Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 25/04/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ RENE LAFLAMME THΣ FIDELIO...

AV BLOG 

SITE MAP

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Rene Laflamme
Kατ' αρχήν, μιλήστε μου λίγο για την Fidelio ως εταιρία...
Η εταιρία ξεκίνησε το 1999.  Η αλήθεια είναι ότι η ιδέα ξεκίνησε από το γεγονός ότι κατά την γνώμη μου έχουμε στην διάθεση μας περισσότερα καλά ηχεία και συστήματα γενικώς παρά καλές ηχογραφήσεις. Παρακολούθησα μια σχετική σχολή και αποφάσισα να δημιουργήσω την δική μου εταιρία  βασισμένη σε αναλογικές ηχογραφήσεις οι οποίες πιστεύω δίνουν μεγαλύτερες δυνατότητες για καλή ποιότητα, τονική ισορροπία και κυρίως καλύτερες χαμηλές, πιο κοντά στην πραγματικότητα.  Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να ακούσεις αυτά τα πράγματα με οποιοδήποτε σύστημα.  Αλλά με ένα καλό σύστημα μπορείς να ακούσεις ακόμη και τα μικρόφωνα.  Γι' αυτό τον λόγο άλλωστε φτιάχνουμε τα δικά μας!
Μιλώντας για αναλογικές ηχογραφήσεις, δεν μπορώ να μην ρωτήσω: Μπήκατε ποτέ στον πειρασμό να παρουσιάσετε δίσκους βινυλίου;
Στην πραγματικότητα σχεδιάζουμε να παρουσιάσουμε βινύλιο.  Αρχικά ήταν ένα μακρινό σχέδιο αλλά τώρα βρισκόμαστε πολύ κοντά.  Στην πράξη, αυτό που χρειάζεται είναι να μεταφέρουμε τις αναλογικές μας ταινίες στον δίσκο. Αλλά αυτό που αναζητούσα από καιρό ήταν ο συνδυασμός δύο στοιχείων: Την ηχογράφηση μίας ενδιαφέρουσας δουλειάς και την εξεύρεση του εργοστασίου που θα μπορούσε να προσφέρει την ποιότητα χάραξης που θέλουμε στην Fidelio.
Πρόκειται για ένα σχέδιο στα χαρτιά, ή να περιμένουμε κάτι σύντομα;
Δεν είναι ένα απλό σχέδιο στα χαρτιά.  Το πρώτο βινύλιο της Fidelio θα παρουσιαστεί σε λίγο καιρό...
Εν τω μεταξύ ας μείνουμε σε αυτά που ήδη υπάρχουν... Με το CD και -σε κάποιο μέτρο- το SA-CD να αποτελούν μαζικά προιόντα που απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό, ποιά μπορεί να είναι η τύχη μίας εταιρίας που κάνει δίσκους με χαρακτηριστικά που απευθύνονται σε μία μερίδα του και μάλιστα -υποθέτω- μικρή;
Η αλήθεια είναι ότι από οικονομικής πλευράς αυτό που μας επιτρέπει να προχωρούμε είναι το SA-CD.  Υπάρχουν πλέον άνθρωποι που αγοράζουν μόνο SA-CD και φτιάχνουν δισκοθήκες μόνο με SA-CD.  To νέο μέσο μας επιτρέπει να μπαίνουμε σε μεγάλες αγορές, όπως αυτή της Κίνας και των ΗΠΑ αλλά και σε μικρές όπως η Ελληνική.  Δεν  υπάρχει αμφιβολία ότι αν η μουσική είναι κακή, ο κόσμος δεν θα αγόραζε τους δίσκους μας αλλά αν η μουσική είναι καλή, την στιγμή αυτή πουλάμε τα διπλάσια SA-CD σε σχέση με τα συμβατικά CD.
Κατασκευάζετε όμως και CD...
Ασφαλώς, αλλά κατά την άποψή μας πρέπει να αξίζει τον κόπο. Και δουλεύουμε πάνω σε αυτό με έναν ιδιαίτερο τρόπο.
Δηλαδή;
Η δημιουργία ενός CD γίνεται από την αρχική αναλογική κόπια με sampling στα 16bit/44.1kHz. Δεν χρησιμοποιούμε κάποια διαδικασία downsampling γιατί κατά την άποψή μας, όταν πείς σε έναν υπολογιστή να ανασυνθέσει ένα ψηφιακό μουσικό σήμα, γίνονται αναπόφευκτα λάθη που τελικώς ακούγονται. Εχω κάνει δοκιμές με samplings 24/192 τα οποία εν συνεχεία γυρίσαμε σε 16/44.1 και ο ήχος που πήρα δεν ήταν αυτός που ηχογράφησα. Κάποιες φορές είναι καλός, κάποιες άλλες όχι και γι αυτό είπα να μην το διακινδυνεύουμε.
Οταν κατασκευάζετε ένα υβριδικό SA-CD χρησιμοποιήτε δύο αλυσίδες παραγωγής;
Οχι. Τις αναλογικές ταινίες τις χρησιμοποιούμε εάν το project προορίζεται μόνο για CD. Στην περίπτωση του υβριδικού SA-CD παραμένουμε στο ψηφιακό domain και από εκεί παράγουμε και το layer του CD. 
Ακολουθείτε δηλαδή τον κλασικό δρόμο του downsampling χρησιμοποιώντας το Super Bit Mapping της Sony, κ.λπ...
Στην πραγματικότητα εφαρμόζουμε μία διαφορετική στρατηγική: Χρησιμοποιούμε έναν κορυφαίο μετατροπέα d/a της DCS για να μετατρέψουμε το DSD σε αναλογικό σήμα και στην συνέχεια κάνουμε και πάλι sampling στα 16/44.1 και φτιάχνουμε εκ νέου την ηχογράφηση για CD.  Δεν είμαστε μόνο εμείς που εφαρμόζουμε αυτή την τακτική. Πολλά στούντιο την χρησιμοποιούν, γιατί τελικώς φαίνεται ότι η μεταφορά μας από το DSD στο PCM δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση και η εμπειρία μας έχει δείξει ότι αυτό που επηρεάζεται περισσότερο είναι οι υψηλές συχνότητες. Φυσικά και αυτή η διαδικασία είναι ένας συμβιβασμός.
Ολη αυτή η διαδικάσία δεν στοιχίζει σε χρόνο και σε χρήμα;
Ναί. Στην πραγματικότητα όλο αυτό μας στοιχίζει περίπου τρείς μέρες παραπάνω, αν σκεφτεί κανείς ότι ο υπολογιστής μπορεί να κάνει το downsampling μέσα σε μία περίπου ώρα...
Στην επόμενη σελίδα, ο Rene Laflamme μιλάει για τα φορμά High Resolution, και την παραγωγή...
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr