Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 06/02/2018

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

CD/MEDIA PLAYER, STREAMER/DAC, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

Musical Fidelity M6 Encore 225

Musical Fidelity M6 Encore 225

Η εργαστηριακή αξιολόγηση του M6 Encore 225 περιέλαβε μετρήσεις του media player (με την χρήση αρχείων που αποθηκεύτηκαν στον εσωτερικό σκληρό δίσκο), μετρήσεις του μετατροπέα d/a (μέσω μιας ομοαξονικής εισόδου) και μετρήσεις του ολοκληρωμένου ενισχυτή (μέσω μιας εισόδου line).
Η αναπαραγωγή σήματος πολύ χαμηλής στάθμης έδειξε ότι το media player χαρακτηρίζεται από χαμηλό θόρυβο, καθώς ακόμη και στα -80dBFS η κυματομορφή διατηρεί πλήρως τα βασικά της χαρακτηριστικά, περιλαμβάνοντας μόνο κάποια ίχνη υψίσυχνου θορύβου. Η μέτρηση της παραμόρφωσης σε συνάρτηση με την συχνότητα (για σήματα στάθμης -20dBFS) επιβεβαιώνει την αρχική αυτή παρατήρηση καθώς οι καμπύλες παρέμειναν στην περιοχή του 0.006% μέχρι τα 10kHz.

Thumbnail Thumbnail

Αναπαραγωγή σήματος πολύ χαμηλής στάθμης (playback, 1kHz/-80dBFS).

Αρμονική παραμόρφωση και θόρυβος σε συνάρτηση με την συχνότητα (playback, -20dBFS).

Το ψηφιακό interface της συσκευής φαίνεται να κάνει καλή δουλειά στην καταστολή του εισερχόμενου jitter με την σχετική καμπύλη να βρίσκεται στα -50dB, μια επίδοση που δικαιολογείται από την ύπαρξη ασύγχρονου rate converter και εξασφαλίζει καλή ανοχή σε πηγές (και συνδέσεις) μακρυά από το ιδανικό. Η ίδια η συσκευή φαίνεται να έχει τυπική συμπεριφορά σε ό,τι αφορά το jitter, με τιμές που βρίσκονται μεταξύ 65 και 120pS, ανάλογα με την συχνότητα.
Η γραμμικότητα στάθμης του μετατροπέα κινήθηκε σε, επίσης, τυπικά επίπεδα, με την καμπύλη να διατηρεί την ιδανική μορφή μέχρι περίπου τα -90dBFS και τον θόρυβο να επικρατεί γύρω από τα -100dBFS περίπου.

Thumbnail Thumbnail

Καταστολή jitter σε συνάρτηση με την συχνότητα. Σήμα 10kHz, jitter 80nS p-p.

Διάγραμμα γραμμικότητας στάθμης εξόδου σε συνάρτηση με την στάθμη του ψηφιακού σήματος. Σήμα 1kHz, είσοδος S/PDIF, 96kHz.

Σε ότι αφορά τα ψηφιακά φίλτρα, ο M6 Encore 225 δεν έκρυβε κάποια έκπληξη. Η περιοχή αποκοπής είναι καθαρή και οι κλίσεις που χρησιμοποιούνται οι αναμενόμενες.
Ο μετατροπέας φάνηκε να έχει πολύ καλές επιδόσεις σε θέματα θορύβου. Το αντίστοιχο διάγραμμα βρίσκεται συνολικά κάτω από τα -110dBFS χωρίς σημαντική έξαρση στην περιοχή του τροφοδοτικού και μόνο ήπιες τάσεις αύξησης στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων. Με δεδομένο τον ιδιαίτερα σύνθετο χαρακτήρα της συσκευής, η συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι δείγμα μιας προσεγμένης κατασκευής η οποία δεν επηρεάζεται από το “βαρύ” τροφοδοτικό του σταδίου ισχύος.

Thumbnail Thumbnail

Απόκριση βαθυπερατού φίλτρου. 44.1kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 96kHz (ιώδης), 176.4kHz (μπλε).

Θόρυβος σε αδρανές κανάλι.

Ανάλογα καθαρό είναι και το φάσμα της ενδοδιαμόρφωσης του σήματος από θόρυβο. Εδώ διακρίνονται ίχνη από ενδοδιαμόρφωση των 50Hz, αλλά σε πολύ χαμηλές στάθμες και το υπόλοιπο διάγραμμα δεν έχει άλλα, άξια λόγου, ευρήματα.
Η συμπεριφορά του DAC σε θέματα παραμόρφωσης αποδείχθηκε πολύ καλή. Το διάγραμμα THD/THD+N κινήθηκε στην περιοχή κάτω από τα -90dB (για σήματα στάθμης -1dBFS) με μικρές διαφορές μεταξύ των δύο μετρήσεων, δείγμα ότι ο θόρυβος δεν παίζει σημαντικό ρόλο σε υψηλές στάθμες.

Thumbnail Thumbnail

Διαμόρφωση του σήματος από θόρυβο (Signal modulation noise). Σήμα αναφοράς: 23.995,50Hz, 96kHz.

Αρμονική παραμόρφωση και θόρυβος (THD+N) και αρμονική παραμόρφωση (THD) σε συνάρτηση με την συχνότητα.

Η μέτρηση της παραμόρφωσης και του θορύβου σε συνάρτηση με την στάθμη δίνει, επίσης, τα αναμενόμενα αποτελέσματα: Κοντά στο όριο της ανώτατης στάθμης η μέτρηση βρίσκεται στην περιοχή του 0.001% για την περιοχή μέχρι τα 3kHz περίπου και φθάνει τα 0.002% στα 10kHz, ενώ για σήματα χαμηλής στάθμης (-20dBFS) οι τιμές είναι (αναμενόμενα) υψηλότερες αλλά δεν ξεπερνούν το 0.009% σε όλο το φάσμα της μέτρησης.
Τέλος, η διαφωνία των καναλιών βρίσκεται σε καλό επίπεδο, με τις σχετικές καμπύλες να παραμένουν στην περιοχή των -100dB για τις χαμηλές και μεσαίες συχνότητες και να χαρακτηρίζονται από μια τάση αύξησης της διαρροής του σήματος πάνω από 2kHz, περίπου. Στο όριο της μέτρησης (20kHz) η διαφωνία υπολογίστηκε κάτω από τα -80dB.

Thumbnail Thumbnail

Αρμονική παραμόρφωση και θόρυβος (THD+N) σε συνάρτηση με την συχνότητα. Sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF. Στάθμη: -1dBFS, (κόκκινη καμπύλη) και -20dBFS (πράσινη).

Διαφωνία καναλιών.

O ενισχυτής του M6 Encore 225 απέδωσε, στο όριο του ψαλιδισμού, 185Wrms ανά κανάλι σε φορτίο 8Ω και 240Wrms ανά κανάλι σε φορτίο 4Ω. Με συντελεστή αύξησης της ισχύος 1.3 φαίνεται κάτι παραπάνω από επαρκής για να οδηγήσει ένα απαιτητικό ηχείο και να “γεμίσει” έναν μεγάλο χώρο. Ο συντελεστής απόσβεσης υπολογίστηκε κοντά στο 50, τιμή που προϊδεάζει για καλή συμπεριφορά σε θέματα απόκρισης.
Πράγματι, η συμπεριφορά του ενισχυτή στο φάσμα δεν παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις όταν αυτός οδηγεί σύνθετα φορτία. Στο αντίστοιχο διάγραμμα, το μόνο που μπορεί να διακρίνει κανείς είναι μια εξασθένηση στην περιοχή των 3kHz η οποία δεν ξεπερνά τα 0.2dBr. Η έκταση της απόκρισης ψηλά, ξεπερνά τα όρια της μέτρησης (60kHz) με μια πολύ ήπια τάση αποκοπής χαμηλά, η οποία γίνεται εμφανής από τα 100Hz περίπου αλλά δεν ξεπερνά το 1dB στο όριο των 10Hz. Το στάδιο εξόδου φαίνεται να αλληλεπιδρά με το ωμικό φορτίο στην περιοχή των πολύ υψηλών συχνοτήτων (πάνω από τα 40kHz), όπου εμφανίζεται μια ενίσχυση κατά 1.5dBr περίπου, ωστόσο αυτό είναι ένα εύρημα με ελάχιστη σημασία, δεδομένης της συμπεριφοράς των πραγματικών ηχείων. Οι διαφορές μεταξύ των καναλιών είναι αμελητέες.
Το φάσμα της εξόδου με σήμα 1kΗz, στο 1/3 της μέγιστης ισχύος και σε φορτίο 8Ω περιλαμβάνει μια σειρά αρμονικών με ταχύτατη απόσβεση. Από αυτές, ισχυρότερη είναι η τρίτη (-95dBr) ενώ είναι ενδεικτικό ότι από την τέταρτη αρμονική και μετά, όλες οι συνιστώσες βρίσκονται κάτω από τα -120dBr.

Thumbnail Thumbnail

Απόκριση συχνότητας και για τα δύο κανάλια. Στάθμη αναφοράς: 1/3 Pmax. Φορτίο 8Ω (πράσινη/κόκκινη καμπύλη), σύνθετο φορτίο (πορτοκαλί/ιώδης).

Φάσμα αρμονικών για σήμα 1kHz, στάθμη αναφοράς: 1/3 Pmax/8Ω.

To φάσμα του θορύβου αποκαλύπτει ένα πολύ ήσυχο αναλογικό κύκλωμα (καθώς αφορά το σύνολο προενισχυτή/τελικού) με ελάχιστη συμμετοχή του τροφοδοτικού και κάποιες συνιστώσες υψίσυχνου θορύβου (πάνω από τα 30kHz). Πρόκειται, ασφαλώς, για μια επίδειξη εμπειρίας και γνώσης από την Musical Fidelity, αν αναλογιστεί κανείς ότι στο ίδιο σασί βρίσκεται, εκτός των αναλογικών σταδίων, ένας πλήρης DAC, ένας υπολογιστής, μια οθόνη και ένας σκληρός δίσκος!
Το διάγραμμα μεταβολής της αρμονικής παραμόρφωσης σε συνάρτηση με την συχνότητα (στο ένα τρίτο της μέγιστης ισχύος) συμβαδίζει με την γενικότερη συμπεριφορά της συσκευής: Η παραμόρφωση παραμένει σταθερή στις χαμηλές και στις μεσαίες συχνότητες (στην περιοχή του 0.01%) και έχει μια ήπια τάση αύξησης πάνω από τα 3kHz περίπου. Στο όριο των 20kHz η μέγιστη τιμή που είδαμε ήταν 0.03%.

Thumbnail Thumbnail

Φάσμα θορύβου στην έξοδο. Αναφορά: 1Wrms/8Ω.

THD+N σε συνάρτηση με την συχνότητα.

Η παραμόρφωση σε συνάρτηση με την ισχύ, επίσης, δεν έκρυβε εκπλήξεις. Οι σχετικές καμπύλες ακολουθούν την πεπατημένη, με σχετικά ομαλή συμπεριφορά μέχρι τα σημεία όπου κάνει την εμφάνισή της η υπερφόρτωση.
Η μεταβατική απόκριση του σταδίου εξόδου φάνηκε ιδιαίτερα ομαλή χωρίς προβλήματα. Ο χρόνος ανόδου υπολογίστηκε στα 8.8μS.

Thumbnail Thumbnail

THD+N σε συνάρτηση με την ισχύ εξόδου. Φορτίο 8Ω (πράσινη καμπύλη) και 4Ω (κόκκινη καμπύλη).

Απόκριση σε τετραγωνικό σήμα 1kHz. Μέγιστη τάση εξόδου σε φορτίο 8Ω. Οριζόντιος άξονας: 20μS/Div, κατακόρυφος άξονας: 20V/Div.