Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 29/05/2012

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

USB DAC/ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ/ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ

Cambridge Audio DacMagic Plus

Thumbnail

Οι μετρήσεις του DacMagic Plus έγιναν με sample rate 24/96 μέσω μίας από τις ομοαξονικές του εισόδους. Σε όλες τις περιπτώσεις, εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά, χρησιμοποιήθηκε το γραμμικό ψηφιακό φίλτρο και ο μετατροπέας λειτουργούσε σε ρυθμό προενισχυτή με το ρυθμιστικό στάθμης ενεργοποιημένο αλλά στη θέση ελάχιστης εξασθένησης.
Η μέτρηση της ανοχής σε εισερχόμενο jitter δείχνει μια βελτιωμένη σχεδίαση σε σχέση με το παλαιότερο μοντέλο. Οι σχετικές μετρήσεις παραμένουν κάτω από την στάθμη των -100dB για όλες τις συχνότητες, γεγονός που αφήνει υποσχέσεις για καλή συμπεριφορά, ακόμη και αν η πηγή ή/και το καλώδιο που θα χρησιμοποιηθεί εισάγουν κάποια προβλήματα. Το υπολογισμένο jitter (inferred jitter) της συσκευής προέκυψε με βάση μια συνιστώσα ενδοδιαμόρφωσης 100Hz η οποία φαίνεται καθαρά στο σχετικό διάγραμμα. Με βάση αυτήν, το jitter του DacMagic Plus είναι 71pS.

Thumbnail Thumbnail

Ανοχή στο jitter του σήματος εισόδου. Σήμα: -3dBFS, sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF, ημιτονοειδές jitter 40nS, Fs/192 (πράσινη καμπύλη), 997Hz (κόκκινη), Fs/4 (κίτρινη).

Φάσμα υπολογισμού του jitter (inferred jitter). Σήμα: 24kHz.

Η απόκριση συχνότητας της συσκευής είχε την αναμενόμενη μορφή. Πρακτικώς επίπεδη με μηδενικές διαφορές στη στάθμη μεταξύ των δύο καναλιών, εμφανίζει ήπια αποκοπή στις υψηλές συχνότητες (περίπου -3dB στα 30kHz) η οποία υπαγορεύεται από απαραίτητο ψηφιακό φίλτρο. Η συμπεριφορά του φίλτρου αυτού ποικίλλει ελαφρώς ανάλογα με την επιλογή που έχει κάνει ο χρήστης, με τις σχετικές καμπύλες να φαίνονται στο αντίστοιχο διάγραμμα. Τα φίλτρα γραμμικής και ελάχιστης φάσης είναι σχεδόν παρόμοια στο πεδίο της συχνότητας, με το φίλτρο steep να είναι πιο απότομο, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς με βάση την σχεδίασή του. Ενδιαφέρον σημείο είναι οι πόδες τις απόκρισης των φίλτρων αυτών. Είναι ορατοί στο γραμμικό και ελάχιστης φάσης φίλτρα (αν και σε πολύ χαμηλή στάθμη, -120dBr) ενώ δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην περίπτωση του Steep που φαίνεται να έχει λογική apodizing (χωρίς, πάντως να αναφέρεται κάτι σχετικό, η Cambridge δίνει μόνο τις θεωρητικές αποκρίσεις).

Thumbnail Thumbnail

Απόκριση συχνότητας και διαφορές μεταξύ των καναλιών, 0dBr: 1kHz/-20dBFS, sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF.

Απόκριση ψηφιακών φίλτρων. Γραμμικής φάσης (πράσινη καμπύλη), Ελάχιστης φάσης (κόκκινη καμπύλη), Μεγάλης κλίσης (πορτοκαλί καμπύλη).

Ο μετατροπέας αποδείχθηκε πολύ καλός σε σήματα χαμηλής στάθμης με την μεταβολή της στάθμης εξόδου (σε συνάρτηση με την ψηφιακά κωδικοποιημένη στάθμη) να παραμένει γραμμική μέχρι τα -90dBFS, σημείο όπου -προφανώς- αρχίζει να επικρατεί ο συνολικός θόρυβος της συσκευής. Η διαμόρφωση του σήματος από θόρυβο περιλαμβάνει δύο λοβούς σε απόσταση 100Hz από την θεμελιώδη συχνότητα (με στάθμες περί τα -125dBu), αυτές που χρησιμοποιήθηκαν και για τον υπολογισμό του jitter και ελάχιστα ίχνη ενδοδιαμόρφωσης από πολύ χαμηλές συχνότητες τα οποία διακρίνονται σε γειτονία με την θεμελιώδη, σε ακόμη χαμηλότερες στάθμες.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα γραμμικότητας στάθμης εξόδου σε συνάρτηση με την στάθμη του ψηφιακού σήματος. Σήμα 1kHz, είσοδος S/PDIF .

Φάσμα θορύβου (Signal modulation noise). Σήμα αναφοράς: 23,996kHz/0dBu, sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF.

Ο DacMagic είναι, γενικώς, μια αθόρυβη συσκευή. Οι στατικές μετρήσεις ήταν στα -105dBFS (CCIR) για το λόγο σήματος προς θόρυβο, -106dBFS για την μέτρηση σε αδρανές κανάλι και -120dBFS για θόρυβο από την τροφοδοσία. Το φάσμα του θορύβου σε αδρανές κανάλι παρουσιάζει την τυπική μορφή, με τις χαμηλές συχνότητες να βρίσκονται σε χαμηλές στάθμες, κάτω από τα -130dBFS και τις υψηλές να ξεπερνούν λίγο τα -120dBFS. Το διάγραμμα μεταβολής της αρμονικής παραμόρφωσης και του θορύβου σε συνάρτηση με την συχνότητα είχε δύο όψεις. Σε χαμηλές στάθμες (-20dBFS) οι τιμές που πήραμε ήταν γύρω και κάτω από 0.001% (επίδοση πολύ καλή για την κατηγορία τιμής) αλλά η συσκευή επέδειξε διαφορετική συμπεριφορά σε κάθε κανάλι καθώς η έξοδος προσέγγισε το όριο της μέγιστης στάθμης (-1dBFS), με το ένα κανάλι να παραμένει στο 0.005% και το άλλο να βρίσκεται στο 0.008%. Αμφότερες οι τιμές είναι χαμηλές αλλά η διαφορά τους ίσως υποδηλώνει κάποιο πρόβλημα του συγκεκριμένου δείγματος που έχει να κάνει με την υπερφόρτωση του αναλογικού σταδίου.

Thumbnail Thumbnail

Φάσμα θορύβου σε αδρανές κανάλι. Sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF.

Αρμονική παραμόρφωση και θόρυβος σε συνάρτηση με την συχνότητα. Sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF. Στάθμες: -1dBFS (κόκκινη καμπύλη) και -20dBFS (πράσινη)

Η μεταβολή του συνόλου παραμόρφωσης και θορύβου σε συνάρτηση με την στάθμη ακολουθεί την συνήθη πορεία. Κάτω από τα -60dBFS περίπου εμφανίζεται μια έντονη αυξητική τάση, αλλά οι επιδόσεις είναι καλές (αν και όχι τόσο καλές όσο αυτές του πρώτου μοντέλου): Το 3% βρίσκεται λίγο κάτω από τα -75dBFS και στα -80dBFS η μέτρηση ήταν περίπου 4.5%. (Αν κάνετε συγκρίσεις με τις αντίστοιχες καμπύλες του DacMagic, λάβετε υπόψιν σας ότι η κάθετη κλίμακα εκεί ήταν λογαριθμική ενώ στο τρέχον διάγραμμα, γραμμική). Η διαφωνία μεταξύ των καναλιών, κινείται σε πολύ καλά επίπεδα, παραμένοντας κάτω από τα -100dB για το σύνολο σχεδόν του ακουστικού φάσματος και με παρόμοια χαρακτηριστικά για κάθε κανάλι.

Thumbnail Thumbnail

Αρμονική παραμόρφωση και θόρυβος σε συνάρτηση με την στάθμη. Sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF.

Διαφωνία καναλιών (crosstalk). Sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF.