Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 16/04/2013

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

ΗΧΕΙΟ

Bluetone C25 Home Monitor

Bluetone C25 Home Monitor

Το C25 HM αντικατέστησε το ηχείο αναφοράς (ATC SCM-50PSL) και οδηγήθηκε από το σύνηθες σύστημα το οποίο περιλαμβάνει το Teac Esoteric P70/D70 στη θέση της πηγής, τον προενισχυτή Melos Plus Series Line και τον τελικό ενισχυτή Parasound HCA3500. Τα ηχεία τοποθετήθηκαν σε απόσταση περίπου μισού μέτρου από το πίσω όριο του χώρου και σε απόσταση λίγο μεγαλύτερη των 2 μέτρων μεταξύ τους. Η θέση ακρόασης ήταν και αυτή, λίγο μεγαλύτερη από δύο μέτρα. Ο σχετικά μικρός χώρος ακρόασης όπου γίνονται, παγίως, οι δοκιμές φάνηκε να ταιριάζει καλά στη συμπεριφορά του συγκεκριμένου ηχείου το οποίο προτιμά τις μικρές αποστάσεις. Σχετική προσοχή δόθηκε στις βάσεις που χρησιμοποιήθηκαν ώστε ο καθήμενος ακροατής να βρίσκεται λίγο ψηλότερα από τον άξονα του ηχείου.

H πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς ακούγοντας το μικρό Bluetone είναι αυτή της θετικής παρουσίας στο χώρο. Το ηχείο εξαφανίζεται πολύ εύκολα και δίνει τη θέση του σε μια καλά δομημένη στερεοφωνική εικόνα με καλές δυνατότητες ανάλυσης στον οριζόντιο άξονα και αίσθηση του βάθους. Ταυτόχρονα, υπάρχει η αίσθηση ότι το ηχείο είναι μαλακό και ευχάριστο, καθόλου επιθετικό, χωρίς η αίσθηση αυτή να συνδυάζεται με την απουσία λεπτομέρειας. Το ηχείο δεν δημιουργεί μια γενική εικόνα, αλλά τοποθετεί με ακρίβεια τα ηχητικά αντικείμενα στον χώρο και είναι σε θέση να μεταφέρει αρκετές λεπτομέρειες περιγράφοντας την ακουστική και τον αέρα της ορχήστρας. Κάτω από αυτό το πρίσμα, η ονομασία home monitor που έχει επιλέξει η Bluetone αρχίζει να φαίνεται δικαιολογημένη.

Φωτογραφία Φωτογραφία

Η περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων χαρακτηρίζεται από ικανοποιητικό όγκο και έκταση αλλά, φυσικά, το ηχείο χάνει λίγο σε δυνατότητες επιβολής, σε παλμό και λεπτομέρεια όταν το πρόγραμμα περιέχει ακραίους ήχους κοντά στο κατώτερο όριο, κάτι που το περιμένεις φυσικά με δεδομένο τον όγκο του. Από την άλλη πλευρά, μας εντυπωσίασε η δυνατότητά του να φέρει σε πέρας την ισοστάθμιση που επέβαλε το σύστημα διόρθωσης της ακουστικής που χρησιμοποιήθηκε σε μέρος των ακροάσεων χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα χρωματισμών ή συμπίεσης. Στην περιοχή των ανώτερων χαμηλών συχνοτήτων, το C25 HM φάνηκε να τηρεί τις ισορροπίες με ελάχιστη δόση έμφασης, όση χρειάζεται για να καλύψει ικανοποιητικά έναν μικρό/μέτριο χώρο μεταφέροντας στον ακροατή τον ρυθμό και τον όγκο των οργάνων της περιοχής. Γενικώς, φαίνεται ότι η Bluetone έχει βρει μια καλή συνταγή στο κομμάτι αυτό, καταφέρνοντας να ισορροπήσει μεταξύ υπερβολής και απλής υπογράμμισης.
Η μεσαία περιοχή του C25 HM ακούστηκε σε σχετική απόσταση από τον ακροατή, με καλή λεπτομέρεια και δυνατότητα περιγραφής των στοιχείων της κάθε μίξης. Αυτή η συμπεριφορά ίσως να είναι υπεύθυνη για την ξεκούραστη αίσθηση του ηχείου το οποίο δεν φαίνεται να “φωνάζει” σε καμία περίπτωση και να παραμένει ξεκούραστο σε αρκετά υψηλές στάθμες. Σε σχέση με το ηχείο αναφοράς, χάνει λίγο στη λεπτομέρεια και στην περιγραφή της κίνησης σε έργα με μεγάλες ορχήστρες και χορωδίες αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την κατηγορία τιμής και το μέγεθος του. Σόλο όργανα και φωνές περιγράφονται με καλή λεπτομέρεια, σαφή εστιασμό στον χώρο και με ρεαλιστικές διαστάσεις επιβεβαιώνοντας την αρχική μας εντύπωση ότι το ηχείο είναι αρκούντως ακριβές.

Ψηλά το ηχείο ακούστηκε ξεκούραστο, φωτεινό και ευχάριστο, με μια ήπια τάση να συγχωρεί τις σκληρές ηχογραφήσεις χωρίς να τις στρογγυλεύει ενοχλητικά και να κάνει αισθητή την παρουσία του, επιβάλλοντας κάποια συγκεκριμένη “άποψη”. Αποδείχθηκε γρήγορο στα μέτωπα (και λίγο λεπτότερο σε σώμα σε σχέση με το ηχείο αναφοράς) αλλά σε γενικές γραμμές δεν μας έλειψε τίποτε σε θέματα αρμονικού πλούτου και δυνατοτήτων περιγραφής των οργάνων της περιοχής.
Τέλος, αρκετά εντυπωσιακές για το μέγεθος και την κατηγορία τιμής του ηχείου ήταν οι δυνατότητές του σε θέματα στάθμης. Το C25 HM αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από ικανό για τη δημιουργία ρεαλιστικής (και βάλε...) στάθμης στον συγκεκριμένο χώρο ακρόασης, ακόμη και σε έργα με σημαντική ενέργεια. Πέρα από το ότι “άντεξε” την ισοστάθμιση του χώρου χωρίς διαμαρτυρίες και τερματισμένες αναρτήσεις, συμπεριφέρθηκε άψογα κοντά στα όρια του, συμπιέζοντας ευγενικά τα δυναμικά και προειδοποιώντας χωρίς να γίνεται φορτικό στο αυτί. Το bass reflex παρέμεινε σιωπηλό παρά τις προσπάθειές μας για το αντίθετο και για να ακούσεις τους, ελάχιστους, αεροδυναμικούς θορύβους πρέπει να πλησιάσεις το πίσω μέρος του ηχείου.

Τελικώς...

... αυτό το “Home Monitor” που επέλεξε για προσωνύμιο η Bluetone ήταν, νομίζω, ένα ρίσκο. Ωστόσο, φαίνεται ότι, πράγματι, το C25 έχει ένα πακέτο χαρακτηριστικών που δικαιώνουν τον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό. Είναι επαρκώς ακριβές, με προσεκτικό voicing χαμηλά, δημιουργεί μια καλή στερεοφωνική εικόνα και έχει σημαντικές δυνατότητες στάθμης, αλλά απέχει από την απόλυτη ουδετερότητα που μπορεί να κουράσει αν το πρόγραμμα έχει ατέλειες, ιδιότητα που δεν είναι απαραίτητη στο επίπεδο της οικιακής χρήσης (πέραν του ότι τέτοια επίδοση με τιμή κάτω από το χιλιάρικο είναι, μάλλον, απίθανη). Αν σκέπτεστε να κινηθείτε σε ένα ηχείο κόμπακτ με τιμή κάτω από τα € 1000, αξίζει τον κόπο να το ακούσετε προσεκτικά!