Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 28/11/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: McINTOSH LABORATORIES MA6300...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

McIntosh Laboratories MA6300
O ΜcIntosh ΜΑ6300 κλήθηκε να αντικαταστήσει το σύστημα ενισχυτών αναφοράς μας (με τον λαμπάτο Melos στην θέση του προενισχυτή και τον Parasound HCA-3500 στην θέση του τελικού ενισχυτή) και οδήγησε το συνηθισμένο σύστημα ηχείων (Audio Spectrum Eros με το παθητικό υπογούφερ). Ως πηγή χρησιμοποιήθηκε το Esoteric P70/D70.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ΜΑ6300 είναι μια επιβλητική παρουσία από πλευράς αισθητικής, γεγονός που επιβεβαιώσαμε στην πράξη καθώς τράβηξε το βλέμμα όλων όσοι πέρασαν από τον χώρο ακρόασης κατά την περίοδο της δοκιμής. Τα όργανα μέτρησης της ισχύος με τον έντονο φωτισμό προσφέρουν ένα σαφές σημείο διαφοροποίησης και παράλληλα μια καλή ευκαιρία για να συνειδητοποιήσει κανείς πόσο μικρή απόσταση χωρίζει το 0.1 από το 1W, το 1W από τα 10W και τα 10W από τα 100W χωρίς να καταφύγει στην θεωρία.

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Μιλώντας για ισχύ, τα 100W/8Ω και τα 160W/4Ω που δίνει η εταιρία μας φάνηκαν -υποκειμενικά- μάλλον αυστηρά: Ο ενισχυτής εμφανίστηκε αρκετά δυνατός και με σημαντικές δυνατότητες για δημιουργία υψηλής στάθμης, χωρίς βεβαίως να φθάνει τον HCA-3500, δημιουργώντας ένα αίσθημα πλήρους επάρκειας. Σε έναν μικρό ή μέτριο χώρο με ένα ηχείο τυπικής ευαισθησίας, πάντως, δεν θα έχει πρόβλημα ακόμη και στις υπερβολές.  Οι οποίες -υπερβολές- δεν γίνονται ιδιαίτερα εμφανείς χάρις σε ένα σύστημα soft clipping που ενσωματώνει η McIntosh στους ενισχυτές της και το οποίο ονομάζεται Power Guard. Η λιτή περιγραφή της εταιρίας αναφέρει ότι το Power Guard μειώνει το κέρδος του ενισχυτή μέσα σε χρόνο της τάξης του mS ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο καταστροφής των μεγαφώνων εξ αιτίας παρατεταμένου ψαλιδισμού. Η ιστορία του Power Guard, πάντως, είναι ενδιαφέρουσα: Η ιδέα παρουσιάτηκε και έγινε αντικείμενο διπλώματος ευρεσιτεχνίας για πρώτη φορά το 1977 από τους Sidney Corderman και Ron Evans. Η αρχή λειτουργίας του είναι αρκετά απλή: Μια πηγή φωτός οδηγείται από την έξοδο του ενισχυτή και βρίσκεται σε οπτική ζεύξη με ένα φωτοευαίσθητο στοιχείο το οποίο βρίσκεται σε κάποιο βρόχο ελέγχου του κέρδους. Αν η στάθμη ανέβει πάνω από κάποιο επιλεγμένο όριο, το κέρδος μειώνεται δραστικά. Το σοβαρότερο ίσως πλεονέκτημα του Power Guard είναι η ταχύτητά του. Πράγματι, ο ΜΑ6300 δεν κλιπάρει ποτέ εμφανώς (δηλαδή σε επίπεδο να αλλάξει ενοχλητικά η ηχητική του παρουσία) και το μόνο που σου δείχνει ότι ξεπέρασες τα όρια είναι τα δύο κόκκινα ενδεικτικά στην πρόσοψη (και τα μετρητικά -βεβαίως- των οποίων οι βελόνες τερματίζουν...).
Ενα από τα χαρακτηριστικά των ενισχυτών της McIntosh είναι τα αναλογικά μετρητικά της ισχύος.  Ομορφα και ενίοτε χρήσιμα και διδακτικά! Το κάθε όργανο είναι βαθμονομημένο τόσο για φορτίο 8Ω (η ανώτερη κλίμακα) όσο και για φορτία 4Ω (η χαμηλότερη). Τα ενδεικτικά του συστήματος Power Guard ειδοποιούν τον χρήστη ότι ενεργοποιήθηκε το σύστημα προστασίας από ψαλιδισμό.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Το ρυθμιστικό στάθμης χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροκίνητο Alps.  Υπάρχουν διακόπτες φίμωσης και μονοφωνικής λειτουργίας. Ρυθμιστικό ισορροπίας των καναλιών και έξοδος ακουστικών. Ο ενισχυτής είναι αρκετά καλά εξοπλισμένος.
Η επάρκεια του ενισχυτή γίνεται εμφανής στην απόδοση του χαμηλού, το οποίο ακούσαμε γρήγορο, με καλή έκταση και λεπτομερές. Οι ακροατές μεγάλων συμφωνικών έργων δεν θα στερηθούν το σώμα της ορχήστρας χαμηλά ούτε τον αέρα του εκκλησιαστικού οργάνου και οι φίλοι των πιο σύγχρονων ηλεκτρικών ρευμάτων θα εκτιμήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο MA6300 χειρίζεται τα ηχεία στα χαμηλά περάσματα των συνθετητών και στα έντονα ρυθμικά μέρη τα οποία συχνά "τελειώνουν" τα στάδια εξόδου. Πιστός στην audiophile λογική του, ο μικρός ολοκληρωμένος της McIntosh διατηρεί μια αξιοθαύμαστη οδετερότητα, διαφάνεια θα έλεγε κανείς, στην μεσαία περιοχή, τόσο στο χαμηλομεσαίο κομμάτι της όσο και στην περιοχή των φωνών. Η παρουσία της χορωδίας και των τραγουδιστών όπως αποδόθηκαν στον χώρο μας, τίμησαν τα υπόλοιπα μηχανήματα και ενω η λαμπάτη αίσθηση του Melos δεν ήταν, ίσως, παρούσα η απουσία της όμως δεν μας δημιούργησε και στερητικό σύνδρομο, δείγμα ότι στην περιοχή αυτή ο ενισχυτής συμπεριφέρεται πολύ καλά. Οι καλές επιδόσεις συνεχίστηκαν και στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων: Ο ενισχυτής αποδείχθηκε ιδιαίτερα ήσυχος (τα 97dB του προενισχυτή είναι ένα νούμερο που σε προδιαθέτει πολύ καλά και ο τελικός είναι ακόμη καλύτερος, στα 110dB με αναφορά την μέγιστη ισχύ) και με καλή έκταση όσον αφορά στο φάσμα. Το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο, δηλαδή υψηλές συχνότητες με αέρα, ξεκούραστες αλλά καθόλου υποτονικές ή με έλλειψη αρμονικό πλούτο. Αν ανήκετε σε αυτούς που έχουν συνδυάσει την έννοια του ολοκληρωμένου ενισχυτή με διάφορα διεκπεραιωτικά κατασκευάσματα που έχουν ταλαιπωρήσει κατά καιρούς τα αυτιά σας τότε ο MA6300 πολύ πιθανόν να είναι ένα σημείο καμπής για τις απόψεις σας: Αγγίζει με άνεση τις δυνατότητες ενός καλού συστήματος προενισχυτή/τελικού μικρής ισχύος! Η στερεοφωνική εικόνα κινήθηκε, τέλος, σε πολύ καλά επίπεδα. Παρά το ότι οι τελεστικοί ενισχυτές στο προενισχυτικό στάδιο και το μηχανοκίνητο Alps στην θέση του ρυθμιστικού στάθμης δεν κινούνται, ως επιλογές, στον χώρο του state of the art (και για να γκρινιάξουμε λίγο, στα χρήματα αυτά θα περιμέναμε ίσως το "κάτι παραπάνω" από τους Αμερικανούς...) θα ήταν άδικο να πεί κανείς ότι ο ολοκληρωμένος δεν είναι σε θέση να δημιουργήσει μια τρισδιάστατη σκηνή με ικανοποιητικό βάθος, σταθερότητα, και αέρα ανάμεσα στα όργανα μιας ορχήστρας. Οι ακροατές μικρών τζαζ συνόλων θα ευχαριστηθούν με την δομή της σκηνής που επιφυλάσσει ο MA6300, μια δομή που ισορροπεί ευχάριστα ανάμεσα στην μεγαλοπρέπεια, όπου η εικόνα είναι θεαματική μεν αλλά εξωπραγματική και στην εσωτερικότητα, όπου η εικόνα έχει περισσότερα στοιχεία εγγύτητας προς τον ακροατή και είναι μικρότερη σε διαστάσεις.
Συνολικά, η αίσθηση ήταν αυτή της πληρότητας: Δεν μας έλειψε τίποτε και μας δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι απέναντί μας βρίσκεται ένα σοβαρό εργαλείο ακροάσεων.
Τελικώς...
... αυτό που αποκομίζει κανείς ακούγοντας επί μακρόν τον MA6300 είναι ότι έχει απέναντί του ένα μηχάνημα που προέρχεται μέσα από μία συνειδητή διαδικασία σχεδιαστικών επιλογών: Η συμπεριφορά του δεν αδικεί κανένα είδος μουσικής, θα ικανοποιήσει ένα μεγάλο εύρος ακροατών, ενώ παράλληλα δεν μπορεί να διακρίνει κανείς σε αυτήν ιδιοτροπίες. Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε με έναν καλοσχεδιασμένο audiophile ενισχυτή με μεγάλο όνομα -μια πολύ καλή επιλογή για να μπει κανείς στην ουσία των συστημάτων υψηλής πιστότητας. Δεν είναι φθηνός, σύμφωνοι, αλλά είναι ένας πολύ καλός McIntosh! 

Δημήτρης Σταματάκος

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2006
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr