Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 03/06/2008


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: SUNFIRE RIBBON CINEM/SUBROSA/SRA-2700Q...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΟΡΥΦΟΡΩΝ/ΥΠΟΓΟΥΦΕΡ

Sunfire Cinema Ribbon CRM-2/CRM-2C, SubRosa/SRA-2700Q

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Το στήσιμο του συστήματος είναι αρκετά απλό: Οι δορυφόροι λόγω του μικρού μεγέθους τους μπορούν να τοποθετηθούν εύκολα σε πολλά σημεία και το κεντρικό δεν θα σας δημιουργήσει προβλήματα, όντας κλασικό ως προς τις διαστάσεις του. Το SubRosa, τώρα, μπορεί να τοποθετηθεί με διάφορους τρόπους. Στην δική μου περίπτωση η επιλογή ήταν να τοποθετηθεί απευθείας στο δάπεδο (με την χρήση των προβλεπόμενων στηριγμάτων που του δίνουν μια μικρή απόσταση από αυτό). Η Sunfire επιτρέπει την σύνδεση του συστήματος με όλους τους δυνατούς τρόπους: Το υπογούφερ μπορεί να οδηγηθεί, κατά τα γνωστά, από την έξοδο LFE ενός “κινηματογραφικού” ενισχυτή, ή και παράλληλο (με κλασσικό διακλαδωτήρα) από τις κλασικές εξόδους line ενός πολυκαναλικού προενισχυτή, αφού διαθέτει εισόδους L/R. Μπορεί επίσης να οδηγηθεί με τον παλιό καλό τρόπο, δηλαδή απευθείας από μια στερεοφωνική έξοδο, παίζοντας παράλληλα τον ρόλο του φίλτρου για τους δορυφόρους των κυρίως καναλιών, αφήνοντας απ' έξω τα φίλτρα low pass του ενισχυτή των οποίων η ποιότητα είναι συνήθως άγνωστη.  Για τον σκοπό αυτό διαθέτει εξόδους line που μπορούν να οδηγηθούν σε έναν άλλο τελικό. Αυτή τη μέθοδο χρησιμοποίησα κατά τη διάρκεια της δοκιμής (επιλέγοντας, κατά την πολυκαναλική αναπαραγωγή ως “μεγάλα” τα κυρίως ηχεία). Το τελευταίο πράγμα που πρέπει να κάνει κανείς μετά από όλα αυτά είναι να ρυθμίσει το SubRosa μέσω του τελικού του, μια διαδικασία αρκετά απλή, αν και ο αλγόριθμος που χρησιμοποιήται (για την σάρωση και τους υπολογισμούς) είναι λίγο ευαίσθητος στους θορύβους και αυτό μπορεί να προκαλέσει μικρές καθυστερήσεις.
Ένας διακόπτης στο πίσω μέρος των CRM-2 αντισταθμίζει την θέση τους ως προς τους τοίχους. Πολύ καλή η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα των δορυφόρων.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Προσωπικά (και στον δικό μου χώρο) βρήκα το αποτέλεσμα της ρύθμισης λίγο υπερβολικό στις χαμηλές συχνότητες. Ίσως, αυτό να είναι μια συνειδητή επιλογή της Sunfire για να ικανοποιήσει το “κινηματογραφικό” κοινό, ίσως να οφείλεται στο συγκεκριμένο στήσιμο. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να επέμβεις είτε στην στάθμη του υπογούφερ, είτε στον ενσωματωμένο ισοσταθμιστή (ο οποίος, πάντως δεν είναι εξαιρετικά εύχρηστος, χρησιμοποιώντας LEDs για την απεικόνιση της κάθε μίας από τις τέσσερις περιοχές το κέρδος των οποίων μπορείς να ρυθμίσεις). Για να προσθέσω μια μικρή ποσότητα γκρίνιας, στην κατά τα άλλα εύκολη διαδικασία, θα έλεγα ότι στην τιμή του, το SubRosa θα μπορούσε να περιλαμβάνει ένα τηλεχειριστήριο, αφού πολλές από τις ρυθμίσεις απαιτούν ακρόαση και ο χρήστης θα αναγκαστεί να κάνει πολλές διαδρομές από την πολυθρόνα προς τον ενισχυτή και αντιστρόφως!
Όλα αυτά βεβαίως παύουν να έχουν ενδιαφέρον από την στιγμή που αρχίζει το σύστημα της Sunfire να λειτουργεί. Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι ότι πρόκειται για ένα σύστημα πραγματικά ανεξάντλητο από πλευράς στάθμης. Με έναν καλό ενισχυτή στα κυρίως και περιφερειακά κανάλια, θα πάρετε όσα dB θέλετε, κι όσο για την περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων, το SubRosa δείχνει να μην τελειώνει ποτέ! Παρά το γεγονός αυτό, όμως, ο ήχος παραμένει ξεκούραστος, λεπτομερής με ευχάριστο envelopment στην περίπτωση προγράμματος surround. Το ότι τα CRM-2/C φτάνουν μέχρι τα 40kHz σημαίνει, πολύ απλά, ότι θα πάρετε αέρινες, γρήγορες και απολαυστικές υψηλές συχνότητες οι οποίες αναδεικνύουν ακόμη και κορυφαίες ηχογραφήσεις, στοιχείο που κάνει το σύστημα της Sunfire κατάλληλο όχι μόνο για τα νέα media με τον ασυμπίεστο κινηματογραφικό ήχο αλλά και για audiophile, δικαναλικές και πολυκαναλικές ακροάσεις μέσω SACD. Η εικόνα που σχηματίζουν τα κυρίως ηχεία έχει μεγάλες λεπτομέρειες στον οριζόντιο άξονα και μια σφαιρική αίσθηση η οποία, προφανώς, οφείλεται στις ανακλάσεις που δημιουργούν τα πλευρικά μιντ. Ίσως, αυτό να έχει ένα μικρό τίμημα: Το soundstage εμφανίστηκε με ελαφρώς μικρότερο βάθος από ότι έχω συνηθίσει. Η μεγάλη κατευθυντικότητα των ribbon, επίσης, δίνει ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά: Ελαχιστοποιώντας τις ανακλάσεις από τους πλευρικούς τοίχους εξασφαλίζει καλή εικόνα (ιδιαίτερα αν κάθεσαι σε σωστή απόσταση, δηλαδή στο εγγύς πεδίο) αλλά ο εκτός άξονα ακροατής χάνει τις υψηλές συχνότητες σε μεγάλο βαθμό. Ακούστε τα CRM-2 όρθιος κι έχετε χάσει το μισό από ότι παίζουν!
O χρήστης έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να στήσει το σύστημα στον χώρο του. Δεν θα λέγαμε όχι σε ένα τηλεχειριστήριο.
Το υπογούφερ είναι τόσο λεπτό που πραγματικά απορείς. Μπορεί να τοποθετηθεί οριζόντια, κάθετα ή και μέσα στον τοίχο.
Η πολύ καλή συμπεριφορά των κυρίως και των περιφερειακών ηχείων συνοδεύεται από την απόδοση του SubRosa η οποία είναι πραγματικά κορυφαία: Μιλάμε για χαμηλές συχνότητες με εξαιρετικό σώμα, απίστευτη έκταση και ανύπαρκτους χρωματισμούς σχεδόν σε κάθε στάθμη. Είναι προφανές ότι το συγκεκριμένο υπογούφερ έχει σχεδιαστεί με καθαρά audiophile κριτήρια και δεν είναι ένα απλό κουτί για τις εκρήξεις που συνοδεύουν τις ταινίες δράσης. Δένει άψογα με τα CRM-2 (αλλά η δυνατότητα συνεχούς ρύθμισης της συχνότητας αποκοπής, της στάθμης και της φάσης, δεν αφήνει αμφιβολίες για το ότι θα συνεργαστεί πολύ καλά με κάθε δορυφόρο) και το δέσιμο αυτό εξασφαλίζει πολύ καλή αναπαραγωγή λεπτομερειών όπως το σώμα των μεγάλων εγχόρδων ή οι συχνά ακραίοι ήχοι από συνθ. Εννοείται, ότι η απόδοσή του σε ρυθμό LFE είναι, επίσης, κορυφαία. Ταχύτατο, χωρίς τον παραμικρό χρωματισμό (την στιγμή που το υπόλοιπο σπίτι μπορεί να τρίζει, βεβαίως) θα συνοδεύσει άνετα τις σκηνές δράσης, σε στάθμες οι οποίες είναι σχεδόν απαγορευτικές σε έναν τυπικό οικιακό χώρο.
Διατηρώντας της σωστές ρυθμίσεις και αποφεύγοντας τον πειρασμό να “τσιμπήσεις” λίγο το μπάσο, πειρασμός που είναι μεγάλος δοθέντων των δυνατοτήτων του υπογούφερ, αν διαλέξεις μια σωστή στάθμη, οι ακροάσεις είναι πραγματικά ξεκούραστες και δεν αισθάνεσαι ποτέ την διάθεση να κάνεις αλλαγές, κάτι που πολύ συχνά συμβαίνει σε συστήματα που έχουν μεν νεύρο αλλά όχι μουσικότητα. Η τελική εντύπωση είναι πως έχεις απέναντί σου ένα πραγματικά κορυφαίο, συμβατικό ηχείο και το γεγονός αυτό είναι, από μόνο του, μεγάλη επιτυχία.
Τελικώς...
... η οδός του Bob Carver προς τον καλό πολυκαναλικό ήχο είναι απόλυτα πειστική. Χρησιμοποιώντας ένα πακέτο τεχνικών που δεν συνηθίζονται κατάφερε να σχεδιάσει ένα πλήρες πακέτο στου οποίου τις αξίες περιλαμβάνονται οι παραδοσιακές των audiophile ηχοσυστημάτων και οι ακραίες του οικιακού κινηματογράφου. Για να είμαι ειλικρινής, πρέπει να το ακούσεις για να το πιστέψεις, αλλά τελικώς είναι αλήθεια. Εξαιρετική επιλογή, αν ψάχνετε για κάτι κορυφαίο!

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2008
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr