Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 07/10/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ LARRY ZUROWSKI ΤΗΣ MAGNUM DYNALAB...

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Larry Zurowski (Magnum Dynalab)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Θα έλεγα, όμως, ότι η λήψη streams μέσω του διαδικτύου δεν είναι μόνο θέμα διαχείρισης σε επίπεδο audio. Θέτει και κάποιες προκλήσεις σε επίπεδο user interface. Είστε έτοιμοι γι αυτές; Θα είναι οι δέκτες και οι ραδιοενισχυτές σας εύχρηστοι στο θέμα αυτό;
Το κομμάτι του διαδικτυακού ραδιοφώνου σκεπτόμαστε να το διαχειριστούμε με ειδικές συσκευές, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι θα σχεδιάζουμε απευθείας κάποιον server.
Αυτό ακούγεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον...
... ναι και για να είμαι ειλικρινής έπρεπε να τον είχαμε ήδη. Θα θέλαμε να παρουσιαστεί και αυτός εδώ στην Αθήνα άλλα έχουμε κάποια θέματα με το λογισμικό που μας καθυστερούν. Το κόστος της αποθήκευσης δεδομένων σήμερα είναι πολύ χαμηλό. Θα έλεγα ότι, σήμερα, το μεγαλύτερο στοίχημα δεν είναι σε τεχνικό επίπεδο αλλά σε επίπεδο δομής και λογισμικού. Στο πώς, δηλαδή, θα διαχειριστείς την μουσική πληροφορία. Κι ακόμη θα πρέπει να καλύψεις το θέμα της αναπόφευκτης κατάρρευσης του σκληρού δίσκου, κάποια στιγμή. Το αντιμετωπίζουμε με mirror imaging, το οποίο είναι η καλύτερη δυνατή λύση σήμερα. Σε κάθε περίπτωση, νομίζω ότι οι μεμονωμένες ψηφιακές πηγές είναι είδος προς εξαφάνιση. Δεν θα συμβούλευα κανέναν να αγοράσει, ας πούμε, ένα cd player σήμερα.
Να υποθέσω ότι μιλάμε για έναν server ο οποίος θα έχει λυχνίες στην έξοδο;
Να είστε σίγουρος γι αυτό! Πιστεύουμε πολύ στις λυχνίες και προσωπικά πιστεύω ότι είναι το εξάρτημα που διαφοροποιεί τους κορυφαίους κατασκευαστές από τους υπόλοιπους: Όταν η αγορά ξεκίνησε να αναπτύσσεται προς την κατεύθυνση του πολυκαναλικού ήχου και του οικιακού κινηματογράφου, είχα την αίσθηση ότι επειδή ως τεχνολογία ήταν κομμένη και ραμμένη για εξαρτήματα solid state όσοι ήθελαν να διαφοροποιηθούν είχαν μόνο μια διέξοδο. Κατά την εκτίμησή μου, σήμερα, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές ενισχυτών που δεν επέλεξαν τον δρόμο αυτό έχουν πρόβλημα. Οι λυχνίες συνεργάζονται καλύτερα με τις πηγές που έχουμε στη διάθεσή μας...
Γιατί το λέτε αυτό;
Έχω την άποψη ότι πρόκειται καθαρά για τον τρόπο με τον οποίο εισάγονται οι παραμορφώσεις. Απλώς ο λαμπάτος ενισχυτής παραμορφώνει πιο ευχάριστα από τον solid state και κάνει τις ψηφιακές πηγές πιο ευχάριστες. Αν θυμάστε, όταν τα cd players βρίσκονταν ακόμη στην αρχή τους, τα πρώτα κορυφαία μοντέλα χρησιμοποιούσαν λυχνίες, όπως τα California Audio Labs.  Και δεν είναι τυχαίο ότι κορυφαίοι δέκτες του παρελθόντος, όπως ο Marantz 10b, ήταν επίσης λαμπάτοι.
Θα περίμενε κανείς, πάντως, να δίνετε μεγαλύτερη βαρύτητα στο κομμάτι του RF, περισσότερο από ό,τι στο κομμάτι του audio...
Μα δίνουμε! Το RF είναι εξαιρετικά σημαντικό και κατά την γνώμη μου η επιλογή μας να σχεδιάσουμε το δικό μας αναλογικό κύκλωμα συντονισμού ήταν απόφαση εξαιρετικής σημασίας. Σήμερα, δεν μπορεί να βρει κανείς ένα τέτοιο κύκλωμα RF στην αγορά από τρίτους κατασκευαστές. Ακόμη και τα εξαρτήματα που χρειάζονται για τον σχεδιασμό τέτοιων κυκλωμάτων σπανίζουν...
Αλλά γιατί να χρησιμοποιήσει κανείς αναλογικό RF;
Υπάρχουν δύο καλοί λόγοι. Πρώτον, με τον αναλογικό δέκτη μπορείς να κάνεις όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις και να ευθυγραμμίσεις τον κύκλωμά σου με όση ακρίβεια επιθυμείς. Ο κλασικός “έτοιμος” ψηφιακός δέκτης, αυτός δηλαδή που λειτουργεί με ψηφιακή σύνθεση συχνότητας είναι, στην ουσία, ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα. Το βάζεις στην συσκευή σου και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να ελπίζεις πως είναι καλό. Δεύτερον, ένας δέκτης με ψηφιακή σύνθεση έχει πεπερασμένα βήματα σύνθεσης. Αν ο σταθμός ολισθήσει την έχεις άσχημα, επειδή δεν μπορείς να τον ακολουθήσεις! Τα αναλογικά μας στάδια επιτρέπουν εξαιρετικό tracking. Και οι σταθμοί, πιστέψτε με, “φεύγουν” πολύ συχνά... Το ότι στους δέκτες μας χρησιμοποιούμε varactors, δηλαδή εξαρτήματα συντονισμού ελεγχόμενα από τάση, μας προσφέρει εξαιρετική ακρίβεια συντονισμού. Και, ακόμη, σε κάποιες περιπτώσεις με ισχυρά φαινόμενα multipath το να αποσυντονίσεις τον δέκτη σου και να πας σε κάποιο από τα παράγωγα της παρεμβολής, εκτός του κέντρου του καναλιού, ίσως σημαίνει καλύτερη λήψη τελικώς. Προσπαθήστε να το κάνετε αυτό με έναν συμβατικό ψηφιακό δέκτη...

"Ο απαιτητικός χρήστης ραδιοφώνου θέλει να ψάχνει για σταθμούς. Είναι ένα είδος κυνηγού. Συχνά επικοινωνούν μαζί μας και μας ζητούν μια καλύτερη κεραία για να πιάσουν έναν αδύναμο σταθμό που βρίσκεται 300 χιλιόμετρα μακρυά και ακούγεται ελάχιστα!"

Πόσο σημαντικό για τον τελικό χρήστη είναι να έχει τόσο έλεγχο;
Θα έλεγα ότι οι απόψεις μοιράζονται. Πράγματι, ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών βασίζονται στα presets, δείχνοντας αυτό που υπονοείτε: Δεν δίνουν μεγάλη σημασία στον έλεγχο. Από την άλλη, υπάρχουν εκείνοι που τον αναζητούν. Θέλουν να “συντονιστούν” με τον σταθμό. Το χαίρονται! Αυτό μας έκανε να ανασχεδιάσουμε τα τηλεχειριστήριά μας και να χρησιμοποιήσουμε DACs για την μεταφορά των εντολών προς το κύκλωμα συντονισμού και γι αυτό τον λόγο επίσης είμαστε πολύ προσεκτικοί στην σχεδίαση του interface του συντονισμού. Παλιά χρησιμοποιούσαμε μηχανικό σύστημα με αντίβαρο, σήμερα το σύστημά μας είναι ηλεκτρονικό αλλά πάντα δίνει μια συγκεκριμένη αίσθηση. Ο απαιτητικός χρήστης ραδιοφώνου θέλει να ψάχνει για σταθμούς. Είναι ένα είδος κυνηγού. Συχνά επικοινωνούν μαζί μας και μας ζητούν μια καλύτερη κεραία για να πιάσουν έναν αδύναμο σταθμό που βρίσκεται 300 χιλιόμετρα μακρυά και ακούγεται ελάχιστα!
Είναι δύσκολο να σχεδιάσει κανείς ένα αναλογικό στάδιο RF που να είναι καλό και ταυτόχρονα αξιόπιστο;
Η αξιοπιστία είναι ένα θέμα για οποίο αρκετοί προβληματίζονται αλλά δεν αποτελεί, τελικώς, σημαντικό πρόβλημα. Αν έχεις έναν δέκτη ελεγχόμενο από τάση, τα προβλήματα σου μεταφράζονται συνήθως σε προβλήματα τροφοδοτικού. Αναβαθμίζουμε συχνά δέκτες μας και σπανίως συναντούμε ένα στάδιο RF που να έχει “φύγει”. Από την άλλη, ένας προβληματικός σταθεροποιητής στο τροφοδοτικό, ναι, θα κάνει τον δέκτη να συμπεριφέρεται περίεργα! Όσον αφορά στην ποιότητα, το θέμα -κατά την γνώμη μου- λύνεται με τα πολλά στάδια. Όσο περισσότερα στάδια έχεις τόσο καλύτερα μπορείς να απομονώσεις την φέρουσα συχνότητα. Ο MD 109 χρησιμοποιεί έναν δέκτη οκτώ σταδίων με τρεις  ενισχυτές IF. Σε κάθε στάδιο βελτιώνεις τις συνθήκες λήψης και καταλήγεις με ένα καθαρό φέρον. Αυτό είναι η ουσία: Να απομονώσεις την συχνότητα του σταθμού ελεγχόμενα. Αν με ρωτούσατε ποιό είναι το σημαντικότερο νούμερο στις επιδόσεις ενός δέκτη, θα έλεγα ότι αυτό είναι η απόρριψη  του παρακείμενου καναλιού.
Θεωρείτε ότι το ραδιόφωνο διατηρεί, σήμερα, το κοινό του; Υπάρχουν νέοι ακροατές που προτιμούν το ραδιόφωνο;
Νομίζω πως όχι πολλοί. Αλλά από την άλλη πλευρά, οι νέοι άνθρωποι έχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες και πολύ περισσότερες ευκαιρίες να ακούσουν μουσική σήμερα. Κι έτσι, αναπόφευκτα ένας μεγαλύτερος αριθμός από αυτούς, κάποια στιγμή, θα αναρωτηθεί αν υπάρχει τρόπος να ακούει καλύτερα. Εκεί, θα πρέπει να εστιάσουμε την προσπάθεια μας, στο να προσφέρουμε λύσεις στην συγκεκριμένη απαίτηση. Νομίζω ότι αυτό που εννοούμε σήμερα ως high-end θα μεγαλώσει στο μέλλον αν κάνουμε τις σωστές κινήσεις.
Οι οποίες; Ποιές είναι κατά τη γνώμη σας;
Να προσφέρουμε την ποιότητα που πρέπει. Οι ακριβές συσκευές ήχου και συσκευές όπως ο MD 208 είναι ακριβές συσκευές, δεν υπάρχει αμφιβολία, θα πρέπει να είναι και καλές συσκευές. Να προσφέρουν αυτό που υπόσχονται λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι νέες γενιές, παρά το γεγονός ότι ξεκινούν ως ακροατές iPod, ακούνε κι αυτές καλά και μπορούν να ξεχωρίσουν τον σωστό ήχο. Δεν υπάρχει αμφιβολία επ'αυτού. Απλώς, όπως συνέβαινε και στο παρελθόν θα πρέπει να περάσουν από τις διαδοχικές φάσεις της ζωής τους που θα τους προσφέρουν την απαραίτητη εμπειρία. Ο μέσος όρος ηλικίας των πελατών μας ανεβαίνει συνεχώς και αυτό με ανησυχεί. Αυτός είναι και ο λόγος που ενσωματώνουμε την τεχνολογία του iPod με το docking station που θα παρουσιάσουμε και το οποίο θα χειρίζεται απευθείας το ψηφιακό σήμα του media player επιτρέποντας στον ιδιοκτήτη του να ακούσει τα αρχεία του μέσα από έναν πολύ καλό DAC και έναν κορυφαίο ενισχυτή, ώστε να δει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.
Μιλώντας για θέματα ποιότητας, ας επανέλθουμε στο ραδιόφωνο για μια τελευταία ερώτηση. Έχω την αίσθηση, από τοπική εμπειρία, ότι η ποιότητά του χειροτερεύει συνεχώς. Ποιά είναι η δική σας άποψη;
Συμφωνώ απολύτως. Νομίζω ότι αυτό οφείλεται στο ότι πολλοί σταθμοί αλλάζουν είδος μουσικής. Κάποια είδη, σε αντίθεση, ας πούμε, με την κλασική μουσική ή την τζαζ δεν απαιτούν τόσο ποιότητα, όσο συμπίεση για να ακουστούν δυνατά. Αυτό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα με την ποιότητα της εκπομπής τα οποία oι σταθμοί θα πρέπει να προσέξουν αν δεν θέλουν να χάσουν ένα μέρος του κοινού τους...
info: Τα προϊόντα της Magnum Dynalab αντιπροσωπεύονται στην ελληνική αγορά από την ΜF Audio, τηλ.: 210-724.4147, web: http://www.mfaudio.gr, http://www.magnumdynalab.com/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr