Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 27/01/2015

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΠΛΑΤΟ/ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ/ΚΕΦΑΛΗ

Delta Audio Titan I/Jelco SA-250/Nagaoka MP-150.

Delta Audio Titan I/Jelco SA-250/Nagaoka MP-150.

Οι μετρήσεις του Titan I επιβεβαιώνουν την αρχική εκτίμηση ότι έχουμε να κάνουμε με μια πολύ προσεγμένη κατασκευή. Η στατική μέτρηση του wow&flutter κινήθηκε σε χαμηλές τιμές, από το 0.078% (IEC, ζυγισμένο) μέχρι το 0.042% (NAB, ζυγισμένο). H ανάλυση του W&F στο πεδίο του χρόνου περιγράφει μια ήρεμη συμπεριφορά με τις στιγμιαίες αποκλείσεις να μην ξεπερνούν τα ±3Hz, ενώ η ανάλυση του στο πεδίο της συχνότητας δείχνει μάλλον περιορισμένο wow (στην περιοχή μεταξύ 2-5Hz) με τον υπόλοιπο θόρυβο να μειώνεται γρήγορα πάνω από τα 20Hz περίπου.
Η ακρίβεια περιστροφής υπολογίστηκε στο +1.07%, τιμή η οποία δεν ικανοποιεί ιδιαίτερα αλλά θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πλατό της δοκιμής δεν είχε ενεργοποιημένη την δυνατότητα μικρομετρικής ρύθμισης. Αυτό σημαίνει ότι το Titan I της παραγωγής θα έχει πολύ υψηλότερη ακρίβεια. Με βάση την εμπειρία μας από παρόμοια συστήματα, η ακρίβεια περιστροφής του θα πρέπει να αναμένεται καλύτερη τουλάχιστον κατά μια τάξη μεγέθους (δηλαδή θα βρίσκεται στην περιοχή του 0.1% ή και χαμηλότερα).

Thumbnail Thumbnail

Ανάλυση wow & flutter (συχνότητα σε συνάρτηση με τον χρόνο), αναπαραγωγή σήματος 3.15kHz/-20dB.

Ανάλυση wow & flutter στο πεδίο της συχνότητας, αναπαραγωγή σήματος 3.15kHz/-20dB.

Το φάσμα του rumble περιλαμβάνει δύο διακριτούς συντονισμούς, έναν στα 14Hz περίπου ο οποίος θα μπορούσε να αντιστοιχεί στην συχνότητα συντονισμού βραχίονα-κεφαλής (με βάση τα στοιχεία που δίνουν η Jelco και η Nagaoka, ο θεωρητικός υπολογισμός δίνει 14.6Hz) και έναν κοντά στα 20Ηz (με στάθμη λίγο υψηλότερη των -55dBr) o οποίος θα μπορούσε να αντιστοιχεί στο rumble του κινητήρα. Από τα 20Hz και πάνω, η στάθμη του θορύβου μειώνεται αρκετά γρήγορα. Το hum του συστήματος βρίσκεται κάτω από τα -55dBr, τιμή η οποία μπορεί να θεωρηθεί ως πολύ καλή.
Το φάσμα της ενδοδιαμόρφωσης του σήματος από μηχανικούς θορύβους είναι αρκετά καθαρό, χωρίς ασυνήθιστα ή υπερβολικά ευρήματα. Μπορεί κανείς να διακρίνει τα ίχνη της ενδοδιαμόρφωσης από τον συντονισμό στα 14Hz και την απόκλιση από την ιδανική ταχύτητα η οποία περιγράφεται από την απόσταση της πραγματικής συχνότητας της θεμελιώδους από την τυπικώς αναμενόμενη τιμή των 3.150Hz (κατά την μελέτη του διαγράμματος, δώστε σημασία στο ότι η οριζόντια κλίμακα είναι ιδιαίτερα αναλυτική, στα 50Hz/Div).

Thumbnail Thumbnail

Ανάλυση θορύβου πολύ χαμηλών συχνοτήτων (rumble). Στάθμη αναφοράς: 315Hz/-6dB, αναπαραγωγή silent groove.

Φάσμα ενδοδιαμόρφωσης από το rumble, αναπαραγωγή σήματος 3.15kHz/-20dB.

Η απόκριση συχνότητας του συστήματος κινήθηκε σε πολύ καλά επίπεδα με πολύ μικρές αποκλίσεις (περί το 1dB) στο μεγαλύτερο μέρος του φάσματος και παραδειγματική ισορροπία καναλιών, επίδοση που θα πρέπει να αποδοθεί -κατά το μεγαλύτερο μέρος- στην κεφαλή της Nagaoka.
To tracking σημάτων υψηλής στάθμης αποκαλύπτει ένα σύστημα με πολύ καλή συμπεριφορά. Η αρμονική παραμόρφωση κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα με την πρώτη αρμονική να βρίσκεται στα -50dBr και τις υπόλοιπες σε σημαντικά χαμηλότερες στάθμες (γύρω και κάτω από τα -70dBr). Η ενδοδιαμόρφωση κυμάνθηκε επίσης σε χαμηλά επίπεδα με τις ισχυρότερες συνιστώσες να φτάνουν τα -60 dBr και τα -70dBr αντιστοίχως.

Thumbnail Thumbnail

Απόκριση συχνότητας και διαφορές μεταξύ των καναλιών. Ροζ θόρυβος, στάθμη αναφοράς -20dB.

Φάσμα αναπαραγωγής σήματος 1kHz/0dB.

Η απουσία ανάρτησης (και η λογική μάζα του) δεν φαίνεται να επηρεάζουν αρνητικά την συμπεριφορά του Titan I σε ότι αφορά την ευαισθησία σε εξωγενείς θορύβους. Το σχετικό διάγραμμα εμφανίζει την διέγερση ενός συντονισμού λίγο κάτω από τα 20Hz και οι μόνες περιοχές που φαίνεται να “ζωντανεύουν” κατά την έκθεση του πλατό σε ισχυρό θόρυβο είναι αυτές μεταξύ 60-100Hz και γύρω από τα 250Hz περίπου. Οι στάθμες, πάντως παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα (κάτω από τα -60dBr) γεγονός που καταδεικνύει ότι το Titan I απομονώνει αποτελεσματικά την κεφαλή από τους εξωγενείς αερομεταφερόμενους θορύβους.
Τέλος η μεταβατική συμπεριφορά του συστήματος βραχίονας/κεφαλή φαίνεται ομαλή τόσο σε σε ό,τι αφορά στην αρχική διέγερση του συστήματος όσο και στην απόσβεση των ταλαντώσεων. Εν προκειμένω, αξίζει να αναφερθεί ότι η μέτρηση αυτή δεν περιλαμβάνει το clamp που συνοδεύει το Titan I για πρακτικούς λόγους (που σχετίζονται με την διαμόρφωση του δίσκου ο οποίος χρησιμοποιείται). Επειδή το έδρανο είναι μαγνητικό, επομένως έχει κάποια σχετική ελαστικότητα, είναι πιθανόν η μεταβατική συμπεριφορά να διαφοροποιείται (προς το καλύτερο) στην πράξη, όταν το έδρανο φορτίζεται από τη μάζα του clamp. Πρόκειται για με εγγενή “αδυναμία” της μεθόδου μέτρησης η οποία, προφανώς, δεν σχετίζεται με το Titan I.

Thumbnail Thumbnail

Ακουστική ανάδραση. Στάθμη αναφοράς: 315Hz/-6dB. Μέτρηση θορύβου ηρεμίας (πράσινη καμπύλη), μέτρηση υπό διέγερση με σήμα ροζ θόρυβο στάθμης 93dB SPL(A) σε απόσταση 1m (κόκκινη καμπύλη), αναπαραγωγή silent groove

Κρουστική απόκριση του συστήματος βραχίονα/κεφαλής. Οριζόντιος άξονας: 20mS/div.