Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 27/11/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►AΡΘΡΑ►ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ DANIEL WEISS ΤΗΣ WEISS... 

AV BLOG 

SITE MAP


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Daniel Weiss (Weiss)

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ποιός νομίζετε ότι είναι ο πιο κρίσιμος κρίκος σε μια ψηφιακή αλυσίδα για οικιακή χρήση;
Σίγουρα ο μετατροπέας d/a. Πρόκειται για ένα κομμάτι που πρέπει να λειτουργεί ιδανικά και να αντέχει στο jitter. Αν το πετύχεις αυτό, τότε μπορείς να συνδέσεις εκεί οποιαδήποτε συσκευή χωρίς να ανησυχείς, με μόνη προϋπόθεση να παίρνεις σωστά την πληροφορία από τον δίσκο.
Υπάρχουν κατασκευαστές και μάλιστα αρκετά σοβαροί, οι οποίοι  δεν θεωρούν καλή ιδέα το να χρησιμοποιήται ξεχωριστό transport και μετατροπέας ακριβώς λόγω του jitter. Κρίνοντας από τον συνδυασμό Jason/Medea εσείς δεν συμφωνείτε. Θα θέλατε να το σχολιάσετε;
Ναι, το γνωρίζω αυτό. Κατά βάσιν εξαρτάται από την ποιότητα του συστήματος για το οποίο μιλάμε...
Εννοείτε ότι ένα κορυφαίο τρανσπόρτ και ένας αντίστοιχος μετατροπέας δεν θα έπρεπε να έχουν πρόβλημα;
Στην πραγματικότητα, αν ο μετατροπέας είναι σωστά σχεδιασμένος δεν θα πρέπει να  υπάρχει πρόβλημα ούτως ή άλλως. Το κρίσιμο σημείο βρίσκεται εκεί: Αν ο μετατροπέας κάνει καλά τη δουλειά του, η οποία είναι να μετατρέπει τα ψηφία σε αναλογικό σήμα, τότε το jitter από το τρανσπόρτ δεν θα παίζει ρόλο. Ένας καλός μετατροπέας χρησιμοποιεί ένα buffer και ένα clock με πολύ χαμηλό jitter για να διαβάσει τα δεδομένα από αυτό. Επομένως, δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει και τόσο η ποιότητα του τρανσπόρτ ή τα όποια προβλήματα στην γραμμή μεταφοράς...
Ποιά είναι η γνώμη σας για το κεντρικό clocking στα οικιακά συστήματα;
Ναι, γνωρίζω ότι υπάρχουν κάποια προϊόντα που προορίζονται γι' αυτή τη δουλειά. Δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητα, πάντως. Σε ένα κορυφαίο σύστημα στο σπίτι το μόνο που παίζει σημαντικό ρόλο είναι το clock του μετατροπέα. Αυτό πρέπει να είναι εξαιρετικής ποιότητας, αλλά αν είναι, αυτό αρκεί. Αντιθέτως, σε ένα στούντιο έχουμε πολλές συσκευές με δικό τους clock του οποίου η ποιότητα παίζει ρόλο: Μετατροπείς a/d και d/a, sample rate converters κλπ. Εκεί το κεντρικό clocking με μια κορυφαίας ποιότητας συσκευή είναι, βεβαίως σημαντικό.
Και η σύνδεση master/slave μεταξύ τρανσπόρτ και μετατροπέα;
Το ίδιο συμβαίνει κι εδώ. Αν ο μετατροπέας είναι καλός δεν θα πρέπει να χρειάζεται. Το μόνο που μπορεί να προσφέρει είναι να κάνει την ζωή του dac κάπως ευκολότερη...
Μιλήστε μου λίγο για τα φορμά υψηλής ανάλυσης... Βρίσκετε το SA-CD καλή ιδέα;
Στην πραγματικότητα, δεν το βρίσκω και πολύ καλή ιδέα επειδή βασίζεται σε μια μάλλον παλιομοδίτικη διαδικασία και επιπροσθέτως κανένας από τους κατασκευαστές ADCs/DACs, κι εννοώ κατασκευαστές ολοκληρωμένων, δεν υποστηρίζει 1-bit Sigma-Delta, κυρίως επειδή έχουν κάποια προβλήματα στις υψηλές συχνότητες. Θα έλεγα ότι είναι ένα φορμά με εγγενή προβλήματα...
Πολλοί κατασκευαστές, πάντως, διατείνονται, ότι χρησιμοποιούν ολοκληρωμένα Sigma-Delta ειδικά για DSD...
Ναι, αυτά υπάρχουν αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύμπιτα, των 4 ή των 5 bit και όχι 1-bit. Όταν οι Sony και Philips πρωτοπαρουσίασαν το DSD, υπήρχαν ολοκληρωμένα 1-bit που έκαναν τη ζωή τους πολύ εύκολη: Παρουσίασαν μια πολύ απλή διαδικασία, την οποία μάλιστα την πρότειναν και για την αρχειοθέτηση του υλικού όχι απλώς την διανομή του. Αλλά πίσω από όλα αυτά είναι και τα θέματα είσπραξης δικαιωμάτων από την νέα τεχνολογία...

"Αν ο μετατροπέας κάνει καλά τη δουλειά του, (...) τότε το jitter από το τρανσπόρτ δεν θα παίζει ρόλο. Ένας καλός μετατροπέας χρησιμοποιεί ένα buffer και ένα clock με πολύ χαμηλό jitter για να διαβάσει τα δεδομένα από αυτό. Επομένως, δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει και τόσο η ποιότητα του τρανσπόρτ ή τα όποια προβλήματα στην γραμμή μεταφοράς..."

Αντιλαμβάνομαι ότι εσείς και οι περισσότεροι στον επαγγελματικό χώρο θεωρείτε καλύτερο ένα φορμά με περισσότερα bits...
Ναι... Έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα στις υψηλές συχνότητες και όλοι υποψιαζόμαστε ότι αυτά οφείλονται στο φάσμα που δημιουργείται από το noise shaping που χρησιμοποιεί το DSD. Ακόμη, πάντως, το πράγμα θέλει ψάξιμο...
Από τα συμφραζόμενα, δεν θα πρέπει να περιμένουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα SA-CD player από την Weiss...
Αυτό είναι κάτι το οποίο με έχουν ρωτήσει αρκετές φορές ιδιαίτερα από τους πελάτες μας στην Ιαπωνία. Η απάντηση σε αυτό είναι “δεν ξέρω”...
“Δεν ξέρω”, δεν σημαίνει “όχι” πάντως... (γέλια) Μήπως προσπαθείτε να πείτε κάτι;
Ας πούμε ότι θα προσπαθήσω να αποφύγω το SA-CD player, εκτός αν πραγματικά χρειαστεί να το κάνω...
Για τον πολυκαναλικό ήχο τί έχετε να σχολιάσετε και δεν εννοώ τον κινηματογραφικό πολυκαναλικό ήχο βεβαίως...
H τρέχουσα πρακτική των 5 ηχείων δεν με βρίσκει σύμφωνο και δεν νομίζω ότι πρόκειται για μια καλή ιδέα όσον αφορά την μουσική. Κατά καιρούς έχουν προταθεί διάφορες τεχνικές όπως είναι το Ambisonics και τα τελευταία χρόνια η σύνθεση wavefield που μας δείχνουν ότι για να έχουμε κάτι καλό χρειαζόμαστε περισσότερα κανάλια. Αν θέλεις να μεταδώσεις την ιδέα ότι κάποιος βρίσκεται στην αίθουσα, το να βάζεις γύρω του την ορχήστρα δεν είναι ο καλύτερος τρόπος. Είναι και θέμα μηχανικών ήχου, φυσικά, το να συνηθίσουν στην ιδέα και να κάνουν σωστά τη δουλειά.
Τί νομίζετε ότι θα ήταν μια πραγματική επανάσταση στο audio;
Νομίζω, μια τεχνολογία που θα μπορούσε να μας δημιουργήσει αυτή την εντύπωση, ότι είμαστε εκεί, στην αίθουσα συναυλίας ή όπου άλλου έγινε η ηχογράφηση και μάλιστα από ένα απλό σύστημα...
Θα δούμε, λέτε, κάτι τέτοιο σύντομα; Από όσο γνωρίζω αρκετοί κατασκευαστές κυνηγούν την ιδέα...
Το βρίσκω πολύ δύσκολο για τον οικιακό χώρο. Έχει γίνει αρκετή δουλειά προς διάφορες κατευθύνσεις, την wavefield synthesis την ανέφερα ήδη και στον Καναδά ασχολούνται πολύ εντατικά με την δημιουργία ακουστικών χώρων με την βοήθεια dsp αλλά αυτά τα πράγματα δύσκολα θα μπορέσουν να περάσουν στα σπίτια.
Πείτε μου κάτι που βρίσκεται στα άμεσα σχέδιά σας...
Για το audiophile κομμάτι της Weiss σχεδιάζουμε έναν επεξεργαστή γενικής χρήσης, τον οποίο θα τον φανταστείτε ως ένα “μαύρο κουτί”, που θα ελέγχεται, ίσως, από μια οθόνη αφής και να θα μπορεί να δεχτεί μια μεγάλη ποικιλία ψηφιακών σημάτων. Ο χρήστης θα μπορεί να να προσθέτει ανάλογα με τις ανάγκες του λογισμικό, όπως είναι ισοσταθμιστές ή επεξεργαστές ακουστικής χώρου. Έχουμε κάτι παρόμοιο στο επαγγελματικό μας κομμάτι. Επίσης, σχεδιάζουμε έναν προενισχυτή.
info: Όλα τα προιόντα της Weiss αντιπροσωπεύονται στην ελληνική αγορά από την εταιρία Location Sound,
τηλ.: 210-364.6154-5,web: http://www.weiss-highend.comhttp://www.locationhiend.com
 

 

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr