Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 25/10/2005


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ A.J. van den HUL...

AV BLOG 

SITE MAP

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
A.J. van den Hul
Πιστεύετε τελικώς ότι υπάρχει ένα μέλλον για τον αναλογικό ήχο;
Εγώ, πάντως, θα συνεχίσω με τον αναλογικό ήχο, δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος των ψηφιακών.  Πιστεύω ότι τα αναλογικά συστήματα είναι οι καλύτερες πηγές.  Το σύστημα που έχω σπίτι, περιλαμβάνει ψηφιακή πηγή, το SCD-1 της Sony και μάλιστα ένα review sample που είναι καλύτερο -πιστέψτε με- από αυτό της παραγωγής αλλά εγώ προτιμώ τον αναλογικό ήχο.  Κάνω ψηφιακές ηχογραφήσεις με το Nagra μου, που ακούγονται θαυμάσια, αλλά και πάλι προτιμώ τον αναλογικό ήχο. Χρησιμοποιώ ένα πλατό Brinkmann -από όσο γνωρίζω έχουν κατασκευαστεί τέσσερα από τα συγκεκριμένα- που χρησιμοποιεί ένα στοιχείο θέρμανσης για το έδρανο ώστε αυτό να παραμένει σε συγκεκριμένη θερμοκρασία, αν και εγώ δεν το θεωρώ τόσο σημαντικό. Φυσικά έχω κάνει κάποιες μικροαλλαγές από την πλευρά μου.  Επ' ευκαιρία, θα έλεγα σε όλους όσοι ασχολούνται με τα αναλογικά συστήματα να προμηθευτούν ένα μηχανικό "στηθοσκόπιο", το σύστημα που χρησιμοποιούν τα συνεργεία για να ακροώνται τα ρουλεμάν των οχημάτων και των μηχανών και να το χρησιμοποιήσουν στο πλατό τους.  Βάζοντας το σε διάφορα σημεία θα ακούσουν πώς κινείται η ενέργεια σε ολόκληρο το μηχανικό σύστημα και θα έχουν μία γεύση για το πώς επηρεάζουν οι διάφορες μετατροπές την μηχανική συμπεριφορά του.
Πιστεύετε ότι το να είναι κανείς audiophile και να ψάχνει τα πράγματα με αυτόν τον τρόπο είναι απλώς ένα χόμπυ ή μια βαθύτερη ανάγκη;
Ολοι χρειάζονται στην ζωή τους ένα χόμπυ, κυρίως για να μάθουν και υπό αυτό το πρίσμα είναι ανάγκη. Η ζωή είναι μάθηση, είτε αυτή είναι audio, είτε αγώνες ποδηλασίας.  Το χόμπυ σε μαθαίνει να μελετάς, να είσαι ακριβής και να συγκεντρώνεσαι σε κάτι.  Οι άνθρωποι πρέπει να έχουν χόμπυ και να παίρνουν το χόμπυ τους στα σοβαρά.
Ο μέσος audiophile, αν υποθέσουμε ότι υπάρχει κάτι τέτοιο, παίρνει το χόμπυ του στα σοβαρά; Γιατί έχω την εντύπωση ότι για πολλούς η μάθηση δεν είναι ακριβώς η πρώτη προτεραιότητα...
Δεν θέλουν να μάθουν, πράγματι... Αλλά για πολλούς από αυτούς το audio δεν είναι πλέον ένα χόμπυ.  Απλώς τρέχουν από εδώ και από εκεί κρατώντας στο χέρι χρήματα και περιμένουν από το κατάστημα να πάρει τις αποφάσεις για εκείνους επειδή πιστεύουν ότι οι πωλητές έχουν μεγαλύτερη εμπειρία.  Αλλά, δυστυχώς, αυτό το είδος των ανθρώπων, όπως ο Γιάννης και ο Ιωννάς εδώ, εξαφανίζεται σιγά-σιγά καθώς αντικαθίστανται από ανθρώπους της γενιάς του mp3...Aν θέλουμε να διατηρήσουμε το χόμπυ σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο θα πρέπει να διατηρήσουμε και να αναταλλάξουμε την γνώση μας, να την κάνουμε κτήμα και άλλων, κάτι το οποίο προσπαθώ μέσα από το site της εταιρίας, όπου θα βρείτε πολλά κείμενα που δεν είναι διαφημιστικά για τα προιόντα μας αλλά απλώς περιλαμβάνουν γνώσεις...
Τι έχετε να πείτε για τον ήχο υψηλής ανάλυσης; Πέρα, βεβαίως, από το γεγονός ότι οι κατασκευαστές καλωδίων μπορούν να χαίρονται από την ύπαρξη περισσότερων καναλιών (γέλια);
Δεν θα μιλήσω από επιχειρηματικής απόψεως αλλά από την άποψη του audiophile: Μου αρέσουν τα πεντακαναλικά συστήματα πάρα πολύ. Στην εταιρία έχουμε ένα καλό τέτοιο σύστημα σε έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο.  Το μοναδικό πρόβλημα είναι η ποιότητα των ηχογραφήσεων.  Πολλές από αυτές δεν είναι καλές, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να μεταφέρεται στο σύστημα.  Οι πραγματικά καλές, ακούγονται, όμως, εξαιρετικά. Υπάρχουν μεγάλες διαφορές.
Πιστεύετε ότι υπάρχει νόημα να ανέβουμε πάνω από τα 20kHz;
Η απάντηση είναι "ναί" και προέρχεται από την δική μου προσωπική εμπειρία.  Ειδικά οι τελικοί ενισχυτές οι οποίοι έχουν μεγάλη έκταση (κάποιοι εντελώς υπερβολικά τους αφήνουν μέχρι τα 100MHz) ακούγονται πολύ καλύτερα.
Κλασική ερώτηση: SACD ή DVD-Audio;
Μιλάω μόνο για SACD. Το θεωρώ καλύτερο.
Γιατί αυτό;
Μα από πλευράς ηχητικής και μόνο.  Προτιμώ ακόμη και το δικαναλικό SACD.  Το πρόβλημα με τις ψηφιακές πηγές είναι ότι μας πήγαν πολύ πίσω.  Το CD βασίστηκε σε τεχνολογίες του 1970 και είχε σημαντικά προβλήματα, οπότε όλοι καταλαβαίνουμε σήμερα ότι οι δηλώσεις περί απόλυτης ακρίβειας στην μεταφορά του master ήταν απλώς μεγάλα ψέμματα για λόγους marketing...  Στην πραγματικότητα, τα αναλογικά συστήματα ήταν πολύ πιο ανεπτυγμένα την εποχή εκείνη και εμείς ανταλλάξαμε την πιο προωθημένη τεχνολογία με κάτι παλαιότερο, που μέχρι σήμερα προσπαθούμε να βελτιώσουμε έχοντας ως πρότυπο τα αναλογικά... Πιστεύω ότι θα έλθει κάποια στιγμή που ένα καλό ψηφιακό σύστημα δεν θα έχει καμμία διαφορά από ένα καλό αναλογικό.  Αλλά αυτή θα είναι η στιγμή να δούμε τί μας έχει κοστίσει όλη αυτή η ιστορία γιατί πιστεύω ότι θα ανακαλύψουμε τότε, πώς η συνολική επένδυση ήταν πολύ μεγάλη, ενώ αυτό το επίπεδο το είχαμε φτάσει ήδη με τα αναλογικά συστήματα. Δεν είχαμε φτάσει στον παράδεισο αλλά είμασταν σε μία καλή απόσταση από αυτόν και κάναμε ένα τεράστιο άλμα πίσω.  Βρεθήκαμε στη μέση της Σιβηρίας και έπρεπε να αρχίσουμε πάλι την πορεία...
Τείνω να πιστέψω πώς έτσι είναι η ζωή τελικώς...
Ναι, συμφωνώ. Ετσι είναι η ζωή, αλλά αυτό είναι ηλίθιο...Γιατί σημειώστε, ότι και ο στόχος μας δεν ήταν σταθερός: Τα αναλογικά συστήματα βελτιώθηκαν επίσης όλα αυτά τα χρόνια γιατί πολλοί άνθρωποι απλώς δεν παραιτήθηκαν από την προσπάθεια. Ετσι οι άνθρωποι του SACD εξακολουθούν να βρίσκονται πίσω στον αγώνα κι εγώ εξακολουθώ να προτιμώ τον αναλογικό ήχο και τις ταινίες master που έχω.
Μιλώντας για master, παρατήρησα και στο site σας ότι υποστηρίζετε την άποψη πως μία ηχογράφηση θα πρέπει να διατηρεί τα φυσικά χαρακτηριστικά του ζωντανού γεγονότος. Εκ των πραγμάτων όμως, τελικώς πολλές ηχογραφήσεις είναι η άποψη του μηχανικού για τα γεγονότα αυτά...
Πιθανόν... έχω φαίνεται την τύχη να συνεργάζομαι και να ακούω δουλειές μηχανικών που σέβονται απόλυτα το φυσικό γεγονός, όπως το λέτε, και δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι είναι ευρωπαίοι...
Γιατί το λέτε αυτό;
Γιατί εδώ έχουμε παράδοση σε αυτά τα πράγματα.  Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές μικροφώνων βρίσκονται στην συγκριτικά μικρότερη αγορά της Ευρώπης και όχι στην Αμερική ή την Ιαπωνία.  Δεν είναι ότι έχουμε περισσότερες γνώσεις γύρω από το θέμα, είναι ότι έχουμε την τεχνική...
Δηλαδή...
...δηλαδή οι μηχανικοί μπορούν να μετατρέψουν σε πράξη αυτό που θέλουν να κάνουν. Αυτό είναι η έννοια της τέχνης, άλλωστε. Εχουν το όραμα και μπορούν να το πραγματοποιήσουν χρησιμοποιώντας τεχνικές και εργαλεία....
Αυτή η ιδέα πώς περνάει στις διαδικασίες της δικής σας παραγωγής;
Ακριβώς με αυτόν τον τρόπο!
Το καταλαβαίνω αυτό στο επίπεδο μίας κεφαλής που είναι ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα και κατασκευάζεται με τα χέρια αλλά -πάντα είχα την απορία- πώς γίνεται αυτό με ένα καλώδιο;
Αναλύοντας, κατ' αρχήν, τους μηχανισμούς που εμπλέκονται, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά και βεβαίως ακούγοντας. Ενα από τα καλώδια που έχω μαζί μου για να παρουσιάσω είναι το Orchid.  Το Orchid είναι ένα interconnect τριών αγωγών (tri-axial) με δύο θωρακίσεις. Ενα από τα σημεία του που μπορώ να σας αποκαλύψω είναι πώς η συμπεριφορά του καθορίζεται από το ειδικό υλικό που χρησιμοποιούμε για τον κεντρικό αγωγό και την πρώτη θωράκιση.  Στην πρώτη θωράκιση χρησιμοποιούμε ένα πολύ άκαμπτο μέταλλο αλλά με εξαιρετικά μικρό πάχος ώστε να μην επηρεάζει την ευκαμψία του καλωδίου.  Η ακαμψία του υλικού μας χρειάζεται ώστε να μην επηρεάζονται εύκολα τα χαρακτηριστικά του από τις αλλαγές της γεωμετρίας του.  Αυτό είναι ένα δίδαγμα που πήραμε από την χρήση του άνθρακα που μπορεί να επιδείξει εξαιρετική ακαμψία και το μεταφέραμε αυτούσιο και στα χάλκινα καλώδιά μας.
Επ' ευκαιρία, πού παράγονται τα καλώδια σας;
Στην δυτική Ευρώπη αποκλειστικά.  Δεν φτιάχνουμε τίποτε στην ανατολική Ευρώπη ή στην Κίνα ή στην Ταιβάν.  Είμαι πολύ ευτυχής που δουλεύω στην Ευρώπη γιατί δουλεύοντας εδώ, παράγουμε πλούτο που χρειάζεται το δικό μας σας σύστημα, οικονομικό και κοινωνικό, και όχι το σύστημα κάποιας άλλης χώρας.
Η συνέντευξη έκλεισε με μία μάλλον πειστική επίδειξη των δυνατοτήτων των δύο νέων καλωδίων της εταιρίας, του interconnect Οrchid και του ηχείων SuperNova του οποίου η πρώτη παρουσίαση έγινε στην έκθεση "Ηχος & Εικόνα" στο Πεντελικόν.  Λέω "πειστική" διότι οι διαφορές που ακούστηκαν κατά την αλλαγή των καλωδίων σε ένα μάλλον απλό σύστημα ήταν παραπάνω προφανείς, παρά το γεγονός ότι η προσωπική μου εμπειρία από τον χώρο και το πρόγραμμα ήταν ελάχιστη.  Τα νέα καλώδια ακούστηκαν περισσότερο ανοιχτά και ευχάριστα από αυτά που αντικατέστησαν και, αν και τα σχόλια αυτά δεν έχουν φυσικά την θέση δοκιμής, η πρώτη εντύπωση σαφώς επαρκεί για να στοιχειώθετήσει την ανάγκη μίας προσεκτικής ακρόασης από την πλευρά κάθε ενδιαφερόμενου.  Μπορείτε να τα ακούσετε στο Εxclusive Audio.
Εxclusive Audio, τηλ.: 210-823.6225, web: http://www.vandenhul.com
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2005
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr