Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 31/01/2012

flag
english
abstract

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ/ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

Quad QC-twentyfour/II-eighty

Thumbnail_φωτο

Το ζευγάρι των Quad αντικατέστησε τον προενισχυτή και τον τελικό ενισχυτή αναφοράς (Melos Plus Series Line και Parasound HCA3500) και κλήθηκε να οδηγήσει τα ATC SCM-50PSL, ένα ηχείο με χαμηλή ευαισθησία το οποίο, πάντως, λειτουργεί σε σχετικά μικρό χώρο. Ως πηγές χρησιμοποιήθηκαν το Teac Esoteric P70/D70, με το τρανσπόρτ να λειτουργεί σε upsampling 4x και την μεταφορά σήματος να γίνεται μέσω διπλής γραμμής AES και καλώδια Nirvana DC-110) καθώς επίσης και το Puccini U-Clock ως μετατροπέας USB/SPDIF μεταξύ του υπολογιστή και του μετατροπέα της Teac.

Φωτογραφία

H πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς ακούγοντας τους Quad είναι αυτή της ποιότητας. Αναγνωρίζω ότι ως λέξη για να εκφράσεις μια αίσθηση, η “ποιότητα” είναι κάπως ασαφής αλλά εδώ είναι ιδιαίτερα ταιριαστή. Οι ενισχυτές δείχνουν ότι μπορούν να μεταφέρουν όλα εκείνα τα στοιχεία της ηχογράφησης που, αν υπάρχουν, κάνουν το άκουσμα όχι απλώς ενδιαφέρον αλλά κάποιες φορές εξαιρετικό, με σαφείς δυνατότητες να παρασύρουν τον ακροατή στην μουσική. Υπάρχει έκταση, καλή συμπεριφορά στα δυναμικά και μεγάλη άνεση στην παράθεση μικρών λεπτομερειών οι οποίες προβάλλονται με χαρακτηριστική άνεση σε ένα ιδιαίτερα σιωπηλό υπόβαθρο. Η εικόνα είναι σαφής και σταθερά εστιασμένη με τα ηχεία να εξαφανίζονται πολύ εύκολα και να δίνουν την θέση τους σε ένα soundstage το οποίο ισορροπεί ευχάριστα μεταξύ των χαρακτηριστικών της ακουστικής του χώρου (ή των επιλογών του μηχανικού ήχου, ανάλογα με την παραγωγή) και στην ακρίβεια του εστιασμού μεμονωμένων πηγών. Οι φίλοι της μεγάλης ορχήστρας θα βρεθούν απέναντι από μια καλοστημένη σκηνή με πολύ καλή κίνηση και βάθος ενώ όσοι θέλουν να “βλέπουν” τα μεμονωμένα όργανα ενός μικρού συνόλου θα ικανοποιηθούν και αυτοί με τις δυνατότητες των ενισχυτών.

Φωτογραφία

Από πλευράς τονικής ισορροπίας τα πράγματα κινούνται στο ίδιο πολύ καλό επίπεδο. Το σύστημα κατέβηκε με άνεση πολύ χαμηλά, εμφανίζοντας ελάχιστα ίχνη απώλειας του ελέγχου όταν το περιεχόμενο σε πολύ χαμηλές συχνότητες ήταν... βαρύ και οι στάθμες αρκετά υψηλές. Η ανώτερες χαμηλές, εκεί που βρίσκεται ο ρυθμός αποδόθηκαν με εξαιρετικό τρόπο, ζωντάνια και πολύ καλά χρονικά χαρακτηριστικά ενώ η μεσαία περιοχή είχε έναν διαυγέστατο, φωτεινό χαρακτήρα που θα ικανοποιήσει με τον τρόπο που ισορροπεί μεταξύ ακρίβειας και άποψης. Σε γενικές γραμμές, οι Quad ακούστηκαν ελάχιστα πιο στρογγυλεμένοι στα μέτωπα σε σχέση με αυτό που έχω συνηθίσει, στοιχείο που δεν το βρήκα δυσάρεστο, αντίθετα, κάνει την ακρόαση περισσότερο ξεκούραστη και, κατά περίπτωση, περισσότερο ενδιαφέρουσα χωρίς να στερεί παρά μόνον τις ακραίες λεπτομέρειες όπως μπορείς να τις παρατηρήσεις στις ανώτερες νότες του πιάνου ή στα έντονα συριστικά της ανθρώπινης φωνής. Ψηλά, πήρα την αίσθηση της καλής έκτασης, της διαύγειας και της καλής περιγραφής των χρονικών χαρακτηριστικών με το σύστημα να αποδίδει άψογα τον αρμονικό πλούτο, τις αποσβέσεις και το σώμα και να είναι ελάχιστα πιο αργό στα μέτωπα, στοιχείο που, ίσως -μεταξύ άλλων- να είναι υπεύθυνο για τον ξεκούραστο χαρακτήρα του.
Ο τελικός ενισχυτής αποδείχθηκε επαρκής σε θέματα οδήγησης και πήρα αρκετά υψηλές στάθμες σε μέτριο/μικρό χώρο και σε θέση ακρόασης η οποία απέχει λίγο πάνω από 2 μέτρα από τα ηχεία. Με ένα ευαίσθητο ηχείο (90dBSPL/w/m και πάνω) ο Quad θα μπορέσει να καλύψει έναν μέτριο χώρο με αρκετά υψηλές στάθμες. Η συμπεριφορά του κοντά στα όρια είναι, γενικώς, αρκετά απότομη (κάτι που φαίνεται και στη σχετική μέτρηση της παραμόρφωσης σε συνάρτηση με την ισχύ) με τον ενισχυτή να σκληραίνει απότομα και να γίνεται δυσάρεστος συμπεριφορά που -κατά την προσωπική μου άποψη- είναι γενικώς προτιμητέα από μια πιο ήπια αλλά συνολικά πιο χρωματισμένη “άποψη” που συναντάμε σε ορισμένες λαμπάτες σχεδιάσεις.

Τελικώς...

... έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πακέτο ενισχυτικών το οποίο βασίζεται σε τελικούς ενισχυτές που υπογράφουν δύο ηχηρά ονόματα (ο Peter Walker για την αρχική σύλληψη και ο Tim DeParavicini για την προσαρμογή στο σήμερα) και σε έναν μινιμαλιστικό ως προς το κύκλωμα προενισχυτή που προσφέρει, όμως, όλα τα απαραίτητα. Το τελικό αποτέλεσμα της συνταγής (αυτό που μετρά σε τελική ανάλυση) είναι ισορροπημένος ήχος με ποιοτικό χαρακτήρα, επαρκείς δυνατότητες οδήγησης και άψογα σταθμισμένη άποψη. Τελικώς, αυτοί οι Βρετανοί, τον έχουν τον τρόπο τους!