Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 12/10/2004


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: DER PLATTENSPIELER......

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW
Π Λ Α Τ Ο  /  Β Ρ Α Χ Ι Ο Ν Α Σ  /  Κ Ε Φ Α Λ Η
DPS/Rega RB250 /XYZ R100-02H

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

To DPS είναι ένα απλό προιόν.  Η, μάλλον, αυτή την εικόνα σου δίνει μακροσκοπικά.  Γιατί, στο κάτω-κάτω, δεν είναι παρά μία κλασική σχεδίαση με ιμάντα και σύγχρονο κινητήρα  που οδηγεί ένα πλατό από συνθετικό υλικό (λευκό PVC) - ή μήπως όχι; Αυτά βεβαίως φαίνονται στην επιφάνεια, γιατί κάτω από αυτήν υπάρχουν πολλά και ενδιαφέροντα: Κατ' αρχήν, η κατασκευή και ο έλεγχος των ταλαντώσεων:  Το DPS δεν διαθέτει ελατήρια (και αυτό δεν μπορεί παρά να κάνει ευτυχισμένο κάθε άνθρωπο που έχει ζήσει με... Linn όπως ο υποφαινόμενος).  Ο έλεγχος των κραδασμών γίνεται με την χρήση ενός μεγάλου αριθμού διαφορετικών υλικών.  Ολόκληρο το σύστημα στηρίζεται σε μία βαριά πλάκα από γρανίτη.  Ανάμεσα στον γρανίτη και στην επιφάνεια στήριξης παρεμβάλεται ένα ματ από πολυμερές ελαστικό υλικό.  Το DPS χρησιμοποιεί την κλασική αρχιτεκτονική της διπλής βάσης, όπου ο κινητήρας στηρίζεται στον γρανίτη και το έδρανο μαζί με τον βραχίονα σε μία δεύτερη επιφάνεια που στηρίζεται σε τρία σημεία μέσω κυλίνδρων από σπογγώδες υλικό. Τα σημεία αυτά επιτρέπουν και την οριζοντίωση του πλατό.  Η δεύτερη αυτή επιφάνεια είναι επίσης ιδιαίτερη:  Αποτελείται από ένα μεγάλο αριθμό στρωμάτων από διαφορετικά υλικά, στα οποία περιλαμβάνονται φελλός και σφένδαμος.  Στο τελευταίο στρώμα, που αποτελείται από φελλό, εδράζεται η ακρυλική βάση με το έδρανο και τον βραχίονα. Ετσι, ανάμεσα στην επιφάνεια στήριξης και στα κρίσιμα σημεία του συστήματος παρεμβάλονται κατά σειρά:  Το ελαστικό ματ, ο γρανίτης, οι σπογγώδεις κύλινδροι και καμμιά εξηνταριά στρώσεις διαφορετικών υλικών.  Αν μη τι άλλο, ο Bauer έχει κάνει αρκετό κόπο και έχει επενδύσει προσπάθεια (και πολύτιμο χρόνο παραγωγής) στο σχέδιο του, μη αρκούμενος στις (έστω θαυμαστές) ικανότητες ενός και μόνο υλικού.  Οι ιδιαιτερότητες, συνεχίζονται και στο τμήμα μετάδοσης της κίνησης:  Ενας σύγχρονος κινητήρας με εξωτερικό (και ογκώδες) τροφοδοτικό κινεί μέσω ιμάντα το πλατό, του οποίου το έδρανο είναι αντεστραμμένο, με σφαιρίδιο από ρουμπίνι και δακτυλίδια τριβής τα οποία κρατούν τον άξονα μάλλον "σφιχτά".  Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το σύστημα θέλει το στρώσιμό του, αλλά ποτέ δεν πρόκειται να συμπεριφερθεί σαν να είχε μηδενικές τριβές και αυτό αποτελεί σχεδιαστική επιλογή:  Το DPS βασίζεται στην πολύ μεγάλη ροπή του κινητήρα του για να περιστραφεί σταθερά και ομαλά και πράγματι, είναι το πρώτο πλατό με ιμάντα που είδαμε να ξεκινά και να σταματά τόσο γρήγορα θυμίζοντας... 1200Mk2.  Ριζοσπαστική είναι και η θέση του κινητήρα:  Σε αντίθεση με την κλασική επιλογή (πίσω αριστερά) εδώ είναι εμπρός αριστερά, σε περίπου αντιδιαμετρική θέση με το σημείο pivot του βραχίονα (είναι αξιοσημείωτο πάντως, αλλά σίγουρα όχι τυχαίο, ότι ο κινητήρας, το έδρανο και το pivot δεν βρίσκονται ακριβώς στην ίδια ευθεία...).  Το γεγονός αυτό επιβάλλει την προσεκτική σχεδίαση του περιβλήματος του κινητήρα ο οποίος είναι πράγματι εξαιρετικά φινιρισμένος και προσφέρει εύκολη αλλαγή των στροφών που γίνεται με το χέρι -αλλάζοντας θέση στον ιμάντα.
Το DPS βασίζεται σε μία πλάκα από γρανίτη η οποία πατά με την σειρά της σε ένα φύλλο από συνθετικό υλικό. Ενα από τα τρία σημεία έδρασης: Φαίνεται το σπογγώδες υλικό επάνω στο οποίο στηρίζεται η βάση του συστήματος η οποία είναι κατασκευασμένη από στρώματα διαφορετικών υλικών.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ο βραχίονας είναι ο RB250 της Rega, ανακαλωδιωμένος και με εσωτερική απόσβεση από χαρτί στο στέλεχος, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τον μεγαλύτερο βραχίονα που προσφέρεται, τον Schroeder.  Οι παρατηρητικοί θα έχουν ήδη προσέξει ότι ο Bauer χρησιμοποιεί το αντίβαρο Michell Tecno στην θέση του κλασικού αντίβαρου της Rega μία κίνηση που αξασφαλίζει χαμηλότερο, και πιο κοντά στο pivot, κέντρο βάρους (δηλαδή μικρότερη ενεργή μάζα), ευκολότερη ρύθμιση (καθώς το αντίβαρο μπορεί να ολισθίσει σε βαθμονομημένα βήματα του δεκάτου του γραμμαρίου) και φυσικά καλύτερη αισθητική. Οσον αφορά στην vta, τo DPS δεν αρκείται στην παραδοσιακή ρύθμιση της με δακτυλίδια που προσφέρει η Rega αλλά επιτρέπει την κατακόρυφη ολίσθηση του βραχίονα και στην σταθεροποίησή του με μία εγκάρσια βίδα. Το "πακέτο" του DPS συμπληρώνεται από ένα καλοφτιαγμένο clamp από συνθετικό υλικό που βιδώνει στον άξονα του πλατό και ένα διαφανές καπάκι. 
Το σύστημα της δοκιμής περιελάμβανε επίσης και μία κεφαλή της Ιαπωνικής ZYX, την Ρ100-02H (κινητού πηνίου, υψηλής εξόδου) μία σχεδίαση με έμφαση στην απόκριση (-1dB 20Hz-20kΗz) και στον διαχωρισμό/ισορροπία καναλιών (30dB και 0.5dB αντίστοιχα, στο 1kHz) που έδειξε να συνεργάζεται άψογα με τον RB250.
Σε αυτή την τομή φαίνονται τα στρώματα των διαφορετικών υλικών που αποτελούν την βάση. Ο RB250 με το αντίβαρο Tecno της Michell

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2004
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr