμε με μια περισσότερο προσιτή μονάδα. Ετσι ξεκινήσαμε και από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο. Από το πρωτότυπο μας κέρδισε με την απόδοσή του. Την ίδια περίοδο ήλθαν στην εταιρία μερικοί νέοι άνθρωποι, μιλάω για ηλικίες λιγο πάνω από τα είκοσι χρόνια με φρέσκια ματιά και κέφι και δική τους μουσική, διαφορετική από την δική μας, επομένως με άλλα ακούσματα και αυτό ήταν το διασκεδαστικό κομμάτι. Είχα έναν νέο άνθρωπο στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης που έπρεπε να του μάθω τον τρόπο δουλειάς μας από την αρχή, ενώ παράλληλα σχεδιάζαμε και το νέο ηχείο.  Ολα αυτά με έκαναν ευτυχισμένο με το Rienzi και σε αυτό θα πρέπει να προσθέσετε και την εξαιρετική υποδοχή του ηχείου από την αγορά. Το Rienzi εμφανίστηκε μόλις τον Σεπτέμβριο και έχει δημιουργήσει ήδη αίσθηση. Οι πωλητές μας στην Γερμανία μας είπαν ότι είναι ένα προιόν που το περίμεναν από εμάς εδώ και χρόνια.
Βλέποντας τα ηχεία της Verity Audio μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι πίσω τους υπάρχει μία συγκεκριμένη στρατηγική... μία συνταγή θα έλεγα. Πώς σχεδιάζετε τα ηχεία σας;
Σαφώς υπάρχει μία συγκεκριμένη σχεδιαστική στρατηγική. Σχεδιάζω ηχεία εδώ και είκοσι χρόνια και μόλις τελευταία κατέληξα στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει -τελικώς- ένας τρόπος να μετρήσεις ένα ηχείο. Γνωρίζω ότι αυτό θα σοκάρει μερικούς, αλλά μπορώ να το πω με βεβαιότητα επειδή τους έχω δοκιμάσει όλους. Μπορείς να μετρήσεις ένα ηχείο σε ανηχοικό θάλαμο ή με κάποιο σύστημα που τον προσομοιώνει και όλα αυτά σου δίνουν, βεβαίως, αποτελέσματα. Ενδιαφέροντα αποτελέσματα σίγουρα, αλλά πόσο περιγράφουν την συμπεριφορά του ηχείου στον χώρο σου; Νομίζω ελάχιστα. Το συμπέρασμα στο οποίο τείνω να καταλήξω είναι ότι αυτό που διαφοροποιεί τους σχεδιαστές είναι το ποιές μετρήσεις επιλέγουν να κάνουν και το πώς τις χρησιμοποιούν για βγάλουν συμπεράσματα.
Πείτε μας ποιά θεωρείτε ως την σημαντικότερη μέτρηση...
Θα μπορούσα να σας πω ότι όλες είναι εξίσου σημαντικές και ότι τις κάνουμε. Αλλά θα σας πω επίσης ποιά θεωρώ την λιγότερο σημαντική: Αυτήν που δείχνει την συμπεριφορά του ηχείου στις χαμηλές συχνότητες. Την χρησιμοποιούμε βεβαίως για να βεβαιωθούμε ότι η φόρτιση της καμπίνας είναι η σωστή αλλά σαφώς δεν περιγράφει την συμπεριφορά του ηχείου σε έναν χώρο. Για τον σκοπό αυτό προτιμώ να χρησιμοποιήσω τα αυτιά μου...

"(...) δεν υπάρχει ένας τρόπος να μετρήσεις ένα ηχείο. Γνωρίζω ότι αυτό θα σοκάρει μερικούς, αλλά μπορώ να το πω με βεβαιότητα επειδή τους έχω δοκιμάσει όλους."

Σχολιάστε μου την άποψη που θέλει ένα σετ από καλά μεγάφωνα να είναι απαραίτητο για ένα καλό ηχείο...
Νομίζω ότι η σωστή αναλογία εδώ είναι τα θεμέλια μιας οικοδομής. Αν θέλεις να μην καταρρεύσει αυτό που φτιάχνεις θα πρέπει να το θεμελιώσεις σωστά. Στην περίπτωση των ηχείων ένα κακό μεγάφωνο μπορεί να σου δημιουργήσει προβλήματα που απλώς δεν λύνονται... Βεβαίως το ερώτημα σας μπορεί να μετατεθεί αλλού: Τί ακριβώς εννοούμε όταν λέμε καλό μεγάφωνο;
Εσείς να μου πείτε...
Φοβάμαι ότι αυτό δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο. Πάρτε για παράδειγμα την γνωστή άποψη ότι ένα μεγάφωνο πρέπει να είναι αρκετά άκαμπτο ώστε να κινείται ως έμβολο. Αυτό ασφαλώς είναι μία θεωρία. Αλλά είναι πράγματι απαραίτητο; Γιατί, αν για να το πετύχεις αυτό, το αποτέλεσμα είναι να αποκτήσεις έναν πολύ ισχυρό συντονισμό στην περιοχή του σπασίματος του κώνου -που πάντα θα υπάρχει- τότε δημιουργείς ένα πρόβλημα χειρότερο από αυτό που έχεις επιλύσει. Κατά την άποψή μου αυτό που χρειάζεται είναι μία καλή ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και συντονισμών. Επίσης καθοριστικό για την ποιότητα του μεγαφώνου είναι το μαγνητικό σύστημα. Οταν σχεδιάζαμε το Saratstro, η Αudio Technology μας παρείχε τέσσερα διαφορετικά γούφερ και εννοώ τέσσερα γούφερ με ίδια διάμετρο και ίδιες παραμέτρους Thiele-Small επομένως θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην ίδια καμπίνα, που ήταν όμως εντελώς διαφορετικά ως προς το μαγνητικό τους σύστημα. Τα μετρήσαμε όλα και τα ακούσαμε πριν επιλέξουμε.
Ακολουθήσατε την ίδια διαδικασία και με το Rienzi;
Επειδή στο Rienzi χρησιμοποιήσαμε μονάδες της Scanspeak και της Seas η ευελιξία μας δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο με την περίπτωση της Audio Technology. Παρ' όλα αυτά συνεργαστήκαμε και με αυτούς πολύ καλά, είναι εξαιρετικοί κατασκευαστές. Η Seas μας έφτιαξε διάφορες εκδοχές για το μιντ που τελικώς χρησιμοποιήσαμε και το υλικό του μου άρεσε πολύ. Θα το ήθελα, βεβαίως, μαύρο, αλλά αυτό το υλικό είναι διαφανές, κι έτσι συμβιβαστήκαμε στο σημείο αυτό... Εννοείται ότι ασχοληθήκαμε με τα μαγνητικά συστήματα και με το γούφερ το οποίο είναι το ίδιο που χρησιμοποιούμε και στο Fidelio και έχει αποδείξει τις δυνατότητές του εδώ και καιρό. Το χαμηλό του Rienzi είναι πολύ εκτεταμμένο, φτάνει τα 30Hz και αν το τοποθετήσετε σε ένα κατάλληλο δωμάτιο αποδίδει εξαιρετικά τις χαμηλές συχνότητες. Αυτό είναι μια από τις απόψεις μας, από τον καιρό του πρώτου Parsifal κιόλας... Το ηχείο πρέπει να έχει την μεγαλύτερη δυνατή έκταση χαμηλά. Με βάση την εμπειρία μας αν το ηχείο κόβεται στην περιοχή αυτή δεν είναι ότι χάνεις πληροφορία από κάποιο όργανο αλλά χάνεις πληροφορίες του χώρου και των αντηχήσεων. Ακόμη και ένας κλιματισμός που έχει περάσει στην ηχογράφηση είναι χαρακτηριστικός της ηχογράφησης και συνήθως βρίσκεται πολύ χαμηλά σε συχνότητα. Γιατί να τον κόψουμε εμείς αυθαίρετα;
Τί άλλο θα πρέπει να περιμένουμε από την Verity Audio; Εκτός από το Rienzi εννοώ...
Τον Ιανουάριο στην CES σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε την δεύτερη γενιά του Lohengrin το οποίο θα είναι εντελώς νέο ηχείο, με ένα νέο τουίτερ που το έχουμε σχεδιάσει και το κατασκευάζουμε εμείς.
Σκοπεύετε να επεκτείνετε αυτή την δραστηριότητα και σε άλλες μονάδες ή θα παραμείνετε στα τουίτερ;
Σε πρώτη φάση θα παραμείνουμε στα τουίτερ. Θεωρούμε ότι ειδικά τα ribbon είναι ιδανικά ιδιαίτερα για τα κορυφαία μοντέλα μας. Το πρόβλημα είναι να βρεθεί το σωστό τουίτερ. Πολλά από αυτά κατασκευάζονται στην Κίνα και δεν μας αρέσουν. Χρησιμοποιούν φθηνούς μετασχηματιστές και έχουν προβλήματα με την απορρόφηση πίσω από την μονάδα. Και από την άλλη, οι σοβαροί κατασκευαστές συχνά έχουν αποδειχθεί κάπως αναξιόπιστοι και όχι με σταθερή ποιότητα. Οπότε η κατασκευή τους ήταν για μας μονόδρομος. Θα ξεκινήσουμε από το Lohengrin και αν όλα πάνε καλά θα τα χρησιμοποιήσουμε και στα άλλα μοντέλα μας. Είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε μπορεί να τοποθετηθεί εκ των υστέρων χωρίς την ανάγκη μετατροπών.

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr