Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 18/12/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ TONY MINASIAN ΤΗΣ TONIAN LABS... 

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Tony Minasian (Tonian Labs)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Και τί γίνεται αν το ηχείο έχει χαμηλή εμπέδηση;
Γιαυτό ακριβώς το λόγο δεν σχεδιάζεις ποτέ ένα ηχείο στα 4Ω! Νομίζω ότι αυτό είναι εντελώς λάθος και όπως σας είπα προηγουμένως είναι κάτι που δεν το κάνουμε ποτέ. Ο στόχος μας είναι να σχεδιάζουμε ηχεία που είναι φιλικά προς τον ενισχυτή.
Με βάση τα όσα μου λέτε, υποθέτω ότι όλα τα ηχεία της Tonian Labs έχουν μεγάλες ευαισθησίες. Υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι συνδέουν τα πολύ υψηλά επίπεδα ευαισθησίας με υψηλές στάθμες παραμόρφωσης. Πώς το σχολιάζετε;
Πράγματι τα ηχεία της Tonian έχουν ευαισθησίες που κυμαίνονται από τα 94 μέχρι τα 98dB, αλλά δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να συνδέσει άμεσα στην υψηλή ευαισθησία με την υψηλή παραμόρφωση. Αντιθέτως, θα έλεγα ότι αν το ηχείο είναι χαμηλού συντελεστή απόδοσης, έχει το εγγενές μειονέκτημα ότι οι μονάδες του θα πρέπει να πραγματοποιούν μεγάλες διαδρομές. Κι αυτό δεν είναι καλό, αφού τα ελαστικά υλικά που χρησιμοποιούνται στις αναρτήσεις των κώνων αρχίζουν να παίζουν ρόλο. Οι ιδιότητές τους διαφοροποιούνται ακόμη και από τις καιρικές συνθήκες κι αυτό επηρεάζει την συμπεριφορά του ηχείου. Προσωπικά θεωρώ κακή επιλογή την χρήση ελαστικού για τις αναρτήσεις των μεγαφώνων. Γίνονται αργά.
Οπότε, ποιό είναι το καταλληλότερο υλικό, κατά τη γνώμη σας;
Αυτό που χρησιμοποιούμε, δηλαδή αφρώδη υλικά τα οποία είναι πολύ ελαφρά και δίνουν στο μεγάφωνο την ιδιότητα της μεγάλης ταχύτητας. Κάποιοι, βεβαίως, ανησυχούν ότι αυτού του είδους η ανάρτηση δεν έχει μεγάλη αντοχή στον χρόνο αλλά ο αντίλογος σε αυτό είναι ο εξής: Θεωρείστε την ανάρτηση ως κάτι που θα φθαρεί σε επτά χρόνια και θα την αλλάξετε. Μέχρι τότε όμως θα απολαμβάνετε ένα γρήγορο ηχείο!
Ποιά στρατηγική ακολουθείτε για να κάνετε το ηχείο σας εύκολο στην οδήγηση;
Εξαρτάται από το μοντέλο και τα μεγάφωνα που χρησιμοποιούμε. Κάποιες φορές χρησιμοποιούμε δικτυώματα αντιστάθμισης για τα μεγάφωνα και κάποιες άλλες φορές βλέπουμε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο. Αυτό το οποίο είναι ίσως σημαντικότερο είναι το ταίριασμα των μονάδων μεταξύ τους. Κανένας κατασκευαστής μεγαφώνων δεν μπορεί να σου προσφέρει δύο ακριβώς όμοιες μονάδες, επομένως δεν μπορείς να χρησιμοποιείς άκριτα τα μεγάφωνα απλώς επειδή είναι του ίδιου τύπου. Χρειάζεται ταίριασμα σε θέματα φάσης, πολικότητας και απόκρισης, ιδιαίτερα στην περιοχή στην οποία γίνεται η μετάβαση από το γούφερ στο τουίτερ.
Τι σκέπτεστε γύρω από το audio υψηλής ανάλυσης; Επηρεάζει καθόλου τους κατασκευαστές ηχείων και πώς;
Η υψηλή ανάλυση δεν έχει μεγάλο νόημα γιατί δεν ακούμε συχνότητες υψηλότερες από 13-14kHz και θεωρώ ότι το βασικό φορμά των 44.1kHz είναι ό,τι χρειαζόμαστε. Ένα άλλο βασικό πρόβλημα αυτών των φορμά είναι και το ότι οι εταιρίες που τα έβαλαν στην αγορά δεν τα άνοιξαν στον τελικό χρήστη. Δεν θα βρείτε συσκευές εγγραφής που να μπορεί να αγοράσει κανείς με λογικά χρήματα αλλά και τα επαγγελματικά συστήματα που υπάρχουν βασίζονται σε υπολογιστές οι οποίοι έχουν ακόμη προβλήματα με την τροφοδοσία τους. Από τεχνικής άποψης, τόσο το SA-CD όσο και το DVD-Audio είναι βεβαίως καλύτερα αλλά στην πράξη, εγώ αυτό δεν το βλέπω. Είναι σαν να έχεις ένα πολύ καλό αυτοκίνητο σε έναν πολύ κακό δρόμο. Απλώς δεν βλέπει τα πλεονεκτήματά του στην πράξη!

"Σας εγγυώμαι ότι το 98% των ηχογραφήσεων που ακούμε είναι ισοσταθμισμένες εκ των υστέρων. Κι ακόμη, αν ρίξετε μια ματιά στα μόνιτορς που χρησιμοποιούνται θα δείτε ότι πρόκειται για ηχεία των 200 δολαρίων, όταν κάποιοι audiophiles χρησιμοποιούν ηχεία δεκάδων χιλιάδων για να ακούσουν το προϊόν της ηχογράφησης!"

Κάποιοι κατασκευαστές ηχείων έχουν αρχίσει και στρέφονται προς τις ενεργές σχεδιάσεις ή τουλάχιστον τις σκέπτονται σοβαρά. Εσείς τι πιστεύετε; Πρέπει να μπει ο ενισχυτής μέσα στο ηχείο;
Προς το παρόν δεν σκεπτόμαστε να σχεδιάσουμε ενεργά ηχεία παρά το γεγονός ότι ως αρχή θεωρώ ότι είναι σωστή. Η στρατηγική μας είναι να βασιζόμαστε στους ενισχυτές που έχουν όσοι αγοράζουν τα ηχεία μας. Ένας άλλος παράγοντας είναι και το γεγονός ότι τα ηχεία της Tonian απαιτούν μικρούς ενισχυτές λόγω του μεγάλου συντελεστή απόδοσης τους και προς το παρόν δεν έχουμε βρει έναν κατασκευαστή ενισχυτών για ενεργά ηχεία που να μπορεί να στηρίξει αυτή την ανάγκη μας. Επίσης, λαμβάνουμε υπόψιν μας το γεγονός ότι οι περισσότεροι από τους χρήστες των ηχείων μας είναι λάτρεις των λυχνιών. Και, νομίζω, κανένας φίλος των ενισχυτών με λυχνίες δεν θα ήθελε τον ενισχυτή του μέσα στο ηχείο! Τέλος, υπάρχει και το θέμα των αλλαγών στην τεχνολογία: Τα ηχεία δεν αλλάζουν συχνά, αλλά δεν είναι απίθανο μερικά χρόνια μετά την αγορά των ηχείων του, κάποιος να βρει τον ενισχυτή των ονείρων του. Τα ενεργά ηχεία σε περιορίζουν αρκετά ως προς τον ενισχυτή.
Τί είναι αυτό που σας απασχολεί περισσότερο τον τελευταίο καιρό;
Τον περισσότερο χρόνο μας τον ξοδεύουμε στην σχεδίαση και την ανάπτυξη των ηχείων μας βεβαίως, αλλά με απασχολεί πολύ και το θέμα της ηχογράφησης. Έχω κάνει αρκετά demo και μπορώ να αποδείξω ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι, ακριβώς, οι ηχογραφήσεις. Οι μηχανικοί ήχου δεν ενδιαφέρονται για λεπτομέρειες όπως τα καλώδια, οι συνθήκες τροφοδοσίας, ακόμη και τα ηχεία ή τα μικρόφωνα που χρησιμοποιούν. Πρόκειται για έναν τελείως διαφορετικό κόσμο σε σχέση με αυτόν των audiophiles τους οποίους συχνά περιφρονούν και αυτό είναι θλιβερό.
Που νομίζετε ότι εστιάζονται τα προβλήματα;
Νομίζω ότι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι δεν γίνεται σωστά η αρχική λήψη. Υπάρχουν μαθηματικές σχέσεις που καθορίζουν την απόσταση από την οποία κάνεις την ηχογράφηση, το είδος του μικροφώνου και την στάθμη, αν θέλεις να έχεις μια επίπεδη απόκριση συχνότητας χωρίς ισοστάθμιση. Αλλά αυτό που γίνεται στην πράξη, είναι να ηχογραφούνται προχείρως οι πηγές και να γίνεται εκ των υστέρων επεξεργασία στο στούντιο για να διορθώνονται τα όποια προβλήματα. Σας εγγυώμαι ότι το 98% των ηχογραφήσεων που ακούμε είναι ισοσταθμισμένες εκ των υστέρων. Κι ακόμη, αν ρίξετε μια ματιά στα μόνιτορς που χρησιμοποιούνται θα δείτε ότι πρόκειται για ηχεία των 200 δολαρίων, όταν κάποιοι audiophiles χρησιμοποιούν ηχεία δεκάδων χιλιάδων για να ακούσουν το προϊόν της ηχογράφησης!
Βλέπετε κάποια λύση σε αυτό το πρόβλημα;
Μια καλή ιδέα θα ήταν να αποκτήσουμε κάποιες προδιαγραφές για τις ηχογραφήσεις. Εννοώ να υπάρχει κάποιος οργανισμός ο οποίος θα επιβεβαίωνε ότι η κάθε ηχογράφηση πληροί κάποιες προδιαγραφές σε θέματα δυναμικής περιοχής ώστε να είναι ικανοποιητική για τον τελικό χρήστη. Δεν θεωρώ σωστό το να πληρώνεις χρήματα για να αγοράσεις ένα CD με μια κακή ηχογράφηση. Πιθανότατα, δε, αυτός είναι και ο λόγος που οι παλιές δουλειές μας φαίνονται σήμερα καλύτερες. Σήμερα με τους υπολογιστές κανείς δεν ψάχνεται όσο τις δεκαετίες του 50 και του 60, κι ακόμη, τότε, χρησιμοποιούσαν ηχεία full range με υψηλό συντελεστή απόδοσης, κάτι το οποίο πιστεύω ότι έπαιζε ρόλο.
Έτσι όπως τα λέτε, οι παλιές αναλογικές ηχογραφήσεις ήταν καλύτερες...
Το πρόβλημα δεν είναι το αν η ηχογράφηση θα είναι ψηφιακή ή αναλογική. Πιστεύω ότι τα ψηφιακά συστήματα είναι το τέλειο φορμά και η τελειότητα αυτή απαιτεί την ανάλογη ποιότητα στην ηχογράφηση η οποία χάνεται καθώς κάθε μουσικός μπορεί να αγοράσει έναν υπολογιστή και ένα πρόγραμμα και να αρχίσει να ηχογραφεί τον εαυτό του. Και στην περίπτωση αυτή η τελειότητα των ψηφιακών συστημάτων γίνεται πρόβλημα. Τα αναλογικά συστήματα επιτρέπουν ευκολότερα, περισσότερες αλλαγές στο ίδιο το σήμα.
Ποιά νομίζετε ότι θα ήταν μια πραγματικά ριζοσπαστική αλλαγή στον χώρο του ηχείου;
Το να σταματήσουν οι περισσότεροι σχεδιαστές ηχείων να ασχολούνται αποκλειστικά με τα κροσσόβερς και να ξεκινήσουν να ασχολούνται με την ακουστική. Αν ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε την αρχική αίσθηση από ένα μουσικό όργανο οι μετρήσεις δεν είναι, ίσως, ο καλύτερος δρόμος. Το πιο εύκολο πράγμα είναι να φτιάξεις ένα ηχείο με επίπεδη απόκριση συχνότητας αλλά αυτό δεν αρκεί. Αν μια μέτρηση αρκούσε θα μπορούσαμε να αντιγράψουμε τα βιολιά του Στραντιβάρι. Οι καλές μετρήσεις σε ένα ηχείο μπορεί να αποτελούν μια ένδειξη για καλή απόδοση αλλά όχι απόδειξη.
Πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό κατά τη γνώμη σας;
Έχω την άποψη ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο με την πλευρά του μικροφώνου και το πώς γίνεται η ηχογράφηση. Αν δεν ξέρεις να ηχογραφείς, πώς θα σχεδιάσεις μια συσκευή που θα αναπαράγει την ηχογράφηση; Για παράδειγμα ενώ τα μικρόφωνα κάνουν μια συγκεκριμένη δουλειά, ο ανθρώπινος εγκέφαλος που βρίσκεται στην άλλη άκρη της αλυσίδας κάνει πολύ περισσότερες. Μπορεί κάποιος να πει ότι το ηχείο μου δεν έχει επίπεδη απόκριση αλλά μπορώ να του αποδείξω αν μου ζητηθεί ότι αν λάβει υπ' όψιν του ολόκληρη την αλυσίδα, από την ηχογράφηση μέχρι τον εγκέφαλο, είναι πιο επίπεδο από ένα άλλο ηχείο που απλώς μετράει “flat”.
Οπότε, ο μόνος τρόπος για να κρίνεις ένα ηχείο είναι ακούγοντάς το, τελικώς...
Ναι. Αν δεν το απολαμβάνεις τότε γιατί να ασχοληθείς με τις επιδόσεις στα χαρτιά; Αν δεν αισθάνεσαι ότι έχεις απέναντί σου την πραγματική μουσική, τα πραγματικά όργανα, τότε πιθανόν το ηχείο δεν είναι τόσο καλό...
info: Τα ηχεία της Tonian Labs εισάγονται στην ελληνική αγορά από την εταιρία Αντήχηση (τηλ.: 210-805.5596, web: http://www.antihisi.gr/ , http://www.tonianlabs.com/)
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr