Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Παρασκευή, 25/11/2016

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

MEDIA/NETWORK PLAYER/DAC/ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ-ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

Audionet DNP/AMP I V2

Audionet DNP/AMP I V2

Όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή, η βασική προσέγγιση της Audionet στην αισθητική των συσκευών της δεν έχει αλλάξει εδώ και πολλά χρόνια. Ο χρήστης βρίσκεται απέναντι από μια λιτή (αλλά υψηλής ποιότητας) πρόσοψη, με ελάχιστους διακόπτες και μια μέτριων διαστάσεων οθόνη, όπου προβάλλονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες (και είναι πολλές), στην περίπτωση του προενισχυτή ενώ η περίπτωση του τελικού είναι ακόμη απλούστερη, με έναν μόνο διακόπτη on/off και το αντίστοιχο ενδεικτικό. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής χρώματος του σασί (ασημί, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες ή μαύρο) και του χρώματος της οθόνης (μπλε ή κόκκινο) ενώ είναι δυνατή και η ρύθμιση της φωτεινότητας της τελευταίας. Ο χειρισμός του προενισχυτή μπορεί να γίνει είτε με τα πλήκτρα στην πρόσοψη, είτε με το τηλεχειριστήριο είτε -ακόμη καλύτερα- μέσω μιας ειδικής εφαρμογής (RCP - Remote Control Point) που μπορεί να εγκατασταθεί σε περιβάλλον PC/Windows, iOS ή Android.

Audionet DNP/AMP I V2

O DNP είναι μάλλον λιτός από πλευράς εμφάνισης, κρύβοντας καλά τις πολλές δυνατότητες που παρέχει. Και οι δύο συσκευές της δοκιμής είναι διαθέσιμες με μαύρο φινίρισμα, ενώ ο χρήστης μπορεί να επιλέξει και το χρώμα της οθόνης (μπλε/κόκκινο).

Audionet DNP/AMP I V2

Ο τελικός ενισχυτής είναι μια μετρίως ογκώδης κατασκευή με πολύ καλό φινίρισμα.

Οι δυνατότητες που προσφέρει ο DNP είναι, σχεδόν, ανεξάντλητες. Προσφέρει έναν μεγάλο αριθμό ψηφιακών εισόδων 4 ομοαξονικές 75Ω, 4 οπτικές Toslink, μία AES/EBU και μια θύρα USB, πέντε συνολικά αναλογικές εισόδους από τις οποίες η μία balanced (με βύσματα XLR της Neutrik), θύρα Ethernet (RJ45) και έναν αναλόγως μεγάλο αριθμό εξόδων, στις οποίες περιλαμβάνονται δύο ζεύγη single ended και ένα ζεύγος balanced για την οδήγηση τελικού ενισχυτή, ένα ζεύγος εξόδων για την οδήγηση ισάριθμων ενεργών υπογούφερ καθώς και έξοδος ακουστικών (6.3mm, TRS). Σε αυτά, θα πρέπει να προσθέσει κανείς την ύπαρξη ραδιοφωνικού δέκτη FM (με την αντίστοιχη είσοδο κεραίας) καθώς και τις συνδέσεις που επιτρέπουν τον κεντρικό έλεγχο του προενισχυτή είτε συμβατικά (12V triggering), είτε μέσω του ειδικού συστήματος που έχει αναπτύξει η εταιρία (Audionet Link/Toslink). Όσοι διαθέτουν πλατό, μπορούν να τοποθετήσουν ένα άρθρωμα με προενισχυτή phono (πλήρως ρυθμιζόμενο ως προς την αντίσταση εισόδου, την χωρητικότητα και το κέρδος), “θυσιάζοντας” την μία από τις τέσσερις αναλογικές εισόδους single ended.
Ο τελικός ενισχυτής είναι πολύ απλούστερος, καθώς περιλαμβάνει μόνο single ended εισόδους και δύο ζεύγη ακροδεκτών για την σύνδεση ηχείων, όλα κορυφαίας ποιότητας της Furutech. Όσοι αναζητούν περισσότερη ισχύ, τέλος, μπορούν να γεφυρώσουν τον AMP I V2, οπότε και θα χρειαστούν δύο τέτοιους ενισχυτές για ένα δικαναλικό σύστημα.

Audionet DNP/AMP I V2

Η οθόνη του DNP προβάλλει πολλές πληροφορίες και είναι αρκετά ευδιάκριτη ακόμη και από μεγάλη απόσταση. Το “Pure Analog” σημαίνει ότι η διαδρομή του σήματος παρακάμπτει τον ψηφιακό επεξεργαστή.

Audionet DNP/AMP I V2

Απλά πράγματα: Το μπλε ενδεικτικό αναβοσβήνει όταν ενεργοποιηθεί το σύστημα προστασίας.

Η δομή του DNP περιλαμβάνει δύο κλάδους προενίσχυσης, τον αναλογικό (μέσω του οποίου δρομολογούνται οι αναλογικές πηγές και γίνεται η ρύθμιση της στάθμης) και τον ψηφιακό μέσω του οποίου γίνεται η διαχείριση των ψηφιακών σημάτων αλλά τρέχουν και οι πρόσθετες δυνατότητες επεξεργασίας που παρέχει ο προενισχυτής. Με την δομή της συσκευής να είναι εξαιρετικά σύνθετη (η εταιρία αναφέρει ότι το κύκλωμα περιλαμβάνει συνολικά πάνω από 4.000 εξαρτήματα) και την Audionet να είναι κάτι παραπάνω από μυστικοπαθής όσον αφορά τα υλικά που χρησιμοποιεί, οι πληροφορίες που μπορούμε να μοιραστούμε είναι λίγες αλλά, πάντως, ενδιαφέρουσες.
Σε ότι αφορά το αναλογικό κομμάτι της συσκευής, το κύκλωμα βασίζεται σε έξι συνολικά στάδια τα οποία έχουν την γενική τοπολογία τελεστικού ενισχυτή, παράγονται όμως από την ίδια την εταιρία, είναι διακριτά και περιλαμβάνουν πάνω από 80 εξαρτήματα το κάθε ένα. Τα στάδιο εξόδου είναι πολωμένα σε τάξη Α (για καλύτερη οδήγηση του τελικού) και το γινόμενο απολαβής/εύρους ζώνης φτάνει το 1.5GHz, μια επίδοση η οποία είναι σχεδόν δύο τάξεις μεγέθους υψηλότερη από αυτήν που συναντούμε σε ολοκληρωμένα ειδικά για εφαρμογές audio (τα οποία κινούνται μεταξύ μερικών δεκάδων ή γύρω από τα 100MHz περίπου). Ίσως αυτή είναι μια υπερβολική σε πρώτη θεώρηση επιλογή αλλά είναι δικαιολογημένη, αν αναλογιστεί κανείς ότι η τοπολογία που έχει αναπτύξει η Audionet (ULA - Ultra Linear Amplifier) έχει τις βάσεις της σε κυκλώματα για ιατρική/εργαστηριακή χρήση, όπου τέτοιες επιδόσεις συναντώνται συχνά. Η ρύθμιση της στάθμης γίνεται με βηματικό εξασθενητή ο οποίος βασίζεται σε αντιστάσεις μεταλλικού φιλμ μεγάλης ακρίβειας και σε ηλεκτρονικούς διακόπτες. Ο χρήστης έχει ένα εύρος ρύθμισης 90dB συνολικά (-80dB-0dB-10dB, με αναφορά στο σήμα εισόδου), από τα οποία τα 80dB είναι εξασθένηση και τα 10dB ενίσχυση, με το βήμα της κλίμακας να είναι 1dB. Η τροφοδοσία των αναλογικών σταδίων είναι ξεχωριστή και βασίζεται σε έναν μετασχηματιστή 100VA, σε ένα φίλτρο χωρητικότητας 62.000μF (με πυκνωτές ειδικούς για εφαρμογές audio) και σε δύο διαδοχικά στάδια σταθεροποίησης, ένα για την συνολική τροφοδοσία και δώδεκα τοπικά. Όλοι οι σταθεροποιητές είναι υλοποιημένοι με διακριτά εξαρτήματα. Η κατασκευή του κυκλώματος είναι κορυφαίας ποιότητας, βιομηχανικού επιπέδου, με εξαρτήματα επιφανειακής στήριξης, αλλά αυτό δεν έχει εμποδίσει την Audionet να κάνει “εξωτικές” επιλογές όπου χρειάζεται. Έτσι, έχουν χρησιμοποιηθεί πυκνωτές με διηλεκτρικό βασισμένο στο μετάξι και πυκνωτές μίκας, οι εσωτερικές συνδέσεις γίνονται με αγωγούς κράματος χρυσού/αργύρου, ο επιλογέας εισόδων βασίζεται σε ηλεκτρονόμους με επίχρυσες επαφές και τα βύσματα των εισόδων και των εξόδων είναι της WBT.

Για το ψηφιακό κομμάτι, οι Γερμανοί δίνουν ακόμη λιγότερες πληροφορίες. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι χρησιμοποιούν την τεχνολογία IST (Intelligent Sampling Technology) που έχουν αναπτύξει οι ίδιοι, η οποία περιλαμβάνει δύο στάδια upsampling, ένα σύγχρονο και ένα ασύγχρονο στα 24bit/192kHz, με φίλτρα που έχουν σχεδιάσει η ίδιοι, “με audiophile κριτήρια” όπως αναφέρουν. Η τεχνική αυτή εξασφαλίζει, σύμφωνα με την εταιρία, μεγάλη αντοχή σε σήματα με jitter, ενώ το reclocking που γίνεται στην φάση του ασύγχρονου upsampling και της μετατροπής d/a, βασίζεται σε πολύ υψηλής ακρίβειας κυκλώματα clock ώστε να ελαχιστοποιείται και το παραγόμενο από την ίδια την συσκευή jitter. Η μετατροπή του σήματος σε αναλογικό γίνεται από ένα ολοκληρωμένο DAC ανά κανάλι και η τροφοδοσία των ψηφιακών κυκλωμάτων γίνεται από ξεχωριστό τροφοδοτικό.

Audionet DNP/AMP I V2

Η πίσω πλευρά του DNP αποκαλύπτει τις δυνατότητές του. Όλα τα βύσματα RCA είναι της WBT, τα XLR είναι της Neutrik.

Audionet DNP/AMP I V2

“Βαριά” βύσματα για την σύνδεση των ηχείων στον τελικό, από την Furutech, με επίστρωση ροδίου. Οι Γερμανοί δεν δίστασαν να κάνουν εξωτικές επιλογές όπου έκριναν ότι είναι απαραίτητο.

Πέραν της διαχείρισης των ψηφιακών σημάτων (από συμβατικές πηγές, το οικιακό δίκτυο και την θύρα USB), ο DNP προσφέρει και δύο διαφορετικές δυνατότητες επεξεργασίας του σήματος. Η πρώτη αφορά το bass management, την δημιουργία, δηλαδή, band-limited σήματος χαμηλών συχνοτήτων για την οδήγηση ενός ή δύο υπογούφερ. Εδώ ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την συχνότητα και τις ιδιότητες των φίλτρων αποκοπής καθώς και την φάση του σήματος, ώστε, σε συνδυασμό με την θέση των υπογούφερ στον χώρο να ρυθμίσει κάποιες από τις ιδιότητές του, ελέγχοντας, στην ουσία, τον τρόπο με τον οποίο διεγείρονται οι αξονικοί ρυθμοί του (στάσιμα κύματα). Αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον εργαλείο “φυσικής” ρύθμισης της ακουστικής και αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί κανείς. Πέραν αυτού, φυσικά, η χρήση υπογούφερ μπορεί να “ξεκουράσει” ένα ηχείο απαλλάσσοντάς το από την αναπαραγωγή πολύ χαμηλών συχνοτήτων ή ακόμη και να το συμπληρώσει χαμηλά, αν είναι μικρού όγκου (η με μεγάφωνα μικρής διαμέτρου). Στο κομμάτι του “management” περιλαμβάνεται και δυνατότητα εισαγωγής καθυστέρησης για κάθε κυρίως κανάλι, ώστε ακόμη και στησίματα που δεν είναι ιδανικά από γεωμετρικής άποψης να διορθώνονται με τρόπο ώστε το σήμα να φτάνει στη θέση ακρόασης ταυτόχρονα. Οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν με αποστάσεις μέχρι 7 μέτρα με βήματα των πέντε εκατοστών.
Η δεύτερη ψηφιακή επεξεργασία που προσφέρεται είναι ένας παραμετρικός ισοσταθμιστής με πέντε φίλτρα ελάχιστης φάσης, ο οποίος μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά για κάθε κανάλι (συμπεριλαμβανόμενων και των υπογούφερ) αλλά και για κάθε είσοδο, με δυνατότητα αποθήκευσης των ρυθμίσεων του χρήστη σε μνήμες. Οι ρυθμίσεις που προσφέρει ο ισοσταθμιστής περιλαμβάνουν την κεντρική συχνότητα, το κέρδος, το Q και τον τύπο του κάθε φίλτρου και με λίγη υπομονή ο χρήστης μπορεί να υλοποιήσει οποιαδήποτε λογική καμπύλη ισοστάθμισης επιθυμεί (και, χωρίς αμφιβολία, αρκετές παράλογες...). Αν κάποιος θέλει να κάνει ένα βήμα παραπάνω, μπορεί να εισάγει στον ισοσταθμιστή τα δεδομένα από το λογισμικό CARMA της Audionet (ένα πακέτο που περιλαμβάνει, εκτός του λογισμικού, μικρόφωνο, προενισχυτή μικροφώνου και σήματα μετρήσεων, για χρήση με κάποιο υπολογιστή) και να πραγματοποιήσει διόρθωση της ακουστικής του χώρου βασισμένος σε δεδομένα μετρήσεων και όχι στο αυτί του.
Ο ψηφιακός επεξεργαστής του DNP τρέχει στα 48bit και όταν χρησιμοποιηθεί για σήματα από τις αναλογικές εισόδους, απαιτεί την μετατροπή των αντίστοιχων σημάτων σε ψηφιακά (στην περίπτωση αυτή, ο χρήστης ενημερώνεται σαφώς ότι ακούει μέσω ενός βρόχου AD-DA και όχι πλήρως αναλογικά, μέσω του display).

Ο AMP I V2 βασίζεται σε αρχιτεκτονική dual mono, η οποία περιλαμβάνει δύο μετασχηματιστές 700VA, έναν για κάθε κανάλι, και έναν μικρότερο, 80VA με ξεχωριστό δευτερεύον ανά κανάλι για την οδήγηση των πρώτων σταδίων του κυκλώματος. Η Audionet χρησιμοποιεί σε όλο το κύκλωμα διακριτούς ημιαγωγούς FET, διπλά μονολιθικά FET στο στάδιο εισόδου (δηλαδή δύο ημιαγωγούς σε κοινό υπόστρωμα, ώστε να εξασφαλίζεται ομοιότητα χαρακτηριστικών και θερμοκρασίας κατά την λειτουργία) και δύο ζεύγη συμπληρωματικών MOSFET ανά κανάλι, στο στάδιο εξόδου. MOSFET χρησιμοποιούνται και στην σταθεροποίηση, με το τροφοδοτικό να περιλαμβάνει, ακόμη τέσσερις custom ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές, συνολικής χωρητικότητας 188.000μF. Το κύκλωμα στα πρώτα στάδια βασίζεται (όπως και στην περίπτωση του DNP) στην τοπολογία ULA της εταιρίας, χρησιμοποιούνται υλικά ποιότητας στα κρίσιμα σημεία, ο έλεγχος της πόλωσης του σταδίου ισχύος είναι ενεργός και ο ενισχυτής διαθέτει κύκλωμα προστασίας (που δεν παρεμβαίνει στο δρόμο του σήματος) για εμφάνιση τάσης DC στην έξοδο, υπερφόρτωση, υπερθέρμανση και εμφάνιση πολύ υψηλών συχνοτήτων.

Audionet DNP/AMP I V2

Το εσωτερικό του DNP είναι εξαιρετικά σύνθετο και πολυεπίπεδο. Δεξιά φαίνεται το τροφοδοτικό, αριστερά, το κυρίως κύκλωμα του προενισχυτή (στο δεύτερο επίπεδο βρίσκεται ο μετατροπέας d/a) και στο μέσον το άρθρωμα για την ασύρματη δικτύωση και τον δέκτη FM.

Audionet DNP/AMP I V2

Μέρος του κυκλώματος του DNP. Στο επάνω μέρος φαίνεται το άρθρωμα του προενισχυτή phono. Η Audionet χρησιμοποιεί ενισχυτικά στάδια με τοπολογία τελεστικού ενισχυτή, τα οποία έχει σχεδιάσει η ίδια, με διακριτά εξαρτήματα.

Audionet DNP/AMP I V2

Ο AMP I V2 είναι λιγότερο σύνθετος, φυσικά, αλλά σαφώς πιο βαρύς. Αριστερά, οι δύο μετασχηματιστές για το στάδιο ισχύος (ο ένας πάνω από τον άλλο) και ακριβώς από κάτω, φαίνεται ο μετασχηματιστής για τα στάδια εισόδου. Δεξιά διακρίνονται οι custom πυκνωτές εξομάλυνσης. Τα κυκλώματα του ενισχυτή βρίσκονται κάθετα τοποθετημένα, παράλληλα με τις ψύκτρες.