Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 27/03/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: AUDIONET ART G2/EPS...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

CD PLAYER

AudioNET ART G2/EPS

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

O συνδυασμός ART G2/EPS αντικατέστησε το βασικό player αναφοράς μας (Esoteric P70/D70) και κατά το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χρησιμοποιήσαμε το player μαζί με το εξωτερικό τροφοδοτικό. Παρ΄όλα αυτά, δεν αντισταθήκαμε στον πειρασμό να κάνουμε, στην αρχή, ακροάσεις χωρίς το EPS, έτσι ώστε να σχηματίσουμε μια εικόνα για τις βελτιώσεις που αυτό προσφέρει στην απόδοση του ART G2. Επίσης, ένα μικρό μέρος των ακροάσεων έγινε μέσω της θύρας USB σε μια προσπάθεια να διαπιστώσουμε  (δηλαδή, μεταξύ μας, να επιβεβαιώσουμε) τις αλλαγές που επιφέρει στον ήχο μιας τυπικής εφαρμογής audio σε pc.
Από την πρώτη στιγμή, το (σκέτο) ART G2 επαλήθευσε την αίσθηση που αποκομίσαμε καθώς γνωριζόμασταν με αυτό: πρόκειται πράγματι για μια πολύ καλή ψηφιακή πηγή, της οποίας τα βασικά χαρακτηριστικά είναι η καλή εικόνα, ο ξεκούραστος χαρακτήρας και η μεγάλη δυνατότητα απόδοσης των μικρολεπτομερειών της ηχογράφησης σε συνδυασμό με μια, λίγο-πολύ αναμενόμενη, τονική ακρίβεια: Το player μπορεί να κατέβει πολύ χαμηλά (προσεγγίζοντας "επικίνδυνα" το σώμα, τον παλμό και την λεπτομέρεια της πηγής αναφοράς) είναι αέρινο στις υψηλές συχνότητες με αυτόν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που έχουν όλα τα κορυφαία συστήματα και ο οποίος συνίσταται στην απόδοση όλων των πληροφοριών που είναι διαθέσιμες χωρίς να αυτό να γίνεται προκλητικά φανερό μέσω υπερβολικής ξηρότητας, ένα χαρακτηριστικό το οποίο συχνά οδηγεί σε κόπωση του ακροατή και, τέλος, είναι επιτυχημένα περιγραφικό στην μεσαία περιοχή με τις φωνές να ξεπηδούν από την συνολική εικόνα με ευκρίνεια, φινέτσα και ισορροπία.
Ισως παρατηρήσατε ότι ο χαρακτηρισμός που χρησιμοποίησα στην εικόνα είναι κάπως συντηρητικός για την κατηγορία τιμής: Το "καλή" σαφώς δεν είναι αρκετό για μια μηχανή που στοιχίζει πέντε ολόκληρα χιλιάρικα και οφείλω να πώ ότι η χρήση του όρου ίσως και να αδικεί το ART G2, υπάρχει, ωστόσο λόγος που χρησιμοποιήται. Το sound stage που δημιουργεί η συσκευή έχει πολύ καλή έκταση, φέρνοντας τον ακροατή κοντά στα τεκταινόμενα και προσφέροντάς του μια αμφιθεατρική άποψη των μουσικών δρώμενων της ηχογράφησης με άνετη περιγραφή των διαφορετικών ηχητικών πηγών και πολύ καλές δυνατότητες εστίασής τους, είναι ωστόσο, κάτα την άποψή μου, λίγο ρηχή στερώντας τον ακροατή την αίσθηση του βάθους και ίσως της ατμόσφαιρας του δίσκου που εξαρτάται από το συγκεκριμένο αυτό χαρακτηριστικό. Θα μπορούσες να το πεις και απόμακρο...  Για παράδειγμα, το Portrait of A Romantic (John Surman: Private City/ECM) ακούστηκε λίγο πιο flat και με λιγότερο συναίσθημα από αυτό που θα θέλαμε.
Ο χρήστης μπορεί να διαλέξει single ended ή balanced αναλογικές εξόδους. Ακριβώς δίπλα στα βύσματα τους βρίσκεται και η υποδοχή του εξωτερικού τροφοδοτικού. Οι ψηφιακές έξοδοι περιλαμβάνουν ομαξονικές, οπτική και AES/EBU, ενώ υπάρχει και θύρα USB που χρησιμοποιήται ως ψηφιακή είσοδος, επιτρέποντας έτσι την σύνδεση ενός PC.
Πόσο εύκολα μπορεί να καταλήξει κανείς σε αυτό το συμπέρασμα; Στην πραγματικότητα μπορείς να αντιληφθείς ότι το player "μπορεί και καλύτερα" μόνον αφού χρησιμοποιήσεις για πρώτη φορά το EPS! Το εξωτερικό τροφοδοτικό μεταμορφώνει κυριολεκτικά το ART G2 στο θέμα του staging αλλάζοντας εντελώς τον χαρακτήρα του και προσφέροντάς του δυνατότητες που δεν μπορούσες να φανταστείς ότι κατείχε: Η σκηνή αποκτά ένα σαφές και άριστα περιγραφόμενο βάθος, το όργανα ή οι ομάδες οργάνων (εάν το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεγάλη ορχήστρα) εστιάζονται εξαιρετικά και η παρουσία στον χώρο γίνεται άψογα τρισδιάστατη και αληθοφανής. Αν θέλετε την άποψή μου ο συνδυασμός ART G2/EPS είναι μια εντελώς διαφορετική συσκευή εν συγκρίσει με το "σκέτο" G2. Το τελευταίο θα κέρδιζε επάξια τον χαρακτηρισμό της πολύ καλής πηγής για την κατηγορία τιμής (χαρακτηρισμός που ήδη του αποδόθηκε στην αρχή) αλλά τίποτε περισσότερο -λες κι αυτό είναι λίγο δηλαδή... Από την άλλη, το player μαζί με το τροφοδοτικό είναι ένα από τα καλύτερα που έχουμε ακούσει, ανεξαρτήτως τιμής, συνδυάζοντας άψογα την τονική ακρίβεια με την δυνατότητα δημιουργίας "ατμόσφαιρας", στοιχείου, τελικώς, απαραίτητου για να απολαύσεις την μουσική σου... Kαι αυτή η μικρή διαφορά είναι εν τέλει τόσο σημαντική ώστε να διακρίνει μια πολύ καλή συσκευή από μια σπουδαία συσκευή! Παρά το γεγονός ότι το EPS επιδρά κατά κύριο λόγο στην εικόνα, έχει τις επιπτώσεις του και σε άλλα σημεία της απόδοσης: Το χαμηλό διατηρεί τον όγκο του αλλά βελτιώνεται οριακά όσον αφορά στα χρονικά του χαρακτηριστικά (γίνεται ελάχιστα πιο γρήγορο, πιο ξεκάθαρο) και πιθανόν υπάρχει βελτίωση και στην δυναμική περιοχή: Με το τροφοδοτικό συνδεδεμένο οι μικρολεπτομέρειες γίνονται κάποιες στιγμές περισσότερο σαφείς και ο προσεκτικός ακροατής μπορεί να παρακολουθήσει την δομή και τις παράλληλες γραμμές μιας σύνθεσης με μεγαλύτερη άνεση.
H σύνδεση του EPS γίνεται με ειδικό καλώδιο που μεταφέρει τις τρεις απαραίτητες τάσεις για την λειτουργία του ART G2. Το τρανσπόρτ τροφοδοτείται από τον ρευματολήπτη του player.
Οπως θα περίμενε κανείς από μια συσκευή της Audionet, το ART G2 είναι μια "all around" πηγή, υπό την έννοια ότι αισθάνεται άνετα ανεξάρτητα με το πρόγραμμα. Η ουδετερότητά της, τής εξασφαλίζει την δυνατότητα να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός έντονα ρυθμικού ηλεκτρικού ακούσματος, να αποδώσει τις μικρολεπτομέρειες στα ηχοχρώματα των ακουστικών οργάνων μιας ορχήστρας τζαζ και να εμφανίσει στον χώρο την μεγαλοπρέπεια ενός μεγάλου συμφωνικού έργου. Πρόκειται, όπως αντιλαμβάνεσθε, περί ενός εργαλείου ακροάσεων και για να είμαι ειλικρινής δεν θα περίμενα τίποτε λιγότερο από την συγκεκριμένη εταιρία.
Οι παραπάνω παρατηρήσεις αφορούν φυσικά και στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί η θύρα USB. Με την προυπόθεση ότι τα αρχεία σου κινούνται σε κάποιο αποδεκτό επίπεδο ποιότητας, δηλαδή  -στην πράξη- είναι είτε wav προερχόμενα από direct audio extraction είτε προσεκτικά κωδικοποιημένα με κάποιο αλγόριθμο συμπίεσης (με μέτρο και περίσκεψη), το αποτέλεσμα ταπεινώνει με χαρακτηριστική άνεση κάθε consumer υποσύστημα ήχου σε PC, ιδιαίτερα σε θέματα δυναμικής περιοχής (καθώς τα DACs και το αναλογικό τμήμα του ART G2 είναι εξαιρετικά αθόρυβα). Παράλληλα μπορεί κανείς να δεί σημαντικές βελτιώσεις σε θέματα εικόνας και συνολικής αίσθησης: Απλώς το άκουσμα είναι πολύ πιο ευχάριστο, ακριβές και εν τέλει ξεκούραστο, γεγονός που φέρνει στην επιφάνεια το αρχικό μας παράπονο: Χάθηκε ο κόσμος να υπάρχει και μια συμβατική είσοδος S/PDIF;
Τελικώς...
...το ART G2 αποδείχθηκε στην πράξη ένα πολύ καλό player με μεγάλες δυνατότητες, οι οποίες εκτοξεύονται κυριολεκτικώς όταν στην εξίσωση μπει και το EPS. Σε αυτήν την δεύτερη περίπτωση το πράγμα είναι, μάλιστα, απλούστερο: Μιλάμε για ένα εκ των κορυφαίων cd players που έχουμε δοκιμάσει. Τελεία και παύλα. Ακούστε το οπωσδήποτε!

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2005
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr