Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 05/04/2021

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Πλατό/Βραχίονας

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Για τους φανατικούς του αναλογικού ήχου, η αλήθεια είναι ότι τα 18 κιλά δεν φαίνονται μεγάλος αριθμός. Σε τελική ανάλυση, τόσο μπορεί να ζυγίζει ένα “μεγάλο” πλατό, ως εξάρτημα, από μόνο του. Αλλά θα πρέπει να φανταστείτε τα κιλά αυτά στριμωγμένα σε μια πλίνθο με διαστάσεις 415x315 χιλιοστά, τις διαστάσεις, δηλαδή, μιας εντελώς συμβατικής συσκευής. Εκεί, το σασί από μονοκόμματο αλουμίνιο ύψους 30 χιλιοστών φαντάζει αρκετά... πυκνό και φαίνεται (και είναι) ακουστικά αδρανές χωρίς κανέναν άλλο εξωτικό τρόπο απόσβεσης, με εξαίρεση την γέλη που χρησιμοποιείται στα τρία τεράστια στοιχεία στήριξης, επίσης από αλουμίνιο, τα οποία καταλήγουν σε ένα σφαιρικό άκρο και ρυθμίζονται πανεύκολα με το χέρι, για την οριζοντίωση του Maximus. Είναι τόσο καλοφτιαγμένα που, πραγματικά, είναι κρίμα που βρίσκονται σε σημείο που δεν φαίνονται εύκολα!

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και χωρίς να γίνεται κραυγαλέο ή δύσχρηστο λόγω διαστάσεων, το Maximus NEO είναι ένα πλατό που φέρνει και τις δύο αποστολές του σε πέρας με μεγάλη επιτυχία: Πολύ καλή ποιότητα περιστροφής και μεγάλη αντοχή σε εξωτερικούς κραδασμούς.

Το πλατό είναι επίσης κατασκευασμένο από ανοδιωμένο αλουμίνιο, έχει ύψος 34 χιλιοστά και ζυγίζει λίγο κάτω από τα 6 κιλά. Όντας το μικρότερο μοντέλο της Acoustic Signature, το Maximus χρησιμοποιεί ένα απλό, μασίφ, πλατό χωρίς τους ενσωματωμένους κυλίνδρους απόσβεσης που είναι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εταιρίας (ονομάζονται Silencers). Εδώ, το interface μεταξύ δίσκου και πλατό είναι ένα ποιοτικό, πρωτότυπο ματ με υφή δέρματος.
Το έδρανο του Maximus είναι η νεότερη έκδοση του εξαρτήματος που χρησιμοποιεί η εταιρία σε όλα της τα μοντέλα (περιλαμβανόμενου και του κορυφαίου Invictus NEO). Ονομάζεται Dura Turn Diamond (DTD) και είναι μια συμβατική κατασκευή (χαλύβδινος άξονας, πλάγιο έδρανο και σφαιρίδιο) αλλά κατασκευασμένη σε πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας, με έμφαση στην διαρκή, σωστή λίπανση παρά τις πολύ μεγάλες πιέσεις που εξασκούνται. Με βάση τα όσα αναφέρει η ίδια η εταιρία, το DTD είναι εξέλιξη του προηγούμενο εδράνου το οποίο ονομαζόταν Tidorfolon, με πολύ καλύτερη επεξεργασία του άξονα και μια ειδική επίστρωση η οποία εξασφαλίζει στιλπνότητα και σκληρότητα στην επιφάνεια του που θυμίζει διαμάντι (εξ ου και το “Diamond”). Αλλαγές έχουν γίνει και στο υλικό του πλάγιου εδράνου, το οποίο απορροφά πολύ υψηλότερες ποσότητες λιπαντικού (τρεις φορές περισσότερο, αναφέρει η Acoustic Signature). Το αποτέλεσμα είναι ένα έδρανο που δεν έχει σοβαρές ανάγκες συντήρησης, αλλά έχει μεγάλη αντοχή, τόσο μεγάλη που η εταιρία δίνει 15 χρόνια εγγύηση.

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Καλά κρυμμένες κάτω από την πλάκα με τον λογότυπο, την οποία πρέπει να αφαιρέσεις, βρίσκονται οι δύο οπές μέσω των οποίων μικρο-ρυθμίζεις τις στροφές του πλατό. Το κάναμε με μεγάλη επιτυχία, καταλήγοντας σε σχεδόν μηδενική απόκλιση, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Θα χρειαστείτε στροβοσκοπικό δίσκο.

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Ο κινητήρας AC είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενος, με κλειστό βρόχο ελέγχου και περιστρέφει το πλατό από αλουμίνιο μέσω διπλού κυλινδρικού ιμάντα.

Η μετάδοση της κίνησης είναι σχεδόν συμβατική, υπό την έννοια ότι το Maximus NEO χρησιμοποιεί σύγχρονο κινητήρα και ιμάντα στην περιφέρεια του πλατό για την περιστροφή του. Το “σχεδόν” αναφέρεται, κατ' αρχήν, στο γεγονός ότι γίνεται χρήση διπλής τροχαλίας και διπλού ιμάντα (προφανώς λόγω της μάζας του πλατό) και δεύτερον επειδή ο κινητήρας είναι όχι μόνο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος (κάτι όχι ασυνήθιστο) αλλά ενσωματώνει μια τεχνολογία της Acoustic Signature για την μείωση των κραδασμών, η οποία ονομάζεται AVC (Automatic Vibration Control), είναι ενεργή και ενσωματώνεται στον ηλεκτρονικό έλεγχο. Η ποιότητα περιστροφής ελέγχεται σε πραγματικό χρόνο και το κύκλωμα οδήγησης ελέγχει άμεσα τις διαφορά φάσης στις εναλλασσόμενες τάσεις τροφοδοσίας του 24-πολικού κινητήρα, ώστε οι κραδασμοί να ελαχιστοποιούνται. Αυτό μπορεί να γίνει τόσο στην περίπτωση του μονού κινητήρα, όσο και στις περιπτώσεις πλατό με περισσότερους, δύο και τρεις, κινητήρες, της εταιρίας. Το Maximus NEO προσφέρει δύο ταχύτητες περιστροφής, στις 33 και 45 σαλ καθώς δυνατότητα μικρομετρικής ρύθμισης των στροφών (με χρήση στροβοσκοπικού δίσκου), την οποία, για κάποιο λόγο, η Acoustic Signature κρύβει από τον χρήστη, καθώς η μέθοδος ρύθμισης δεν αναφέρεται πουθενά, στο κατά τα άλλα, καλογραμμένο εγχειρίδιο, αλλά πρέπει να την βρεις μόνος σου...

Το Maximus NEO μας παραδόθηκε πακέτο μαζί έναν βραχίονα της εταιρίας, τον δεύτερο πιο οικονομικό, με κωδικό TA-1000. Γράφω “πακέτο” κυριολεκτώντας. Ο βραχίονας δεν ήταν τοποθετημένος στο πλατό, σε ένα ευχάριστο διάλειμμα σε σχέση με την συνηθισμένη πρακτική που θέλει τα πλατό να είναι πλέον έτοιμα προς χρήσιν. Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πόσο εύκολα γίνεται η δουλειά, κυρίως επειδή η Acoustic Signature προσφέρει όλα τα απαραίτητα εργαλεία και ένα πολύ καλής ποιότητας προτράκτορ μαζί με τον βραχίονα, καθώς και πλήρεις, καλογραμμένες οδηγίες (που δεν κρύβουν τίποτε σε αυτή την περίπτωση!). Καλές συνήθειες που πρέπει να εκτιμώνται.

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

To Maximus NEO είναι εξοπλισμένο με το νέο κορυφαίο έδρανο της εταιρίας (Dura Turn Diamond), το οποίο είναι συμβατικό ως προς την δομή αλλά εξαιρετικής ακρίβειας, ως προς τις κατεργασίες.

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Τα σημεία στήριξης του πλατό είναι πραγματικά έργα τέχνης και ακόμη εξαιρετικά εύχρηστα, επιτρέποντας στον χρήστη να οριζοντιώσει την συσκευή πολύ εύκολα, με το χέρι. Προσφέρουν, επίσης, καλή απομόνωση μέσω γέλης.

Ο ΤΑ-1000 είναι ένας ευθύγραμμος βραχίονας με κυλινδρικό στέλεχος από ανθρακονήματα (δημιουργείται από δύο στρώσεις) και καρντανική ανάρτηση που χρησιμοποιεί ρουλμάν υψηλής ακρίβειας. Με εξαίρεση τον στέλεχος, την βάση και το αντίβαρο όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Η βάση (το κομμάτι δηλαδή του βραχίονα που προσαρμόζεται στην πλίνθο του πλατό) είναι κατασκευασμένη από ανοξείδωτο χάλυβα ενώ το αντίβαρο είναι από ορείχαλκο και μετακινείται επάνω σε ένα εξαιρετικά λεπτό σπείρωμα που επιτρέπει αναλόγως μικρές μετακινήσεις, για ακρίβεια στις ρυθμίσεις. Συνοδεύεται από ένα πρόσθετο αντίβαρο για την περίπτωση που αυτό απαιτείται από την κεφαλή. Ο βραχίονας είναι στατικά ζυγισμένος και η ρύθμιση της δύναμης ανάγνωσης απαιτεί την χρήση ζυγού, ο οποίος δεν περιλαμβάνεται. Η εφαρμογή της δύναμης αντιολίσθησης γίνεται με αναρτημένο αντίβαρο και ο TA-1000 έχει έναν απλό άλλα έξυπνο μηχανισμό ευθυγράμμισης των ζυγών (από τους οποίους περνά το νήμα) ώστε να διατηρείται η σωστή γεωμετρία του συστήματος. Ο βραχίονας προσφέρει ρύθμιση VTA και αζιμουθίου με το headshell να είναι μίνιμαλ και περιστρεφόμενο ώστε να επιτυγχάνεται η σωστή γωνία εκτροπής και η υπερκρέμαση εύκολα.
Ο βραχίονας διαθέτει το κλασικό βύσμα mini-DIN για την τοποθέτηση του καλωδίου και συνοδεύεται από ένα καλής ποιότητας τέτοιο καλώδιο, της Audioquest.

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Ο TA-1000 NEO είναι ο δεύτερος μικρότερος βραχίονας της εταιρίας. Βασίζεται σε ευθύγραμμο στέλεχος από ανθρακονήματα και το Maximus NEO μπορεί να δεχτεί μόνο την έκδοση των 9 ιντσών (διατίθεται και σε έκδοση 12 ιντσών). Το headshell είναι πολύ εύχρηστο, αλλά με τις βίδες της κεφαλής στην θέση τους, περιορίζει λίγο τις δυνατότητες στροφής, για την ευθυγράμμισή της. Ίσως, με κάποιες κεφαλές, δημιουργήσει δυσκολίες.

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Η ανάρτηση του βραχίονα είναι καρντανική με ρουλμάν. Τα μεταλλικά της μέρη, πλην της βάσης και του αντίβαρου είναι από αλουμίνιο. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει μοντούρα τύπου Rega ή τύπου SME και η ρύθμιση του VTA είναι σχετικώς εύκολη υπόθεση.

Acoustic Signature Maximus NEO/TA-1000 NEO

Η ρύθμιση της δύναμης ανάγνωσης γίνεται με διαιρούμενο αντίβαρο (ώστε να ισορροπούνται κεφαλές μεγάλης μάζας, αν χρειαστεί) και η ρύθμιση της αντιολίσθησης με αναρτημένο αντίβαρο. Άξιο προσοχής σημείο, η δυνατότητα ολίσθησης του πηγαδιού, μέσα στο οποίο ολισθαίνει το τελευταίο, ώστε να διατηρείται η γεωμετρία του ζυγού και του νήματος.