Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 01/06/2010


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: ΚΕΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΠΗΝΙΟΥ EMT STUDIOTECHNIK JUBILEE JSD 6...


REVIEW

ΚΕΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΠΗΝΙΟΥ

EMT Studiotechnik JSD 6

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Η διαδικασία αξιολόγησης της JSD 6 περιέλαβε την τοποθέτησή της, καταρχήν στο συνηθισμένο πλατό που χρησιμοποιώ σε τακτική βάση (Linn LP12/Ittok) ενώ ένα μέρος των ακροάσεων πραγματοποιήθηκε με το J.C Verdier “La Platine” και τον Tri-Planar ως βραχίονα, ένα σύστημα για το οποίο θα διαβάσετε στο εγγύς μέλλον.
Ως προενισχυτής phono χρησιμοποιήθηκε ο Rotel RHQ-10 “Michi”, ρυθμισμένος σε θέση υψηλού κέρδους και σε αντίσταση 100Ω, ενώ μέρος των ακροάσεων (όσο η κεφαλή βρισκόταν στο La Platine) έγινε και με τον Lamm LP2. To υπόλοιπο σύστημα ήταν το γνωστό, δηλαδή ο προενισχυτής Melos Plus Series Line, ο τελικός ενισχυτής Parasound HCA3500 και τα ηχεία ATC SCM-50 PSL. Των ακροάσεων προηγήθηκε μια περίοδος στρωσίματος (η κεφαλή ήταν ολοκαίνουρια) η οποία, πάντως δεν ξεπέρασε τις 15 ώρες.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς στην περίπτωση της JSD 6 είναι η ισορροπία και η ομοιογένειά της, μια ξεκούραστη, αβίαστη θα έλεγα, αίσθηση την οποία αποπνέει καθώς και οι πολύ καλές δυνατότητες tracking που φαίνεται να έχει για την κατηγορία τιμής της. Κατάφερε να δώσει στο Sondek μια πραγματικά νέα πνοή (θυμίζω ότι χρησιμοποιώ την αρχική έκδοση του πλατό χωρίς τις τελευταίες βελτιώσεις που προσφέρει η Linn) βελτιώνοντας αισθητά την επίδοσή του χαμηλά και ανοίγοντάς το ψηλά σε βαθμό που πραγματικά με εξέπληξε.
Όργανα με σημαντικό περιεχόμενο στο κάτω όριο του φάσματος αποδόθηκαν με καλό όγκο και μια απειροελάχιστη έμφαση -κάτι που προσωπικά μου αρέσει- αλλά χωρίς απώλεια του ελέγχου και χωρίς τάση να επιβάλλονται και να καλύπτουν την κατώτερη μεσαία περιοχή ενώ άκουσα λεπτομέρειες που έχω πάρει μόνο με πολύ ακριβότερες κεφαλές στο ίδιο πλατό. Τα μεγάλα έγχορδα της συμφωνικής γεμίζουν τον χώρο και είναι επιβλητικά, το ηλεκτρικό μπάσο είναι παρόν και σε παρασύρει στο ρυθμό και το κόντρα μπάσο της τζαζ ορχήστρας βρίσκεται, όλως αιφνιδίως, μέσα στο χώρο σου με λεπτομέρεια και παλμό. Η μεσαία περιοχή αποδόθηκε με μεγάλη διαύγεια (αφήνοντας πολύ πίσω την κλασική Linn Karma που βρίσκεται σχεδόν πάντα επάνω στον Ittok) και οι φωνές είχαν εκφραστικότητα, ενέργεια και καλή άρθρωση. Τα μεγάλα χορωδιακά έργα περιγράφηκαν με ακρίβεια και η κίνηση ήταν πολύ καλύτερη από ότι θα περίμενα με δεδομένη την τιμή της κεφαλής.
Αυτό, πάντως, που πραγματικά έκανε την EMT να ξεχωρίσει ήταν οι υψηλές της συχνότητες, οι οποίες πραγματικά ανήκουν σε κεφαλή πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας. Μιλάμε για πληρότητα σε επίπεδο αρμονικών, παραδειγματική απόσβεση και έναν χαρακτήρα φωτεινό, ευχάριστο και ταυτόχρονα αέρινο που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητος σε καμία περίπτωση. Μικρά μεταλλικά πνευστά (πίκολο για παράδειγμα), βιμπράφωνο και οι ανώτερες νότες του πιάνου αποκαλύπτονται κυριολεκτικά και σε καλές κοπές δεν αφήνουν περιθώρια για κριτική. Το ίδιο συμβαίνει και με την στερεοφωνική εικόνα. Εντάξει. Δεν πήρα την λεπτομέρεια και το βάθος που μπορεί κανείς να πάρει από ένα καλό ψηφιακό σύστημα αλλά η πληροφορία ήταν παρούσα και περιελάμβανε πλάτος και βάθος, με το πρώτο να είναι ενίοτε ιδιαίτερα πειστικό. Ο εστιασμός των μεμονωμένων πηγών κινήθηκε σε πολύ καλά επίπεδα και η κίνηση της ορχήστρας το ίδιο. Η κεφαλή “έβγαλε” επίσης μερικά δύσκολα κομμάτια με πληροφορία εκτός φάσης (σπάνια επιλογή σε επίπεδο audio engineering, αλλά πάντοτε αποκαλυπτική για τις δυνατότητες ενός συστήματος). Το τελευταίο σχόλιο αφορά την συμπεριφορά της κεφαλής όσον αφορά τον θόρυβο που σηκώνει από τους δίσκους: Η JSD 6 χρησιμοποιεί ακίδα Fineline η οποία φαίνεται να έχει ελαφρώς μικρότερη δυνατότητα να ανασύρει μικρολεπτομέρειες από το αυλάκι, κάτι που την κάνει πιο κατάλληλη για μεγάλες συλλογές όπου πολλοί δίσκοι είναι μιας κάποιας ηλικίας και -πιθανώς- έχουν φθορές (περιγραφή που μου ταιριάζει γάντι, ειδικά στο θέμα της φθοράς!). Αν συλλέγετε αποκλειστικά κορυφαίες κοπές, είστε ιδιαίτερα σχολαστικοί και διαθέτετε πλυντήριο δίσκων αξίζει, ίσως, τον κόπο να δοκιμάσετε την JSD 5 η οποία διαθέτει ακίδα Gyger S για ακόμη μεγαλύτερη λεπτομέρεια.
Τελικώς...
...για να βεβαιωθώ ότι δεν θα γίνει κανένα λάθος, ρώτησα την τιμή της κεφαλής δύο φορές. Στοιχίζει, πραγματικά, λίγο πάνω από 2.000 ευρώ και είναι απορίας άξιον το πώς έχουν καταφέρει οι Γερμανοί να κρατήσουν την τιμή τόσο χαμηλά. Με βάση τα προσφερόμενα έχουμε να κάνουμε με πραγματική ευκαιρία! Προτείνεται ανεπιφύλακτα.

Δημήτρης Σταματάκος

LISTENING SESSION
Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε φορμά PCM και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player
foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τo αρχείo (θα το βρείτε σε μορφή .zip με μέγεθος περίπου 60MB), να το αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.Τα αρχεία είναι .wav με συχνότητα δειγματοληψίας 88.2kHz στα 24bit

Αναλογικό Σύστημα Αναφοράς (Linn Sondek LP12/Ittok/Karma)
Linn Sondek LP12/Ittok/EMT JSD 6
Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2010
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr