Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update:  Τρίτη, 21/11/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ATHENS HIGH END SHOW 2006 - ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ...

AV BLOG 

SITE MAP

ATHENS HIGH END SHOW 2006
Robert Suchy (Clearaudio)
Οπως γνωρίζουν οι περισσότεροι -είμαι βέβαιος- είστε από τους πλέον τακτικούς επισκέπτες αυτής της έκθεσης. Ποιές είναι οι εντυπώσεις σας;
Εχω την εντύπωση ότι η εφετεινή έκθεση είναι μικρότερη από την περισυνή όσον αφορά τους εκθέτες και αυτό είναι κρίμα γιατί το επίπεδο είναι καλό. Είδα σαφώς περισσότερο αναλογικό ήχο εφέτος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές αλλά λιγότερο home cinema. Eχω επίσης την αίσθηση, χωρίς να έχω στα χέρια μου κάποιους σχετικούς αριθμούς, ότι και οι επισκέπτες είναι κάπως λιγότεροι. Με βάση την ποιότητα του show θα έλεγα ότι χρειάζεται λίγο περισσότερη διαφήμιση...
Θα ήθελα να μιλήσουμε κυρίως για το νέο μαγνητικό έδρανο που παρουσιάσατε καθώς επίσης και για το Statement που είδαμε να εκτίθεται στατικά στην είσοδο του δευτέρου ορόφου...
Στην πραγματικότητα, το μαγνητικό έδρανο είναι ένα προιόν που οφείλεται στο Statement, υπό την έννοια ότι η αρχική εξέλιξη έγινε για αυτό το σύστημα. Το Statement -που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα- είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του. Κάτι που σχεδιάστηκε για να αποτελέσει μία δήλωση: Υστερα από έρευνα και εξέλιξη που κράτησε δυόμιση χρόνια, φτιάξαμε κάτι που δεν είχαμε ποτέ στο παρελθόν!  Αυτό που αναπτύξαμε ήταν ένα μαγνητικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης το οποίο δεν έχει καμμία φυσική επαφή με το πλατό. Ο κινητήρας περιστρέφει ένα δεύτερο πλατό που με την σειρά του περιστρέφει το κυρίως πλατό μαγνητικά...
... μιλάμε δηλαδή, στην ουσία, για έναν μαγνητικό συμπλέκτη...
...στην πραγματικότητα ναι, αλλά εκτός αυτού το ίδιο το πλατό επάνω στο οποίο τοποθετείται ο δίσκος είναι αναρτημένο μαγνητικά επομένως είναι απολύτως απομονωμένο. Ετσι προέκυψε και το μαγνητικό έδρανο. Οταν δείτε το Statement καταλαβαίνετε αμέσως ότι είναι λίγο βαρύτερο από τα συνήθη πλατό... (γέλια) και αυτό το κάναμε επειδή θέλαμε να έχει πραγματικά μεγάλη μάζα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η μάζα αυτή είναι 350 κιλά και το σύστημα είναι κατασκευασμένο από ανοξείδωτο χάλυβα και πολύ σκληρό ξύλο. Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορείς να παίξεις έναν δίσκο και ταυτόχρονα να κλωτσάς το όλο σύστημα χωρίς αυτό να έχει ακουστό αποτέλεσμα! Εν κατακλείδι, νομίζω ότι η προσπάθεια μας απέδωσε και καταφέραμε να δείξουμε τί είναι δυνατόν να κατασκευαστεί σήμερα από μηχανικής και από φυσικής άποψης.
Μιλήστε μου λίγο για τον βραχίονα ο οποίος, από ότι κατάλαβα, είναι επίσης καινούριος.
Ο βραχίονας που εκθέτουμε εδώ είναι το τελευταίο πρωτότυπο πριν βγεί στην παραγωγή. Πρόκειται για έναν βραχίονα παράλληλης μετατόπισης, επειδή πιστεύουμε ότι το απόλυτο σε αυτό το είδος είναι η παράλληλη μετατόπιση, ο οποίος χρησιμοποιεί δύο σημεία στήριξης αντί τριών που χρησιμοποιούνται στους άλλους βραχίονες. Η έδραση γίνεται σε χαλαζία και η τριβή του συστήματος είναι περίπου πέντε φορές μικρότερη από αυτή των άλλων μας κατασκευών.  Είναι πολύ βαρύς, το πρωτότυπο που είδατε ζυγίζει έξι κιλά, αλλά έχει έναν ειδικό μηχανισμό κίνησης που εξασφαλίζει άφθονο χώρο για να βάζετε τον δίσκο, να τον καθαρίζετε κ.λπ χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για την κεφαλή.
Ας επιστρέψουμε στην μαγνητική έδραση. Πόσο δύσκολο ήταν να ελέγξετε την μηχανική συμπεριφορά ενός συστήματος που είναι μαγνητικό στην βάση του; Και για να αρχίσουμε: Πόσο γρήγορα ξεκινάει το Statement;
Αν αναλογιστείτε το μέγεθός του, είναι πολύ γρήγορο: Φθάνει στις 33 στροφές μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα, επειδή χρησιμοποιούμε πολύ ισχυρό μαγνητικό πεδίο.  Το να ελέγξεις το πεδίο αυτό, τώρα, αυτό ήταν η πραγματική δυσκολία. Αυτό που επιτύχαμε και είναι άλλωστε και το αντικείμενο του διπλώματος ευρεσιτεχνίας που πήραμε ήταν ένα σταθερό μαγνητικό πεδίο μεταξύ των δύο επιφανειών του μαγνητικού συμπλέκτη. Χρησιμοποιήσαμε διαφορετικούς μαγνήτες και διαφορετικές πολικότητες για να επιτύχουμε άψογη συμπεριφορά στα σημεία συμβολής των πεδίων η οποία μάλιστα διατηρείται ανεξαρτήτως των ροπών που εξασκούνται.
Πώς προέκυψε το μαγνητικό έδρανο για τα υπόλοιπα πλατό;
Από την στιγμή που φτιάξαμε το Statement ήταν μια λογική κίνηση να προχωρήσουμε στην παραγωγή ενός "ελαφρύτερου" συστήματος που θα μπορεί να αναβαθμίσει και τα υπόλοιπα προιόντα μας. Και αυτό υπόκειται σε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας επειδή είναι το πρώτο μαγνητικό έδρανο που δεν παρουσιάζει διαρροή του πεδίου έξω από αυτό. Το κρίσιμο εξάρτημα εδώ είναι ο άξονας, ο οποίος είναι από ένα εξαιρετικά σκληρό κράμμα το οποίο ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά λείο. Η συνολική τριβή είναι δέκα φορές μικρότερη από αυτήν ενος κλασικού εδράνου. Επίσης δεν υπάρχει κάποιο άλλο σημείο έδρασης (σφαιρίδιο, κ.λπ) κάτι το οποίο σημαίνει, επίσης, ελαχιστοποίηση των τριβών και των συντονισμών.
Πώς θα περιγράφατε την επίδραση του συστήματος στον ήχο ενός πλατό;
Για να είμαι ειλικρινής δεν περιμέναμε να έχει την επίδραση που έχει, ή -τουλάχιστον- δεν περιμέναμε να έχει τόσο μεγάλη επίδραση. Αποδείχθηκε ότι βελτίωσε την συμπεριφορά στην ταχύτητα και την έκταση του χαμηλού σημαντικά, ενώ εμείς ξεκινήσαμε την όλη ιδέα ως μία άσκηση για την καλύτερη απομόνωση του συστήματος. Οπως σας είπα, δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχε το Statement.

"θα έλεγα ότι υπάρχει μία αναγέννηση στον χώρο του βινυλίου τα τελευταία χρόνια και αυτή δεν αφορά μόνο τις συσκευές αλλά και τους δίσκους..."

Noμίζω ότι κάπου πήρε το μάτι μου και ένα νέο πλατό...
Ναι. Στην έκθεση δείχνουμε, επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το Performance. Πρόκειται για ένα πακέτο που περιλαμβάνει τον βραχίονα Satisfy και μία κεφαλή Maestro σε μια τιμή 2250 ευρώ. Περιλαμβάνει ήδη το μαγνητικό έδρανο και χρησιμοποιεί σασί από Corian.
Ας μιλήσουμε λίγο για το ίδιο το βινύλιο. Εχετε την εντύπωση ότι η αγορά έχει κάποια κινητικότητα;
Ναι, θα έλεγα ότι υπάρχει μία αναγέννηση στον χώρο του βινυλίου τα τελευταία χρόνια και αυτή δεν αφορά μόνο τις συσκευές αλλά και τους δίσκους. Οπως, ίσως, γνωρίζετε εμπλεκόμαστε και με αυτό το κομμάτι μέσω της Deutsche Grammophone. Ηταν μια πολύ μεγάλη επένδυση η οποία, όμως, άξιζε τον κόπο. Εχουμε ήδη αρχίσει να έχουμε και κάποια μικρά κέρδη από αυτό το κομμάτι.
Σε τί έχετε βελτιώσει την ποιότητα των δίσκων μίας εταιρίας που δεν ήταν ακριβώς διάσημη στον τομέα αυτό;
Στην πραγματικότητα αυτό έλειπε από την DG, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια ήταν ο αυστηρός ποιοτικός έλεγχος του προιόντος. Επίσης πολλές από τις ηχογραφήσεις τους ήταν -ας πούμε- όχι ιδιαίτερα προσεγμένες. Εμείς, κατ' αρχήν είμαστε εξαιρετικά επιλεκτικοί όσον αφορά τους τίτλους που παράγουμε και ελέγχουμε την ποιότητα σε όλα τα στάδια ξεκινώντας από τις αρχικές ταινίες. Φροντίζουμε να υπάρχουν το ορίτζιναλ εξώφυλλα, κ.λπ, κ.λπ. Στον τεχνικό τομέα δίνουμε βαρύτητα στην ποιότητα της πρώτης ύλης, δηλαδή του βινυλίου και κυρίως το αφήνουμε να ψυχθεί πολύ πιο ομαλά, επειδή δεν βιαζόμαστε! Αυτό φυσικά στοιχίζει κάπως, επειδή μια τέτοια διαδικασία μειώνει τον ρυθμό παραγωγής.
Από την μέχρι τώρα εμπειρία σας, ποιό είναι το πλέον ευαίσθητο κομμάτι στην παραγωγή ενός δίσκου;
Κατά την γνώμη μου είναι η ίδια η μήτρα. Επειδή είναι ευαίσθητη και μπορεί να καταστραφεί εύκολα και χωρίς να το καταλάβεις. Χρειάζεται αυστηρός ποιοτικός έλεγχος.
Πείτε μας μερικά από τα μελλοντικά σας σχέδια...
Κατ΄αρχήν ετοιμάζουμε έναν νέο βραχίονα. Επίσης θα έχουμε διαθέσιμη μερικές εβδομάδες μια συσκευή ρύθμισης του αζιμουθίου. Θα χρησιμοποιήται σε συνδυασμό με έναν δίσκο τεστ και θα μπορεί με απλό τρόπο να δείξει τις αποκλίσεις προς το ένα ή το άλλο κανάλι. Στην πραγματικότητα είναι μία συσκευή που προορίζεται κυρίως για τους ντήλερς οι οποίοι θα μπορούν να προσφέρουν την ρύθμιση αυτή ως υπηρεσία. Τέλος μπορώ να σας πω ότι θα αντικαταστήσουμε το Anniversary με ένα νέο Anniversary με την ευκαιρία των τριάντα ετών της Clearaudio.

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ


 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr