Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 02/05/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: HYPERION SOUND DESIGN BEC-P25T/HT88...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ / ΤΕΛΙΚΟΙ ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ

Hyperion Sound Design BEC-P25T/HT88

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

To σύστημα της Hyperion αντικατέστησε τους βασικούς ενισχυτές αναφοράς μας (λαμπάτος προενισχυτής Melos και τελικός Parasound HCA3500) και κλήθηκε να οδηγήσει το γνωστό σύστημα των Audio Spectrum Baby με το παθητικό υπογούφερ.  Ως πηγή χρησιμοποιήσαμε το καινούριο SACD Χ-01 της Εsoteric.  Ενα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κανείς όταν βρεθεί απέναντι από έναν τελικό single ended είναι η συνήθως χαμηλή ισχύς του και οι περιορισμοί που αυτή θέτει στα ηχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Στην πραγματικότητα, η παράδοση του χώρου απαιτεί την χρήση ενός "ειδικού", δηλαδή πολύ ευαίσθητου, ηχείου ώστε ο ενισχυτής να μην αδικηθεί. Αν και προσωπικά δεν έχω λόγο να θεωρώ την άποψη αυτή λανθασμένη, εν τούτοις, η πράξη έχει δείξει ότι τα πολύ ευαίσθητα ηχεία κρύβουν συνήθως κάποιο κόστος στην απόδοση γι' αυτήν τους την ευκολία (και μιλώ για σχεδιάσεις πάνω από τα 92dBspl/w/m). Κάτω από αυτό το σκεπτικό, αυτού του είδους οι δοκιμές γίνονται με γνωστά ηχεία αναφοράς λαμβάνοντας βεβαίως υπ' όψιν ότι ο ενισχυτής δεν θα μπορέσει να δημιουργήσει τις στάθμες που κάτω από άλλες συνθήκες ευαισθησίας θα ήταν δυνατόν.  Επί του προκειμένου τώρα, τα 18W ανά κανάλι του HT88 αποδείχθηκαν επαρκή για έναν μικρό χώρο (με ηχεία τυπικής ευαισθησίας). Αυτό δεν σημαίνει απλώς ότι μπορέσαμε να ακούσουμε στις επιθυμητές, ρεαλιστικές στάθμες, αλλά και ότι καταφέραμε να ακούσουμε τα βασικά πλεονεκτήματα της αρχιτεκτονικής του τελικού σταδίου: Ο ήχος του συστήματος αποδείχθηκε εξαιρετικά ξεκούραστος, με καλό χαμηλό και αρκετά αποστασιοποιημένη λογική που δημιουργεί την ευχάριστη αίσθηση μίας ομοιογενούς και καλά εστιασμένης εικόνας.  Η σκηνή είναι σταθερή και με αρκετή λεπτομέρεια (ιδιαίτερα σε έργα με λίγα όργανα) και διαφοροποιήται σαφώς από την υπεραναλυτική λογική που συχνά συναντάμε σε ακριβά συστήματα.  Πρόκειται βεβαίως για μία υποκειμενική αίσθηση και όχι για απουσία στοιχείων της ηχογράφησης: Οι ενισχυτές παραμένουν ακριβέστατοι στις λεπτομέρειές τους όσο δεν τους υπεροδηγείς και το αν προτιμάς την δική τους εκδοχή, είναι θέμα προσωπικής άποψης.  Η Hyperion δίνει μία απόκριση 20Hz-43kHz για τον τελικό ενισχυτή (ο προενισχυτής ανεβαίνει πολύ υψηλότερα, στα 200kHz) και, είναι σαφές ότι ο χαρακτήρας του τελικού εκφράζεται καλύτερα στην ανώτερη μεσαία και υψηλή περιοχή: Εδώ, όσοι έχουν κουραστεί από την υπερβολική "ειλικρίνεια" πολλών ενισχυτικών, και θα ήθελαν μία πιο ανεκτική, στις μέτριες ηχογραφήσεις, προσέγγιση θα βρούν ένα πραγματικό εργαλείο: Χωρίς να υπολείπεται σε αρμονικό πλούτο ή να υστερεί σε ταχύτητα, το σύστημα της Hyperion έχει έναν δικό του, ιδιαίτερο τρόπο να αναπαράγει μεταλλικά κρουστά και πνευστά (όπως το βιμπράφωνο και το πίκολο) που το κατατάσσει στα πιο ξεκούραστα που έχουμε ακούσει ποτέ (μαζί με τον επίσης πολύ καλό, στο σημείο αυτό, Leben). Είναι σαφές ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ενισχυτικά των οποίων κύριο μέλημα είναι η απόλυτη ουδετερότητα. Ωστόσο, είναι πολύ εύκολο να απορροφηθείς από την μουσική και να ξεχάσεις εντελώς το ίδιο το σύστημα, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για κάθε σοβαρό μουσικόφιλο και που οι Ηyperion το προσφέρουν απλόχερα.  Η ανθρώπινη φωνή έχει σωστή άρθρωση και έχει μία χαρακτηριστική λαμπάτη αίσθηση.  Μικρά χορωδιακά έργα (όπως ο "Γλάρος" της Ελένης Καραίνδρου) εμφανίζονται μπροστά σου επιβλητικά και τρισδιάστατα αλλά διατηρώντας παράλληλα το ανθρώπινο μέτρο, ενώ η άκρως αποκαλυπτική "Αρια της Ολυμπίας" ακούστηκε έχοντας χάσει λίγο μόνο από τον απίστευτο δυναμισμό της -μην τα θέλουμε και όλα δικά μας...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ο BEC-P25T προσφέρει πέντε εισόδους line και δύο εξόδους.  Δεν βρήκαμε έξοδο εγγραφής, αλλά τα βύσματα είναι καλής ποιότητας. Ο HT88 διαθέτει, επίσης, καλής ποιότητας υποδοχές σύνδεσης για τα ηχεία που αντιστοιχούν στα taps για 4,8 και 16Ω του μετασχηματιστή εξόδου.
Εκεί, πάντως, που πραγματικά τα ενισχυτικά βρίσκονται εντός έδρας είναι τα ολιγομελή σύνολα και τα έργα με σόλο όργανα.  Ο ακροατής, στην περίπτωση αυτή έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει μία άψογη περιγραφή με σημαντικό αέρα και λεπτομέρεια, στοιχεία που φέρνουν σε πρώτο πλάνο τον προενισχυτή: Ο P25T μπορεί να είναι λαμπάτος αλλά από θόρυβο... ακούγεται ώς ένας πολύ καλός -προσεγμένος στις λεπτομέρειες- solid state.  Συνολικά το σύστημα έχει πολύ χαμηλό θόρυβο τόσο ηλεκτρικό όσο και μηχανικό, αφού οι μετασχηματιστές του δεν ακούγονται καθόλου και αυτό συμβάλλει χωρίς αμφιβολία στην διατήρηση της μεγάλης δυναμικής περιοχής πολλών σύγχρονων ηχογραφήσεων σε CD (και SACD) τις οποίες ο συνδυασμός αποδίδει χωρίς προβλήματα.  Αυτή η πολύ καλή συμπεριφορά είναι εύκολο, από την άλλη πλευρά, να σε παρασύρει σε υπερβολές. Είναι παρ' όλα αυτά ενδιαφέρον -αν και αναμενόμενο- το ότι οι τελικοί ενισχυτές περνούν στην φάση της υπερφόρτωσης ομαλά και χωρίς να γίνονται ιδιαίτερα δυσάρεστοι.  Το clipping θα κάνει την εμφάνισή του κάποια στιγμή, αλλά με τρόπο που απλώς το συνειδητοποιείς. Δεν τρέχεις υπό το καθεστώς πανικού και με μπαμπάκια στα αυτιά να χαμηλώσεις την στάθμη.  Αν ήθελε κανείς να χρησιμοποιήσει μία μόνο λέξη για την ιδιοσυγκρασία των BEC-P25T/HT88 αυτή θα ήταν επιείκεια.  Δίσκοι που θα έπρεπε να έχουν ριφθεί εδώ και αρκετό καιρό στην τελετουργική πυρά (εξορκισμού των κακών παραγωγών) ξαφνικά αποκτούν ένα νέο ενδιαφέρον (Klaus Schulze/Timewind) με τον ήχο τους να ξαναγίνεται "αναλογικός", ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τον κάθε έναν από έμας.  Μπορείς να τους ξανακούσεις χωρίς να τρίζεις τα δόντια από ανανάκτηση και αυτό, κατά την άποψή μου, είναι ένα ιδιαίτερο δώρο στον μουσικόφιλο που, εν πάση περιπτώσει, δεν αγοράζει δίσκους με βάση το τί θεωρείται ως "αναφοράς".
Τελικώς...
...έχουμε να κάνουμε πράγματι με μία ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα πρόταση: Το σύστημα της Hyperion καταφέρνει να αποδώσει πραγματική μουσική και μάλιστα χωρίς μαγικά κόλπα ή άλλα υπερφυσικά τερτίπια, βασιζόμενο στην τεχνική του αρτιότητα, την προσοχή στην λεπτομέρεια και την ορθολογική, επομένως λογικού κόστους, σχεδίαση, από την οποία δεν λείπει τίποτε το βασικό.  Οι Κινέζοι που βρίσκονται πίσω από την κατασκευή των συσκευών, όχι μόνο έμαθαν τα κόλπα αλλά τα έμαθαν και καλά.  Κρίνοντας και από άλλες συσκευές που έχουμε δεί από την χώρα αυτή, νομίζω ότι πριν περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα θα μιλάμε για αντίστοιχη "σχολή"...

Δημήτρης Σταματάκος

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr