Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 17/11/2009


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ROBERT POLLEY ΤΗΣ ATC...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Robert Polley (ATC)
Με ένα SCM 50PSL να με κοιτάζει κάθε φορά που μπαίνω στο χώρο ακρόασης εδώ και πάνω από ένα χρόνο, δεν είμαι θεωρητικά ο κατάλληλος, αποστασιοποιημένος, άνθρωπος για να κάνω μια συνέντευξη με κάποιον από την ATC. Έχω αποδείξει την εκτίμησή μου σε αυτούς αγοράζοντας ένα από τα προϊόντα τους, έτσι δεν είναι; Τι περισσότερο θα μπορούσε να κάνει κανείς για να “χαρακτηριστεί”; Από την άλλη, όσο και αν φαίνεται περίεργο, γνώριζα ελάχιστα για την ίδια την εταιρία και τους ανθρώπους της. Η ATC έχει πολύ μέτρια παρουσία σε επίπεδο δημοσίων σχέσεων, απουσιάζει συστηματικά από τις διεθνείς εκθέσεις, διαφημίζεται ελάχιστα και δεν συζητείται έντονα στα διάφορα πηγαδάκια. Απλώς την συναντάς, από καιρού εις καιρόν, σε σημεία όπου μπορείς να εκτιμήσεις την ποιότητα των προϊόντων της. Ο Robert Polley, μου εξήγησε ότι αυτό είναι συνειδητή πολιτική της εταιρίας: “Πουλάμε μέσω της φήμης μας” είπε και τότε συνειδητοποίησα ότι είχε δίκιο. Ο Polley είπε, βεβαίως και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα, τόσο από τεχνικής πλευράς όσο και από πλευράς φιλοσοφίας και αναδείχθηκε σε έναν συνομιλητή που δεν είχε τα γνωστά μαρκετινίστικα κομπιάσματα. Θα έλεγα, μάλιστα, ότι πολλές φορές είπε και δυσάρεστα πράγματα για χώρους που έχουν συνηθίσει να τους χαϊδεύουν τα αυτιά, μεταφορικώς και κυριολεκτικώς. - “Γιατί δεν βάζετε καλύτερα καλώδια στα ηχεία σας”; -”Τα ηχεία μας έχουν τα καλώδια που πρέπει να έχουν”. Σωστός...!
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος
Με τι ασχολείστε ακριβώς στην ATC, εννοώ εκτός από το γεγονός ότι είστε συνιδιοκτήτης;
Κατέχω τη θέση της διεύθυνσης που ασχολείται με την λειτουργία της επιχείρησης. Στην πραγματικότητα, ασχολούμαι με την λειτουργία του εργοστασίου. Ο Billy Woodman είναι αυτός που ασχολείται με τον σχεδιασμό των προϊόντων μας.
Μάλιστα... Να υποθέσω ότι είστε αυτός που ασχολείται και με την οικονομική πλευρά των θεμάτων, αυτός που θα ήθελε, για παράδειγμα να χρησιμοποιήται ένα φθηνότερο μιντρέιντζ;
(Γέλια). Ναι ασχολούμαι και με τα οικονομικά της εταιρίας αλλά δεν έχω πει και δεν θα έλεγα ποτέ κάτι τέτοιο! Ίσως επειδή έχω ξεκινήσει την καριέρα μου ως μηχανικός.
Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα επαγγελματική εξέλιξη. Πολλοί θεωρούν ότι ένας μηχανικός δυσκολεύεται να γίνει καλός διοικητικός και ακόμη περισσότερο να ασχοληθεί με την τεχνοοικονομική πλευρά των πραγμάτων...
Συμφωνώ μαζί σας, είναι πράγματι δύσκολο αλλά κάνω πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Η ATC είναι μια μικρή εταιρία και έτσι όλα τα στελέχη κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο για να προχωρήσει η δουλειά, χωρίς να έχουν πολύ συγκεκριμένες και αυστηρά καθορισμένες αρμοδιότητες. Είμαστε μια εταιρία που πωλεί προϊόντα και μάλιστα τις περισσότερες φορές οι πελάτες έρχονται σε εμάς και δεν πάμε εμείς σε αυτούς...
Αυτό πώς γίνεται;
Στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο ποσοστό των προϊόντων μας πωλείται μέσω της φήμης μας. Οι κυριότεροι πελάτες είναι στούντιο και επαγγελματίες και αυτό το κομμάτι της αγοράς βασίζεται πολύ στην φήμη ενός κατασκευαστή. Δεν διαφημιζόμαστε ποτέ...
Αναρωτιέμαι, με αυτό που λέτε, αν αυτό είναι καλό για την ανάπτυξη μιας εταιρίας...
Δεν είναι καλό, ασφαλώς, αλλά εμείς δεν κυνηγάμε την ανάπτυξη, τουλάχιστον με τον τρόπο που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι τον όρο. Προσπαθούμε να ανεβαίνουμε περίπου ένα 10% κάθε χρόνο, αυτό είναι απαραίτητο γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρξει συρρίκνωση της εταιρίας, αλλά δεν θέλουμε να γίνουμε ένας μεγάλος οργανισμός. Κατά την άποψή μας αυτού του είδους η ανάπτυξη οδηγεί πάντα σε μείωση της ποιότητας του τελικού προϊόντος. Θέλουμε να έχουμε στα χέρια μας το μέλλον της εταιρίας και γιαυτό αποφεύγουμε τον τραπεζικό δανεισμό και οι μετοχές της ATC παραμένουν στα χέρια μας. Δεν αναζητούμε επενδυτές και μετόχους.
Να υποθέσω ότι αυτή η φιλοσοφία έκανε λίγο πιο εύκολη την επιβίωση στην εποχή μιας κρίσης για την βιομηχανία όπως αυτή που περάσαμε;
Ναι, κατά την γνώμη μου την έκανε πολύ πιο εύκολη. H ATC έχει αρκετά μεγάλη ιστορία και, αν δεν κάνω λάθος, αυτή είναι η τέταρτη κρίση της οποίας επιβιώνουμε. Στην πραγματικότητα βλέπουμε τέτοιου είδους καταστάσεις ως ευκαιρίες επειδή οι άνθρωποι γίνονται πιο επιλεκτικοί και αναζητούν προϊόντα με πολύ καλό λόγο τιμής προς απόδοση. Θεωρούμε ότι τα προϊόντα μας έχουν, ακριβώς, έναν πολύ καλό λόγο τιμής προς απόδοση.
Από την θέση του ανθρώπου που “τρέχει” την εταιρία καθημερινά, πόσο δύσκολο βλέπετε τον έλεγχο ανθρώπων που είναι εγγενώς δημιουργικοί όπως είναι οι άνθρωποι που σχεδιάζουν ηχεία;
Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχουν δυσκολίες αν και καταλαβαίνω τι εννοείτε. Στην πραγματικότητα έχουμε όλοι μια κοινή φιλοσοφία και αυτή είναι ότι θέλουμε κέρδη, φυσικά, αλλά όχι υπερβολικά κέρδη. Δεν εμφανίζονται προτάσεις για υπερβολικές κατασκευές ή επιθυμίες για εντατική διαφήμιση.
Μιλήστε μου, λίγο για την εταιρία. Πότε ξεκινήσατε;
H ATC ιδρύθηκε από τον Billy Woodman το 1974. Η εταιρία δεν ξεκίνησε ως κατασκευαστής ηχείων ή ως κατασκευαστής Hi-Fi. Το πρώτο πράγμα που κατασκευάστηκε ήταν ένα γούφερ 12 ιντσών για συστήματα PA. Την εποχή εκείνη τα συστήματα αυτά είχαν πολύ μέτριες επιδόσεις και το συγκεκριμένο μεγάφωνο έγινε πολύ δημοφιλές επειδή ήταν ό,τι καλύτερο είχαν δει μέχρι τότε.
Έτσι εξηγείται και το Acoustic Transducer Company που είναι και η πλήρης ονομασία σας...
Ακριβώς. Η εποχή ήταν πολύ κατάλληλη κι έτσι η εταιρία άρχισε να πηγαίνει καλά. Όλα τα μεγάλα ροκ συγκροτήματα της εποχής, όπως οι Police και οι Supertramp, χρησιμοποιούσαν στις συναυλίες τους συστήματα με γούφερς που είχε σχεδιάσει ο Woodman.
Πώς έγινε η μετάβαση από τα μεγάφωνα στα συστήματα;
Από όσο γνωρίζω, ο Woodman ήθελε από την αρχή να σχεδιάσει ηχεία που να έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση. Είχε την ιδέα μιας μονάδας θόλου την οποία ανέπτυξε όσο βρισκόταν στην Goodmans αλλά, για κάποιο λόγο, εκείνους δεν τους ενδιέφερε. Τότε έφυγε από την εταιρία και ίδρυσε την ATC η οποία κάποια στιγμή εξελίχθηκε σε κατασκευαστή ηχείων. Όταν έχεις ένα γούφερ και ένα μιντ, η λογική κίνηση είναι να σχεδιάσεις και ένα πλήρες ηχείο. Το πρώτο ολοκληρωμένο προϊόν της εταιρίας ήταν το SCM-50 ή, πιο σωστά, το S-50 όπως λεγόταν την εποχή εκείνη. Η μεγαλύτερη ώθηση, τότε, δόθηκε όταν πλησίασε τον Woodman ο ραδιοφωνικός οργανισμός της Δανίας, αναζητώντας ένα τρίδρομο ενεργό μόνιτορ για τις εξωτερικές τους μεταδόσεις. Τότε, μπήκε στον εταιρία και ο Tim Isaac, ο άνθρωπος που σχεδίασε ενεργά φίλτρα και ενισχυτές και δημιούργησε το πρώτο Ampack. Εκείνη την εποχή τα μέρη του ενεργού συστήματος ήταν διαχωρισμένα. Μετά εξελίχθηκε αυτό που ονομάζουμε σήμερα Tri-amplifier. To προϊόν θα ονομαζόταν SCM-50A.

“(...)  δεν ισχυριζόμαστε ότι κατασκευάζουμε τα καλύτερα ηχεία του κόσμου, αλλά πιστεύουμε ότι κατασκευάζουμε τα πιο ουδέτερα και διαφανή, απλώς χρησιμοποιώντας σωστό engineering”

Επομένως, εκτός των μεγαφώνων και το πρώτο ηχείο απευθυνόταν στην αγορά των επαγγελματιών...
Σαφώς. Το SCM-50A δεν σχεδιάστηκε ποτέ ως ένα προϊόν για την αγορά του Hi-Fi, θα έλεγα μάλιστα ότι η μονάδα θόλου, άλλαξε την ιστορία των ηχείων-μόνιτορ για πάντα.
Πως το εννοείτε αυτό;
Μέχρι τότε, τα περισσότερα στούντιο χρησιμοποιούσαν χοάνες με όλες τις εγγενείς παραμορφώσεις αυτού του είδους. Σήμερα, τα περισσότερα μεγάλα μόνιτορ της αγοράς χρησιμοποιούν κάποιο είδος θόλου για την αναπαραγωγή των μεσαίων συχνοτήτων.
Κάποια στιγμή, πάντως, η ATC ανακαλύφθηκε και από τους audiophiles...
Ναι. Εκείνη περίπου την εποχή οι άνθρωποι που αναζητούσαν την υψηλή πιστότητα είχαν στενή σχέση με την μουσική. Υπήρχαν πολλοί μουσικοί, παραγωγοί και διευθυντές ορχήστρας που έψαχναν για καλά ηχεία μόνιτορ κι έτσι άνοιξε για εμάς μια αγορά που δεν την είχαμε υπολογίσει από την αρχή. Προχωρήσαμε, μάλιστα και στον σχεδιασμό ηλεκτρονικών, όπως ο τελικός SPA-150 και ο προενισχυτής SCA-2 έτσι ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε πλήρεις λύσεις.
Η επιλογή να κινηθείτε στην υψηλή κατηγορία τιμής ήταν αποτέλεσμα των προϊόντων που ήδη υπήρχαν ή ήταν συνειδητή;
Δεν υπήρξε κάποια τέτοια επιλογή, όπως την εννοείτε. Όταν εγώ μπήκα στην εταιρία είχαμε μόνο μεγάλα προϊόντα. Μεγάλα, υπό την έννοια, κυρίως, της κατηγορίας τιμής, επειδή μπορεί να υπήρχαν ηχεία όπως το SCM-10 και το SCM-20 αλλά τότε ήταν πολύ ακριβά και όχι πολύ καλοσχεδιασμένα σε επίπεδο διαδικασιών παραγωγής. Εγώ πρότεινα να δημιουργήσουμε την σειρά Entrance, χρησιμοποιώντας τις μονάδες που είχαμε ήδη στη διάθεσή μας, αλλάζοντας  τις καμπίνες ώστε να πετύχουμε χαμηλότερο κόστος και επιλέγοντας ένα μόνο φινίρισμα ώστε να μπορούμε να παράγουμε μεγάλες ποσότητες. Εκείνη την εποχή μπήκε και μια οργανωτική τάξη στην εταιρία με την χρήση μηχανογράφησης στην αποθήκη και στις παραγγελίες, κίνηση η οποία εκλογίκευσε το κόστος αγοράς πρώτων υλών και μας επέτρεψε να προσφέρουμε προϊόντα με χαμηλότερες τιμές.
Από ότι ακούω, η κίνηση αυτή ήταν ιδιαιτέρως επιτυχής...
Ναι, η αλήθεια είναι ότι πήγαμε πολύ καλά με αυτή τη σειρά. Τα μοντέλα της έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή και έχουμε σημαντικές πωλήσεις. Το SCM-7 για παράδειγμα έχει εξαιρετική απόδοση για το κόστος του. Καταφέρνουμε να διατηρήσουμε την τιμή χαμηλά επειδή κατασκευάζουμε την μονάδα μεσαίων/χαμηλών εμείς. Στην πραγματικότητα όλες οι μονάδες των ηχείων μας κατασκευάζονται in-house εκτός από τα τουίτερ.
Γιατί δεν κατασκευάζετε και τα τουίτερ;
Καταρχήν μπορώ να σας αποκαλύψω ότι έχουμε ήδη σχεδιάσει και κατασκευάσει το πρώτο μας τουίτερ, το οποίο θα πρέπει να αναμένετε μέσα στην επόμενη χρονιά. Η απάντηση στο ερώτημά σας, πάντως, είναι ότι η σχεδίαση ενός τουίτερ είναι δύσκολη υπόθεση και γίνεται ακόμη δυσκολότερη από το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή στην αγορά υπάρχουν μερικές πολύ καλές μονάδες. Το στοίχημα για εμάς δεν θα ήταν, απλώς, να κατασκευάσουμε ένα τουίτερ αλλά ένα καλύτερο τουίτερ. Και αυτό είναι πραγματικά δύσκολο.
Μιλήστε μου λίγο για τα μεγάφωνα που κατασκευάζετε εσείς...
Έχουμε όλη την απαραίτητη δομή για να κατασκευάζουμε ό,τι χρειάζεται. Κάνουμε τις δικές μας περιελίξεις για τα πηνία φωνής και επεξεργαζόμαστε τον αγωγό ώστε να γίνει επίπεδος. Στο σημείο αυτό, η φιλοσοφία μας είναι να σχεδιάζουμε πηνία με μικρό μήκος σε μαγνητικά διάκενα με μεγάλο μήκος ώστε να διατηρείται πάντοτε το πηνίο μέσα σε ομοιογενές μαγνητικό πεδίο και να επιτυγχάνουμε καλύτερη γραμμικότητα. Επίσης χρησιμοποιούμε μαγνητικά συστήματα με μεγάλη ένταση έτσι ώστε να έχουμε αντιστοίχως μεγάλες δυνατότητες αναπαραγωγής της δυναμικής περιοχής, χωρίς να χρειάζεται υπερβολικά μεγάλη ισχύς.
Ποια είναι η βασική σας φιλοσοφία πίσω από όλα αυτά;
Στην πραγματικότητα δεν ισχυριζόμαστε ότι κατασκευάζουμε τα καλύτερα ηχεία του κόσμου, αλλά πιστεύουμε ότι κατασκευάζουμε τα πιο ουδέτερα και διαφανή, απλώς χρησιμοποιώντας σωστό engineering. Δεν κάνουμε τίποτε μαγικό, ούτε έχουμε ανακαλύψει κάποιο μυστικό, απλώς τα σχεδιάζουμε καλύτερα και στην διαδικασία αυτή, πιστεύουμε επίσης ότι προσφέραμε δύο από τις σημαντικότερες εξελίξεις στον χώρο των μόνιτορ για στούντιο: Το μιντρέιντζ θόλου και την τεχνολογία SL.
Μιλήστε μου λίγο για αυτή...
Η τεχνολογία SL αφορά την κατασκευή του μαγνητικού συστήματος των γούφερς και κατά την εταιρία μειώνει πολύ την παραμόρφωση της μονάδας κατά 20dB περίπου. Μιλάμε για αρμονικές τρίτης τάξης και για μια περιοχή συχνοτήτων από 400Hz μέχρι τα 2kHz, η οποία είναι πολύ σημαντική. Στην πραγματικότητα είναι σαν να μειώνεις το επίπεδο θορύβου του συστήματος κατά 20dB. Μπορείς να ακούσεις μια νότα του πιάνου να σβήνει στην σιωπή ενώ με συμβατικές μονάδες απλώς την ακούς να σβήνει στον θόρυβο. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς πάντως, πέρα από αυτά τα δύο σημεία ελάχιστα έχουν γίνει για να βελτιωθεί η ποιότητα των ηχείων. Στην πραγματικότητα οι βελτιώσεις αφορούν στις διαδικασίες παραγωγής των οποίων το κόστος προσπαθούμε να μειώσουμε ώστε να παρουσιάσουμε ένα πολύ καλό προϊόν σε χαμηλότερη τιμή.
Πώς θα είναι το τουίτερ της ATC;
Θα αποτελεί μια έκδοση της γνωστής μονάδας θόλου αλλά, φυσικά σε σμίκρυνση. Θα έχουμε δύο εκδόσεις μια με διάμετρο 34 χιλιοστών για μεγάλα στούντιο μόνιτορ, κυρίως για να έχει μεγάλη αντοχή σε ισχύ και μια με διάμετρο ίντσας για τα ηχεία Hi-Fi. Είναι πολύ πιθανόν ότι θα χρησιμοποιεί μαγνήτες από Σαμάριο/Κοβάλτιο ώστε να επιτύχουμε την μεγάλη μαγνητική ροή που επιθυμούμε, επειδή το νεοδύμιο δεν είναι επαρκές. Προς το παρόν, μπορώ να σας πως ότι λειτουργεί σωστά με εξαίρεση μια ανωμαλία περίπου στα 17kHz με την οποία ασχολούμαστε αυτή τη στιγμή. Τα υλικά που χρησιμοποιούμε έχουν μάζα που δεν μας επιτρέπει να ακολουθήσουμε τον απλό δρόμο της απόσβεσης του συγκεκριμένου προβλήματος, το οποίο οφείλεται σε “σπάσιμο” του υλικού στην συγκεκριμένη συχνότητα, επειδή είναι πολύ πιθανόν να χάσουμε σε έκταση κάτι που δεν το θέλουμε.
Τι λύσεις εξετάζετε αυτή τη στιγμή;
Εξετάζουμε νέα υλικά. Αναζητούμε ένα ελαφρύτερο υλικό για τον θόλο ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε απόσβεση στην συγκεκριμένη συχνότητα και αυτό είναι δύσκολο. Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο το μεγαλύτερο μέρος της τεχνολογίας των υλικών που μας ενδιαφέρουν έχει αναπτυχθεί για αντλίες καυσίμων σε αυτοκίνητα και αεροπλάνα.
Στην επόμενη σελίδα: Περί audiophiles, μόνιτορ και ενεργών ηχείων...
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2009
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr