Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 15/04/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ EDDY DRIESEN ΤΗΣ PLUTO AUDIO...

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Eddy Driesen (Pluto Audio)
Με ιστορία που ξεκινά από το 1974, η Pluto Audio έχει πίσω της μια μακρά παράδοση στην κατασκευή βραχιόνων (αρχικώς) και πλατό (στην συνέχεια). Ιδρυτής και ιθύνων νους της, ο Eddy Driesen, είναι ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων, απόλυτα συγκεντρωμένος σε αυτό που γνωρίζει να κάνει πολύ καλά, δηλαδή τον σχεδιασμό αναλογικών συστημάτων με στόχο τις απόλυτες επιδόσεις. Σε αυτή την μικρή συνέντευξη, προσπαθούμε να εξακριβώσουμε πώς το κάνει...
Συνέντευξη: Δημήτρης Σταματάκος
Μιλήστε μου λίγο για την Pluto Audio γενικώς...
Ξεκινήσαμε την παραγωγή βραχιόνων το 1974. Το πρώτο μας σχέδιο ακολούθησε το μοντέλο 4C, το οποίο χρησιμοποιούσε τιτάνιο και είχε κάνει, εκείνη την εποχή μεγάλη αίσθηση. Για αρκετά χρόνια το προϊόν μας ήταν οι βραχίονες αποκλειστικά. Βγάλαμε αρκετά μοντέλα ανάμεσά τους και ένα κατόπιν παραγγελίας του Mark Levinson ο οποίος ήθελε να έχει έναν βραχίονα στην σειρά προϊόντων της Cello. Για κάποια περίοδο, περίπου δύο ετών, συνεργάστηκα με τον Simon Yorke. Περί το 1992 αποφασίσαμε να μπούμε στον χώρο των πλατό και παρουσιάσαμε δύο μοντέλα, το 10 και το 11Α, ενώ από το 1996 έχουμε και μια κεφαλή, την Pluto One με ακίδα Van Den Hul.
Ποιά είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει ο σχεδιαστής ενός πλατό;
Νομίζω ότι είναι ο τελικός ήχος του, η ποιότητα που ακούει ο ακροατής. Πρέπει να είναι καθαρός, με ωραίο χαμηλό, χωρίς χρωματισμούς. Νομίζω ότι οι χαμηλές συχνότητες είναι πολύ σημαντικές σε ότι αφορά ένα αναλογικό σύστημα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα αναλογικά συστήματα περνάνε μια θετική περίοδο. Πιστεύετε ότι υπάρχει μέλλον σε αυτό;
Ναι, πιστεύω ότι υπάρχει μέλλον. Δεν πρόκειται για κάτι περαστικό
Γιατί το πιστεύετε αυτό;
Βλέπω ότι ο κόσμος αγαπάει ακόμη τους δίσκους. Το άκουσμα τους σε βάζει σε περισσότερο μέσα στην μουσική και γενικώς πιστεύω ότι το αναλογικό ακούγεται καλύτερα.
Θεωρείτε ότι αυτό ισχύει ακόμη και μετά τις εξελίξεις στον ψηφιακό ήχο, τύπου SACD, και την υψηλότερη ανάλυση που αυτές συνεπάγονται;
Ναι νομίζω ότι και τώρα ο αναλογικός ήχος εξακολουθεί να είναι καλύτερος. Υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι μιλάμε για ένα καλό αναλογικό σύστημα, κάτι που σημαίνει ότι έχεις οπωσδήποτε μια καλή κεφαλή και έναν καλό βραχίονα. Το ίδιο το πλατό, είναι πιο εύκολο να κατασκευαστεί.

"Βλέπω ότι ο κόσμος αγαπάει ακόμη τους δίσκους. Το άκουσμα τους σε βάζει σε περισσότερο μέσα στην μουσική και γενικώς πιστεύω ότι το αναλογικό ακούγεται καλύτερα."

Αν δούμε το σύστημα συνολικά, μπορείτε να απομονώσετε ένα κομμάτι ως το σημαντικότερο και ποιό είναι αυτό; Η κεφαλή, ο βραχίονας το πλατό ή ο προενισχυτής phono;
Θα έλεγα ότι τα πιο σημαντικά είναι ο βραχίονας και η κεφαλή, και ακόμη περισσότερο ο συνδυασμός τους. Θα έλεγα επίσης ότι ο καθοριστικός παράγοντας είναι τα ίδια τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται.
Μιλήστε μου λίγο για το θέμα των υλικών...
Χρησιμοποιούμε συνήθως συνδυασμούς υλικών, ειδικά για κάθε περίπτωση. Για παράδειγμα στην ειδική έκδοση του 6A μπορεί να χρησιμοποιούμε αλουμίνιο αλλά δεν είναι αυτό το μοναδικό υλικό. Υπάρχει ακόμη μπάλσα (σ.σ. Το γνωστό, ελαφρύ ξύλο), τιτάνιο και ανθρακονήματα. Τέτοιου είδους δομές είναι αυτές στις οποίες αναφέρομαι όταν λέω ότι τα υλικά μας είναι “ειδικά”.
Πάντα είχα την εξής απορία: Ποιά είναι η διαδικασία για να σχεδιάσεις έναν βραχίονα; Πώς ξεκινάς;
Όσον αφορά τις γενικές σχεδιαστικές γραμμές, την ίδια την μορφή δηλαδή, η έμπνευση μπορεί να έλθει από εντελώς διαφορετικούς χώρους. Για παράδειγμα, o 6Α έχει ως βάση του τον Κελτικό σταυρό. Όσον αφορά σοβαρές σχεδιαστικές παραμέτρους, τώρα, όπως για παράδειγμα τα υλικά, προφανώς δοκιμάζουμε διάφορους συνδυασμούς και επιλέγουμε αυτόν που είναι ο καλύτερος για την συγκεκριμένη περίπτωση.
Μέχρι σήμερα έχετε παρουσιάσει ακτινικούς βραχίονες. Υπάρχει, ίσως, στα σχέδια σας και κάποιος παράλληλης μετατόπισης;
Όχι, αυτή την στιγμή είμαστε απολύτως αφοσιωμένοι στους ακτινικούς βραχίονες των οποίων την σχεδίαση προσπαθούμε να βελτιώνουμε συνεχώς. Αυτό, ήδη αποτελεί από μόνο του μια επίπονη και μακρόχρονη εργασία για κάθε μοντέλο ξεχωριστά.
Έχω την εντύπωση ότι, γενικώς, στην αναλογική αναπαραγωγή έχουν γίνει ενδιαφέροντα βήματα τα τελευταία χρόνια. Τί γίνεται όμως με τους ίδιους τους δίσκους; Θεωρείτε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης; Το ρωτώ αυτό επειδή πολλοί συνάδελφοί σας παραπονούνται.
Υπάρχουν κάποιες εταιρίες που έχουν φτιάξει πολύ καλούς δίσκους. Η Blue Note, για παράδειγμα, είναι μια από αυτές τις εταιρίες.

"Μετά την αγορά της Tαιβάν, η ελληνική αγορά είναι πολύ σημαντική για εμάς. Έχουμε κάνει σημαντικές πωλήσεις εδώ. Έχουμε πουλήσει πάνω από 15 βραχίονες και είκοσι ή εικοσιπέντε πλατό."

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Συμφωνώ μαζί σας ότι υπάρχουν κάποιες τέτοιες εταιρίες. Αλλά δεν νομίζετε ότι αν εσείς προσφέρετε καλύτερα πλατό θα πρέπει και η αγορά να προσφέρει, γενικώς, καλύτερες εκτυπώσεις;
Ναι, νομίζω ότι αυτό είναι σημαντικό. Νομίζω, επίσης, ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες από τις εταιρίες για καλύτερες εκτυπώσεις και ότι αυτές βελτιώνονται κάθε χρόνο. Στην Γερμανία, για παράδειγμα, η παραγωγή δίσκων είναι πραγματικά καλή.

Να μιλήσουμε λίγο και για το “νέο αίμα”... Ποιά είναι η σχέση των νέων με το βινύλιο;
Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια φάση κατά την οποία οι νέοι σε ηλικία ακροατές μουσικής έρχονται, βήμα-βήμα, αργά, προς το βινύλιο. Σε χώρες όπως η Ολλανδία και η Γερμανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες αυτό μπορείς να το δεις καθαρά. Φαίνεται επίσης και από το γεγονός ότι οι κατασκευαστές συσκευών είναι πολλοί.

Με δεδομένο ότι η αγορά ανακάμπτει και μάλιστα και στην κατηγορία των νεοεισερχομένων, έχετε, μήπως, στα σχέδιά σας ένα σύστημα με χαμηλότερη τιμή;
Όχι. Την στιγμή αυτή δεν είναι μέσα στα σχέδια μου κάτι τέτοιο. Όλα τα πλατό της Pluto Audio κατασκευάζονται από εμένα, είναι χειροποίητα και τα εξαρτήματα παράγονται με ακριβές διαδικασίες ειδικά για εμάς. Μόνο για το γυάλισμα των εξαρτημάτων μας, συνεργαζόμαστε με πολλούς διαφορετικούς ειδικούς κι αυτό απαιτεί πολύ χρόνο. Και όταν ένα προϊόν απαιτεί πολύ χρόνο, είναι ακριβό. Από την άλλη, δεν σκοπεύω να μειώσω την ποιότητα των επεξεργασιών, προκειμένου να γίνω ανταγωνιστικός σε μια χαμηλότερη κατηγορία τιμής.
Πόσους βραχίονες κατασκευάζετε κάθε χρόνο;
Δεν ξέρω να σας πω ακριβώς, αλλά πάντως όχι πολλούς (γέλια)! Όπως σας είπα είναι μια διαδικασία η οποία είναι αρκετά χρονοβόρα γιαυτό και το κόστος μας είναι υψηλό.
Πόσοι άνθρωποι απασχολούνται στην Pluto Audio;
Είμαστε δύο άνθρωποι μέσα στην εταιρία και είκοσι συνολικά μαζί με τους εξωτερικούς συνεργάτες μας.

Ο “ελληνικός” 6A εις τα εξ ων συνετέθη. Το στέλεχος είναι από αλουμίνιο αντί από το τιτάνιο και αυτή είναι η μοναδική διαφορά του από τον κανονικό 6A. Η βάση του βραχίονα, η οποία περιλαμβάνει την καρντανική ανάρτηση έχει σχήμα εμπνευσμένο από τον Κελτικό σταυρό. Η βάση του είναι SME.

Γνωρίζω ότι μια από τις τελευταίες σας σχεδιάσεις είναι μια έκδοση του βραχίονα 6A ειδικά για την ελληνική αγορά...
Ναι. Στην πραγματικότητα όλα τα μέρη του βραχίονα αυτού είναι πανομοιότυπα με αυτά του κανονικού 6Α εκτός από το στέλεχος το οποίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Χρησιμοποιούμε την γνωστή αρχιτεκτονική με το αναρτημένο βάρος για την ρύθμιση του αντισκέιτινγκ και η βάση του είναι τύπου SME. Η καλωδίωση έχει γίνει με Sixstream της Clearaudio.
Γιατί επιλέξατε αυτή την μέθοδο για το αντισκέιτινγκ;
Το αντισκέιτινγκ μπορεί να ρυθμιστεί και με ελατήριο αλλά στην περίπτωση αυτή έχεις να αντιμετωπίσεις τον συντονισμό που κάθε ελαστικό εξάρτημα παρουσιάζει. Με τον τρόπο που το ρυθμίζουμε εμείς προσφέρουμε πολύ καλύτερες δυνατότητες ρύθμισης. Η δύναμη αντιολίσθησης παραμένει σταθερή σε όλο το μήκος του τόξου που διαγράφει ο βραχίονας.
Είναι τόσο σημαντική η τοπική αγορά ώστε να μπορεί να υποστηρίξει την ειδική έκδοση ενός βραχίονα;
Ναι. Μετά την αγορά της Tαιβάν, η ελληνική αγορά είναι πολύ σημαντική για εμάς. Έχουμε κάνει σημαντικές πωλήσεις εδώ. Έχουμε πουλήσει πάνω από 15 βραχίονες και είκοσι ή εικοσιπέντε πλατό. Η ανταπόκριση είναι πολύ μεγάλη για εμάς!
Έχετε κάποιο νέο προϊόν που θα μπορούσατε να μας αποκαλύψετε;
Όχι. Αυτή την στιγμή δεν έχουμε κάτι καινούριο που θα παρουσιάσουμε στο κοντινό μέλλον.

Ο Aλέκος Τσακίρης του Orpheus Audio, ενώ στήνει τον νέο βραχίονα του Driesen για την impromptu φωτογράφιση...

info: τα προϊόντα της Pluto Audio εισάγονται στην ελληνική αγορά από το Orpheus Audio, τηλ.: 210-5221.524, web: http://www.orpheusaudio.gr , http://www.plutoaudio.nl/
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr