Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τετάρτη, 9/04/2003


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ►AUDIO & VIDEO PRIMER: Η ΙΕΡΑΡΧΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ AV

AV BLOG 

SITE MAP

INDEX

MΕΣΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

ΔΙΚΑΝΑΛΙΚΑ ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΙΚΑ ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Στο index, περιλαμβάνονται οι σημαντικότεροι από τους όρους που αναφέρονται σε αυτό το primer. Το link οδηγεί στην αντίστοιχη σελίδα. Για παραλείψεις που είναι πιθανόν να υπάρχουν στείλτε
e-mail ΕΔΩ

0-9

5.1
6.1 Dolby EX, DTS ES

A

AC-3
AES/EBU
Αναλογικές έξοδοι
Aναλογικό σύστημα
Απείρου διαφράγματος (ηχείο)
Αποέμφαση κατά RIAA
Αριθμός καναλιών

INDEX

B

Back Screen Projectors
Balanced (είσοδος/έξοδος)
Βass reflex (ηχεία)

C/Γ

CD players
CD Recorders
CD-DA
CD-R
CD-RW
Coaxial (γραμμή)
CRT
Γραμμή μεταφοράς (ηχεία)

INDEX

D/Δ

Dolby Digital
Dolby EX
Dolby Pro Logic
Dolby Pro Logic II
Downmix
DTS (Digital Theater System)
DTS ES
Dual Mono
DVD+RW
DVD-A players
DVD-Audio
DVD-RAM
DVD-Video
Διπλοκαλωδίωση
Δρομολόγηση (σημάτων, ενισχυτές)

F/Φ

Φορέας (οπτικοακουστικών σημάτων)
Φορείς συμπιεσμένου σήματος

INDEX

I

Ιnfinite baffle (ηχεία)

K

Κασέτα ήχου
Κεντρικό (ηχείο)
Κινηματογραφικός ήχος (συστήματα)
Κλειστού τύπου (ηχεία)
Κυρίως ηχεία

L/Λ

Laser Disc
LCD (monitors)
Line (σήματα)
LPCM

Μ

Mini Disc
MP3
MP3 players
ΜD players
ΜPEG-2 Layer 3
Mαγνητική ταινία
Mέσον (αποθήκευσης)
Mόνιτορ πλάσματος
Mονοφωνικοί (ενισχυτές)

INDEX

O

Oθόνη προβολής
Oλοκληρωμένοι ενισχυτές
Oπή ανάκλασης χαμηλών (ηχεία)
Oπίσθια (ηχεία)
Oπτικές (είσοδοι-έξοδοι)

P/Π

Phono
Planar
PWM (ψηφιακοί ενισχυτές)
Παθητικός (προενισχυτής)
Πολυκαναλικό σύστημα Ηχου
Προβολείς CRT
Προβολείς DLP
Προβολείς LCD
Προβολικά συστήματα
Προενισχυτές

R/P

R-DAT
Ραδιοφωνικός δέκτης

INDEX

S/Σ

SACD players
ST Glass
Stereo
Super Audio CD
S-VHS
Στερεοφωνικοί (ενισχυτές)
Συστήματα ανάγνωσης βινυλίου

Τ

Toshlink
Τελικοί ενισχυτές
Τηλεοράσεις

U

Unbalanced (γραμμή)

V

VHS
VHS Stereo

INDEX

Υ/Ψ

Yβριδικά (ηχεία)
Yπογούφερ (LFE)
Ψηφιακές είσοδοι/έξοδοι
Ψηφιακό σύστημα

ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΡΩΝ

0-9

A

B

C/Γ

D/Δ

Ε

F/Φ

G

H

I

J

K

L/Λ

M

N

O

P/Π

Q

R/Ρ

S/Σ

T

U

V

W

X

Y/Ψ

Z

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
Η ιεραρχική Θεώρηση
των Συστημάτων Αudio/Video

H γενική Περίπτωση...
Αλφαβητικό Ευρετήριο Ορων

EΠΙΣΤΡΟΦΗ►

Εισαγωγή
στα Συστήματα Audio/Video
ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ήχου και εικόνας είναι πλέον συνυφασμένα με την καθημερινότητά μας, αποτελώντας ένα από τα βασικά γνωρίσματα του τεχνολογικού μας πολιτισμού.  Και όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές με τα προιόντα της τεχνολογίας, εξελίσσονται συνεχώς, πολλές φορές ανεξέλεγκτα, με αποτέλεσμα ο χρήστης να βρίσκεται σε μία συνεχή ανάγκη ενημέρωσης και μάθησης. Ο βασικός στόχος των σελίδων αυτών είναι μία συνολική θεώρηση της τεχνολογίας σε επίπεδο συστημάτων η οποία δίνει μία γενική εικόνα του που βρισκόμαστε σήμερα και ποιές είναι οι δυνατότητες που μας προσφέρονται.
Παρά την ομολογουμένως θαυμαστή εξέλιξη των οπτικοακουστικών συστημάτων οι βασικές τους αρχές παραμένουν σταθερές, αφού σταθερή παραμένει και η χρησιμότητά τους.  Η βασική ανάγκη που καλείται να ικανοποιήσει ένα τέτοιο σύστημα είναι η διατήρηση όλων των απαραίτητων παραμέτρων ενός οπτικοακουσικού γεγονότος ώστε να είναι δυνατή η αναπαραγωγή του στο μέλλον.  Ετσι ορίζονται και οι βασικές διαδικασίες:  Η λήψη του γεγονότος, η αποθήκευση των χαρακτηριστικών του σε κάποιο σταθερό φορέα και οι διαδικασίες αναδημιουργίας του.

ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

Η Ιεραρχική Θεώρηση
των Συστημάτων Audio/Video

Η ιεραρχική θεώρηση μίας οπτικοακουστικής αλυσίδας, η αντιμετώπισή της δηλαδή ώς ένα σύστημα από συσκευές των οποίων η σχέση με τις υπόλοιπες καθορίζεται αυστηρά από την θέση και τις βασικές τους λειτουργίες,λύνει σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα της σύνθετης εικόνας που πολύ συχνά δημιουργείται.  Σε αυτή την ιεραρχική θεώρηση, το μέσο αποθήκευσης προηγείται όλων των υπόλοιπων (άρα σε κάποιο μέτρο καθορίζει ένα μεγάλο ποσοστό τους), ακολουθούν οι συσκευές ανάγνωσης, του μέσου αυτού, οι συσκευές που επεξεργάζονται και ενισχύουν τα σήματα και τέλος οι συσκευές που τα αποδίδουν ως ερεθίσματα στις αντίστοιχες αισθήσεις. Η πληθώρα των συσκευών, οι πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης και η ποικιλία των μέσων, των δυνατοτήτων και των συνδιασμών, καθώς επίσης και τα θέματα συμβατότητας ανάμεσα στις τεχνολογίες  αρχικά δημιουργούν έναν χώρο που φαίνεται χαώδης χωρίς κάποιο συγκεκριμένο νόημα. Απλοποιήται όμως αν αντιμετωπίσει κανείς το κάθε επιμέρους τμήμα με βάση τις στοιχειώδεις λειτουργίες του, αφήνοντας κατά μέρος μία σειρά από δυνατότητες που θα μπορούσαν ούτως ή άλλως να αποτελέσουν σημεία συγκριτικών εκτιμήσεων ανάμεσα σε ομοειδείς συσκευές.

ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

Η Γενική Περίπτωση...
Κατ' αρχήν έχουμε την ύπαρξη ενός γεγονότος που μπορεί να είναι ακουστικό, δηλαδή μία μουσική παράσταση ή οπτικοακουστικό, δηλαδή ένα θέαμα που συνοδεύεται από ήχους (όπως είναι για παράδειγμα μία κινηματογραφική ταινία).  Στην γενική περίπτωση, ένα σύστημα λήψης ήχου και ένα σύστημα λήψης εικόνας κωδικοποιούν το γεγονός αυτό, με άλλα λόγια το μετατρέπουν σε μία άλλη -βολική- μορφή που μπορεί να δημιουργείται ηλεκτρικά, μαγνητικά ή μηχανικά, παράγουν δηλαδή ένα αντίγραφο του γεγονότος σε κάποιο μέσον ή φορέα.  Τέτοιοι φορείς είναι οι μαγνητικές ταινίες, το βινύλιο ή οι οπτικοί δίσκοι (CDs, DVD-V και ό,τι άλλο βασίζεται σε αυτή την τεχνολογία).  Ο φορέας αυτός είναι το κοινό σημείο των δύο βασικών διαδικασιών της παραγωγής και της αναπαραγωγής και είναι, επίσης, το βασικό διακινούμενο προιόν.  Οι χρήστες είναι εξαιρετικά σπάνιο να έχουν πρόσβαση σε κάποιο εργαλείο που προηγείται του δίσκου εκτός φυσικά αν ανήκουν στους επαγγελματίες του χώρου. Αντίθετα μπορούν να προμηθευτούν το μέσον.  Ενα σύστημα αναπαραγωγής οπτικοακουστικών σημάτων αξιοποιεί το μέσον, είναι σε θέση να χειριστεί τα ξεχωριστά σήματα ήχου και εικόνας και, το κυριότερο, μπορεί να τα επανασυνθέσει στον χώρο του χρήστη ώστε να αναδημιουργηθεί περισσότερο ή λιγότερο ένα αντίγραφο του αρχικού γεγονότος. 

ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ      EΠΙΣΤΡΟΦΗ►

ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ

0-9

A

B

C/Γ

D/Δ

Ε

F/Φ

G

H

I

J

K

L/Λ

M

N

O

P/Π

Q

R/Ρ

S/Σ

T

U

V

W

X

Y/Ψ

Z

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
Τα μέσα αποθήκευσης οπτικών και ηχητικών σημάτων και οι τεχνολογίες τους
Πηγές και μέσα προβολής εικόνας
►Τα συστήματα αναπαραγωγής ήχου με δύο κανάλια (stereo)
►Tα συστήματα αναπαραγωγής ήχου με περισσότερα από δυο κανάλια (multichannel)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:
HowTo: Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν αγοράσετε ηχεία.
e-mailHELP!: Αν έχετε απορίες, μπορούμε να τις απαντήσουμε.

"Παρά την ομολογουμένως θαυμαστή εξέλιξη των οπτικοακουστικών συστημάτων οι βασικές τους αρχές παραμένουν σταθερές, αφού σταθερή παραμένει και η χρησιμότητά τους." 
"Η πληθώρα των συσκευών, οι πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης και η ποικιλία των μέσων, των δυνατοτήτων και των συνδιασμών, καθώς επίσης και τα θέματα συμβατότητας ανάμεσα στις τεχνολογίες  αρχικά δημιουργούν έναν χώρο που φαίνεται χαώδης χωρίς κάποιο συγκεκριμένο νόημα."
"Ενα σύστημα αναπαραγωγής οπτικοακουστικών σημάτων αξιοποιεί το μέσον, είναι σε θέση να χειριστεί τα ξεχωριστά σήματα ήχου και εικόνας και, το κυριότερο, μπορεί να τα επανασυνθέσει στον χώρο του χρήστη ώστε να αναδημιουργηθεί περισσότερο ή λιγότερο ένα αντίγραφο του αρχικού γεγονότος."

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2003
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr