Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 29/06/2010


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: dCS DEBUSSY D/A CONVERTER...


REVIEW

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΑΣ D/A

dCS Debussy

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Οι μετρήσεις του Debussy περιέλαβαν την μεταβολή δύο παραμέτρων κατά περίπτωση. Πρώτον, έγιναν σε δύο διαφορετικές συχνότητες δειγματοληψίας του σήματος είσοδου, 44.1kHz και 96kHz (την υψηλότερη που μπορεί να διαχειριστεί η συσκευή από είσοδο S/PDIF) και δεύτερον με διαφορετικό τρόπο χρονισμού. Η δεύτερη παράμετρος χρησιμοποιήθηκε ως μεταβλητή ειδικά στις μετρήσεις jitter. Έτσι, πραγματοποιήσαμε την κλασική μέτρηση (κατά AES-17) με την συσκευή να χρονίζεται από το εσωτερικό της ρολόι, από το Puccini U-Clock και με το συνολικό σύστημα (Debussy και dScope III) σε ρυθμό master/slave με το U-Clock σε ρόλο master.
H επίδοση του συστήματος σε θέματα ανοχής στο jitter του σήματος είσόδου ήταν η καλύτερη που έχουμε μετρήσει μέχρι σήμερα, κινούμενη στην περιοχή των -106dB για σήμα 44.1kHz και λίγο υψηλότερα, στα -101dB για σήμα 96kHz, επιδεικνύοντας μάλιστα εξαιρετική ομαλότητα στο φάσμα. Το πράγμα έγινε ενδιαφέρον όταν έφτασε η ώρα της σύγκρισης με την επίδοση όταν υπήρχε σήμα εξωτερικού χρονισμού από το U-Clock. Η επίδοση ήταν ελάχιστα χειρότερη στην περίπτωση αυτή, αποδεικνύοντας -ίσως- ότι όταν υπάρχει μια σειρά ψηφιακών συστημάτων αυτό που είναι σημαντικότερο δεν είναι το καλό ρολόι αλλά το κοινό ρολόι: Τα πράγματα άλλαξαν όταν χρησιμοποιήθηκε η λογική τοπολογία, δηλαδή με το U-Clock σε ρόλο master τόσο για το Debussy όσο και για το μετρητικό σύστημα. Εδώ, κερδήθηκε τουλάχιστον 1-1.5dB!

Ανοχή στο jitter του σήματος εισόδου. (Σήμα: -3dBFS, 0.25Fs, ημιτονοειδές jitter 40nS), 44.1kHz (κόκκινο/πράσινο) και 96kHz (μοβ/κίτρινο) με εσωτερικό χρονισμό. Ανοχή στο jitter του σήματος εισόδου. (Σήμα: -3dBFS, 0.25Fs, ημιτονοειδές jitter 40nS), 44.1kHz με εσωτερικό χρονισμό (πράσινο) και εξωτερικό χρονισμό (κόκκινο).

Ανοχή στο jitter του σήματος εισόδου. (Σήματα: -3dBFS, 997Hz ημιτονοειδές jitter 40nS), 44.1kHz με εσωτερικό χρονισμό (πράσινο) και σε ρυθμό master/slave (κίτρινο). Διάγραμμα γραμμικότητας κέρδους σε συνάρτηση με την στάθμη του σήματος. Σήμα 44.1kHz (κόκκινο) και σήμα 96kHz (πορτοκαλί).
Η γραμμικότητα του Debussy υπήρξε, επίσης, παραδειγματική. Για σήμα 44.1kHz κινήθηκε με άνεση κάτω από τα -120dB ενώ στα 96kHz η αντίστοιχη τιμή ήταν ένα πολύ καλό -90dB. Όπως θα περίμενε κανείς, η απόκριση συχνότητας είναι πρακτικώς ευθεία. Με εξοργιστικά μεγάλη ανάλυση (0.05dB/div) υπάρχουν μικρές αποκλίσεις οι οποίες είναι προφανώς ανάξιες λόγου καθώς είναι της τάξης του 0.01dB με την ομοιότητα μεταξύ των καναλιών να κινείται ακριβώς στην ίδια λογική.
Η αρμονική παραμόρφωση με σήμα -20dBFS κινήθηκε στην περιοχή του 0.003% για ολόκληρο το φάσμα και για σήμα 44.1kHz και λίγο υψηλότερα, στο 0.004% για τα 96kHz. Σε συνάρτηση με την στάθμη, πήραμε επίσης πολύ καλές τιμές. Το Debussy φτάνει οριακά το 3% στα -80dBFS  για σήματα 44.1kHz και για να ξεπεράσει το 5% το σήμα πρέπει να πέσει κάτω από τα -70dBFS όταν η συχνότητα δειγματοληψίας είναι 96kHz.

Απόκριση συχνότητας, 0dBr: 1kHz/-20dBFS, 44.1kHz Αρμονική παραμόρφωση και θόρυβος σε συνάρτηση με την συχνότητα. Στάθμη -20dBFS. Σήμα 44.1kHz (κόκκινο) και 96kHz (πράσινο).

Αρμονική παραμόρφωση και θόρυβος σε συνάρτηση με την στάθμη. Σήμα: 997Hz, 44.1kHz (κόκκινο) και 96kHz (πράσινο). Φάσμα θορύβου (Signal modulation noise). Σήμα αναφοράς: 9.999kHz/0dBu, 44.1kHz (πράσινο) και 96kHz (κόκκινο).
Τέλος, σε θέματα θορύβου, ο Ring DAC έδειξε πραγματικά τα δόντια του κινούμενος σε κορυφαία επίπεδα (-122dBFS χωρίς σήμα, -118dBFS με σήμα), ενώ και ο θόρυβος από το τροφοδοτικό ήταν πολύ χαμηλός, στα -139dBFS. To διάγραμμα του θορύβου από ενδοδιαμόρφωση έχει πολύ χαμηλή γενική στάθμη (-150dBu περίπου) και είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς ότι δεν υπάρχουν στο σημείο αυτό διαφορές μεταξύ σημάτων 44.1kHz και 96kHz. Ωστόσο, σε ρυθμό 96kHz, η περιοχή γύρω από τη θεμελιώδη είναι κάπως πιο ζωηρή έχοντας δύο ζεύγη λοβών στα +/-25Hz και στα +/-100Ηz ενώ σε ρυθμό 44.1kHz υπάρχει μόνο ένα ζεύγος λοβών στα +/-15Hz. Οι στάθμες των λοβών είναι πολύ χαμηλές αλλά η παρουσία τους υποδηλώνει κάποια ελάχιστα ποσοστά θορύβου από ενδοδιαμόρφωση.

Φάσμα θορύβου σε αδρανές κανάλι.
dCS Debussy - Πίνακας Μετρήσεων
sample rate 44.1kHz, (96kHz)
Jitter -106dB (-101dB)
Απόκριση (max. απόκλιση) [dB] <0.1dB
Σταθερότητα εξόδου [dB] +0.000/-0.002dB
Αναστροφή φάσης Όχι
Γραμμικότητα [dB] -120dB (-90dB)
Θόρυβος από Ενδοδιαμόρφωση Χαμηλός (Χαμηλός)
Παραμόρφωση Vs Συχνότητα [min/max] 0.003% (0.004%)
Παραμόρφωση  Vs Στάθμη [min/max] 0.0006% / 3% (0.0007% / >5%)
Θόρυβος (Idle) [dB] -122.47dBFS CCIR-RMS (-117.82dBFS CCIR-RMS)
Θόρυβος (με σήμα) [db] -118.13dBFS CCIR-RMS (-115.65dBFS CCIR-RMS)
Θόρυβος τροφοδοσίας [dB] -139.81dBFS

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2010
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr