Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 01/10/2013

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

ΗΧΕΙΟ

Quadral Aurum Orkan VIII

Thumbnail_φωτο

Το Orkan VIII είναι ένα ηχείο που μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα σε οποιοδήποτε μεσαίο χώρο καθώς η επιφάνεια που καταλαμβάνει στο δάπεδο είναι μικρή όπως άλλωστε και το πλάτος του. Το γεγονός ότι η (μεγάλη σε διάμετρο) οπή του bass reflex βρίσκεται στην πίσω πλευράς της καμπίνας, επιβάλλει κάποια μικρή απόσταση από το αντίστοιχο όριο του χώρου, της τάξης των μερικών δεκάδων εκατοστών αλλά αυτό δεν πρέπει να αποτελεί πρόβλημα. Ούτως ή άλλως ηχεία του μεγέθους του Orkan (με δύο 170άρια) δεν είναι καλή ιδέα να τα περιορίζεις σε γωνίες... Η τελική θέση στον (μικρό/μεσαίο) χώρο ακρόασης ήταν σε απόσταση περί τα 50 εκατοστά από τα πίσω όρια με την απόσταση μεταξύ των ηχείων του ζεύγος λίγο μικρότερη των 3m και την απόσταση από τον ακροατή στα 2.8m.
Τα ηχεία αντικατέστησαν το βασικό ηχείο αναφοράς (ATC SCM-50PSL) και οδηγήθηκαν από τον Parasound HCA3500 με το υπόλοιπο σύστημα να είναι το γνωστό (Teac Esoteric P70/D70, Nirvana DC110, Melos Plus Series Line).

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς ακούγοντας το Orkan είναι αυτή ενός ηχείου με σοβαρές δυνατότητες σε θέματα δυναμικών, μεγάλη στερεοφωνική εικόνα και σημαντικά περιθώρια λειτουργίας σε υψηλές στάθμες. Ο ακροατής βρίσκεται απέναντι από ένα ηχείο που γεμίζει άνετα τον χώρο, ενώ, παράλληλα, εξαφανίζεται ακουστικά και δίνει τη θέση του σε μια εικόνα με σεβαστές διαστάσεις, διαφάνεια και λεπτομέρεια. Είναι αρκετά ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι πρώτες αυτές εντυπώσεις περιλαμβάνουν στοιχεία τα οποία βρήκα πριν από ένα χρόνο και κάτι όταν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω ένα μικρότερο Quadral, το Platinum Μ4 και το γεγονός αυτό δικαιολογεί και το σχόλιο της εισαγωγής που ίσως διαβάσατε: Πράγματι, έχουμε να κάνουμε με μια “σχολή” εδώ, μια οργανωμένη, ως προς τις βασικές παραμέτρους της, άποψη της Quadral, η οποία εκτείνεται σε όλη την γκάμα της (με διαφοροποιήσεις, φυσικά, που σχετίζονται και με την τιμή του κάθε ηχείου).

Φωτογραφία Φωτογραφία

Χαμηλά το ηχείο αποδείχθηκε εντυπωσιακό, με καλό έλεγχο και όγκο, ίσως λίγο περισσότερο αέρινο σε αίσθηση σε σχέση με αυτό που έχω συνηθίσει από το ηχείο αναφοράς και για τον λόγο αυτό πιο ευχάριστο και “μεγάλο”, μια ταυτότητα που δεν την κρίνεις αρνητικά, αντιθέτως είναι προτιμητέα από πολλούς ακροατές. Το Orkan δεν υπερβάλει πουθενά, δεν τονίζει τις χαμηλές ή τις ανώτερες χαμηλές συχνότητες και δεν βγάζει εκτός κλίμακας ηχογραφήσεις με σημαντικό περιεχόμενο στην περιοχή, είτε αυτές περιορίζονται σε ολιγάριθμα όργανα είτε περιλαμβάνουν μεγάλες ορχήστρες. Θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς υπολογισμένα εμφατικό, όσο χρειάζεται για να δώσει το κάτι παραπάνω σε αίσθηση και να επιβληθεί στον χώρο. Τα ρυθμικά μέρη αποδόθηκαν με πολύ καλή ταχύτητα και σώμα με το ηχείο να δείχνει πραγματικά άνετο στην λειτουργία του σε υψηλές στάθμες, χωρίς σημαντικά ίχνη χρωματισμών ή συμπίεσης παρά μόνο όταν φτάσεις κοντά στο όριο του που είναι, πάντως, αρκετά μακρυά από την λογική χρήση σε έναν μέτριο χώρο με αποστάσεις ακρόασης στην περιοχή των 3m. Η συμπεριφορά αυτή κρύβει δύο ισχυρά χαρτιά: Πρώτον, το Orkan μπορεί να “παίξει” με μεγάλους ενισχυτές και να παίξει καλά, δικαιολογώντας την χρήση τους. Δεύτερον, είναι σε θέση να λειτουργήσει αποδοτικά σε ένα σύστημα με ψηφιακή διόρθωση της ακουστικής, όπου οι μονάδες χαμηλών αναγκάζονται να λειτουργήσουν κάτω από υψηλές απαιτήσεις, αμφότερα χαρακτηριστικά που θα πρέπει, κατά την γνώμη μου, να ενδιαφέρουν τον απαιτητικό ακροατή, τουλάχιστον όσο και η τονική ουδετερότητα.

Μιλώντας για το θέμα αυτό, το ηχείο ακούστηκε ομοιογενές στην περιοχή των μεσαίων συχνοτήτων, με σημαντικές δυνατότητες παράθεσης λεπτομερειών και χωρίς προβλήματα χρωματισμών. Το Orkan δημιουργεί μια ήπια εντύπωση εγγύτητας, βάζει τον ακροατή “μέσα” στη σκηνή και περιγράφει τις διάφορες ακουστικές εικόνες ανάγλυφα, χωρίς να κουράζει ποτέ. Η χορωδία, οι ομάδες εγχόρδων και τα πνευστά εστιάζονται με ακρίβεια, με πολύ καλές δυνατότητες ανάλυσης και περιγραφής των ηχοχρωμάτων και το τελικό αποτέλεσμα δεν θα κουράσει ποτέ αλλά ούτε και θα ωραιοποιήσει τα πάντα επιβάλλοντας κάποιον χαρακτήρα. Είναι πολύ πιθανόν η επιλογή της Quadral για μια μονάδα που χειρίζεται την περιοχή από τα 330Hz μέχρι τα 3kHz (σχεδόν) να έχει παίξει, εδώ, καθοριστικό ρόλο.
Ψηλά, το ηχείο δικαιώνει την επιλογή του ribbon: Αέρινο, με σοβαρά δείγματα έκτασης και πολύ λεπτομερές, διαθέτει μια ζωντάνια που σε κερδίζει αμέσως. Η ταυτότητα αυτή, συνοδεύεται από πολύ καλά χαρακτηριστικά σε θέματα χρονικής συμπεριφοράς, με γρήγορα μέτωπα και πολύ καλές αποσβέσεις, ελάχιστα λεπτό σώμα (σε σχέση με αυτό που έχω συνηθίσει από το ηχείο αναφοράς) και πολύ καλή αίσθηση αρμονικού πλούτου. Η περιοχή είναι φωτεινή, ευχάριστη και δημιουργεί μια αίσθηση ισορροπίας και άνεσης στην περιγραφή της δυναμικής αντίθεσης που αποφορτίζει την ακρόαση και κάνει την συνολική εμπειρία ξεκούραστη, ακόμη και σε υψηλές στάθμες.

Τελικώς...

... εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ζωηρό, δυναμικό και πλήρες ηχείο, του οποίου ο ισορροπημένος χαρακτήρας φαίνεται να συμβαδίζει με μια -μόλις διακριτή- άποψη γύρω από τις διάφορες μικρολεπτομέρειες. Κατάλληλο για όλα τα είδη μουσικής και για μικρούς/μέτριους χώρους, το Orkan VIII είναι ένα ηχείο που θα κερδίσει τον ακροατή με την απόδοση του σε θέματα δυναμικών, στερεοφωνικής εικόνας και στάθμης. Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση που θα πρέπει να ακούσει κανείς προσεκτικά.