Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 09/06/2015

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΗΧΕΙΟ DESKTOP AUDIO/MULTIMEDIA

Audioengine A2+

Audioengine A2+

Η εργαστηριακή εκτίμηση του A2+ έγινε με βάση το αριστερό ηχείο (το οποίο περιλαμβάνει τις εισόδους και τον ενισχυτή), επομένως τα διαγράμματα της απόκρισης συχνότητας είναι βαθμονομημένα σε πραγματική στάθμη (η απόσταση μέτρησης ήταν 650 χιλιοστά, μια ρεαλιστική απόσταση ακρόασης ενός τέτοιου ηχείου σε desktop εφαρμογές). Επίσης, τόσο η βηματική απόκριση όσο και το διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων περιλαμβάνουν και την επίδραση των σταδίων ενίσχυσης (αν και δεν αναμένεται αυτά να έχουν πρακτική επίδραση). Ως είσοδος χρησιμοποιήθηκε η είσοδος line.
H ανηχοϊκή μέτρηση της απόκρισης συχνότητας αναδεικνύει δύο ενδιαφέροντα στοιχεία. Πρώτον η Audioengine παραμένει συνεπής σε κάποια συγκεκριμένη προσέγγιση, καθώς η μορφή της καμπύλης έχει σημαντικές ομοιότητες με αυτήν των A5+. Δεύτερον και σημαντικότερο, το A2+ είναι ένα ηχείο με ομοιογενή, ομαλή συμπεριφορά στην περιοχή από τα 500Hz και πάνω με το σύνολο των αποκλίσεων να μην ξεπερνά τα ±4dB, επίδοση που θα πρέπει να θεωρηθεί πολύ καλή για ένα ηχείο των τριακοσίων ευρώ χωρίς κάποιας μορφής ψηφιακή αντιστάθμιση. Η σχετική καμπύλη αποκαλύπτει μια μικρή τάση ενίσχυσης της περιοχής πάνω από τα 6kHz και μια μικρή βύθιση περί το 1kHz, χωρίς άλλα ευρήματα άξια σχολιασμού, εκτός ίσως του γεγονότος ότι το τουίτερ είναι, επίσης, ιδιαίτερα ομαλό στην περιοχή της αποκοπής, χωρίς εμφανή συντονισμό.
Η συνολική απόκριση του ηχείου, αποτέλεσμα splicing μεταξύ near field μέτρησης χαμηλά και ανηχοϊκής μέτρησης στην περιοχή των μεσαίων υψηλών συχνοτήτων δίνει μια πληρέστερη εικόνα της συνολικής συμπεριφοράς του ηχείου. Με βάση τις αποκλίσεις -3/-6dB σε σχέση με την μέση τιμή της ηχητικής πίεσης σε απόσταση 650 χιλιοστών, τα σημεία αποκοπής στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων είναι 97Hz και 82Hz αντιστοίχως ενώ στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων είναι 25kHz και 28kHz αντιστοίχως. Στην περιοχή των χαμηλών, υπάρχει μια ενίσχυση περί τα 4dB γύρω από τα 170Hz, ενώ η βύθιση γύρω από τα 1kHz βρίσκεται στα -3.2dB. Η ενίσχυση στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων κορυφώνεται στα 16kHz (+3.1dB). Με βάση αυτά, μπορεί κανείς να θεωρήσει ότι το A2+ κινείται πολύ κοντά στο εύρος ±3dB στην περιοχή διέλευσης, επίδοση που δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητη. Η σύγκριση της απόκρισης επί του άξονα με την μέση απόκριση δεν κρύβει εκπλήξεις: Υπάρχει μια ομοιότροπη μείωση της ευαισθησίας πάνω από τα 2kHz περίπου η οποία είναι αναμενόμενη και, επιπροσθέτως αφήνει υποσχέσεις για πολύ καλή συμπεριφορά εκτός άξονα.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα απόκρισης συχνότητας (στάθμη αναφοράς: 86dBSPL). Ψευδοανηχοϊκή μέτρηση σε απόσταση 0.65m (συχνότητες πάνω από τα 500Hz).

Διάγραμμα απόκρισης συχνότητας (στάθμη αναφοράς: 86dBSPL) με εξομάλυνση 0.33oct. Συνδυασμός far field/near field μέτρησης. Μέτρηση επί του άξονα (κόκκινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα (πράσινη καμπύλη).

Η βηματική απόκριση του A2+ είναι ομαλή χωρίς ορατά προβλήματα με εξαίρεση μια μικρή “καθυστέρηση” στην απόσβεση του γούφερ. Η μετάβαση από το τουίτερ στο γούφερ γίνεται χωρίς σημαντικές αλλοιώσεις.
Το διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων δείχνει ένα ηχείο χωρίς πολλούς συντονισμούς και γρήγορο στις αποσβέσεις του. Μπορεί κανείς να απομονώσει κάποιους συντονισμούς στα 1.3kHz και 2.4kHz με χρόνους απόσβεσης 3.6mS και 3.1mS αντιστοίχως (για στάθμη -25dBr) ενώ στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων το ηχείο γίνεται ταχύτερο με έναν συντονισμό στα 5.5kHz (2.8mS).

Thumbnail Thumbnail

Βηματική απόκριση.

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Το πολικό διάγραμμα στον οριζόντιο άξονα αποκαλύπτει ένα ηχείο με πολύ ομαλό χαρακτήρα εκτός άξονα, όπου ακόμη και η καμπύλη των 20kHz βρίσκεται ελάχιστα έξω από το τόξο των ±30°, εύρημα με βάση το οποίο το A2+ μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί χωρίς κλίση προς τον ακροατή (toe-in), κάτι που διευκολύνει την τοποθέτησή του.
Το αντίστοιχο διάγραμμα στο κάθετο επίπεδο δεν κρύβει εκπλήξεις: Είναι λίγο “ζωηρό” γύρω από τα 4kHz, στοιχείο που συνηγορεί υπέρ της χρήσης μιας βάσης που δημιουργεί κλίση προς τον ακροατή. H εταιρία προσφέρει μια σφηνοειδή τέτοια βάση που φαίνεται ιδιαίτερα καλαίσθητη, η οποία δίνει κλίση 15°. Για να είμαι ειλικρινής (αφού η Audioengine δίνει τέτοιες λεπτομέρειες) μπήκα στη διαδικασία να υπολογίσω ποια θα έπρεπε να είναι η πραγματική κλίση ώστε ο άξονας του ηχείου να στραφεί προς τον καθήμενο στο γραφείο ακροατή. Στην δική μου περίπτωση (απόσταση περίπου 700mm) η γωνία θα έπρεπε να είναι κοντά στις 23° ενώ στην περίπτωση που η απόσταση είναι 1m η γωνία θα έπρεπε να είναι 16.7° Και στις δύο περιπτώσεις οι αποκλίσεις αποδεικνύονται στην πράξη πολύ μικρές (στην χειρότερη, πρώτη, περίπτωση ο ακροατής θα “χάσει” περίπου 1.5dB στα 4kHz). Οι άνθρωποι το έχουν, προφανώς, υπολογίσει!

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο κατακόρυφο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).