Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 14/09/2021

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Ηχεία Ραφιού/Βάσης

Revel Performa M126Be

Revel Performa M126Be

Ως φορτίο, το M126Be έχει δύο πλευρές. Η πρώτη αφορά στο μέτρο της σύνθετης αντίστασης, η οποία δεν πέφτει κάτω από τα 5,15Ω, επίδοση η οποία καθιστά το ηχείο τυπικό 6ωμο, επομένως αρκετά εύκολο στην οδήγησή του. Ωστόσο, η διακύμανση του μέτρου είναι αρκούντως μεγάλη (μέγιστη τιμή τα 31Ω) γεγονός που θέτει κάποιες απαιτήσεις από τον συντελεστή απόσβεσης του ενισχυτή. Η δεύτερη πλευρά αφορά την διακύμανση της φάσης η οποία είναι σημαντική, από τις +40° μέχρι τις -48°, επίδοση που σημαίνει ότι το στάδιο ισχύος θα καταπονηθεί κάπως από θερμικής άποψης. Τουλάχιστον, στα σημεία αυτά η αντίσταση δεν είναι πολύ χαμηλή (12Ω περίπου). Τούτων λεχθέντων, το M126Be χρειάζεται έναν, όχι τεράστιο, αλλά πάντως δυνατό ενισχυτή.
Η ψευδοανηχοϊκή μέτρηση της ευαισθησίας επί του άξονα, για συχνότητες πάνω από τα 250Hz αποκαλύπτει ένα ηχείο με αποκλίσεις που δεν ξεπερνούν τα ±3dB, με μοναδική εξαίρεση μια βύθιση στα 3kHz περίπου που είναι λίγο μεγαλύτερη. Γενικά, το M126Be είναι ομοιογενές, χωρίς... “εκπλήξεις” και χωρίς κάποιο έντονο συντονισμό στην περιοχή των πολύ υψηλών συχνοτήτων. Το προστατευτικό πλέγμα, αν και καλοφτιαγμένο, φαίνεται να έχει σημαντική επίδραση στην απόδοση του ηχείου και η χρήση του θα πρέπει να αποφεύγεται κατά την διάρκεια ακροάσεων όπου απαιτούνται οι καλύτερες δυνατές επιδόσεις.

Thumbnail Thumbnail

Μέτρο και φάση της εμπέδησης ( πράσινη και κόκκινη καμπύλη αντιστοίχως).

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms). Ψευδοανηχοϊκή μέτρηση επί του άξονα (συχνότητες πάνω από τα 250Hz). Μέτρηση χωρίς το προστατευτικό πλέγμα (πράσινη καμπύλη) και με το προστατευτικό πλέγμα (κόκκινη).

Η συνολική απόκριση του ηχείου όπως προκύπτει από splicing της near field και της ψευδοανηχοϊκής μέτρησης (με εξομάλυνση 0.33oct), επιβεβαιώνει με εντυπωσιακό τρόπο τις επιδόσεις που δίνει η Revel. Η μέση ευαισθησία υπολογίστηκε στα 85dBSPL/2,83Vrms/1m και, με βάση αυτήν, τα σημεία -3dB και -6dB χαμηλά βρίσκονται στα 52Hz και τα 46Hz αντιστοίχως, τιμές οι οποίες συμπίπτουν -σχεδόν ακριβώς- με τις εργοστασιακές (53Hz και 46Hz). Ψηλά, οι αντίστοιχες συχνότητες αποκοπής ήταν 22kHz και 25kHz. Η περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων εμφανίζει έναν ήπιο τονισμό κοντά στα 90Hz (+2,8dB) αλλά η γενική εικόνα παραμένει αυτή ενός ηχείου που δίνει έμφαση στην ακρίβεια.
Η μέση απόκριση σε συνθήκες listening window αποκαλύπτει, επίσης μια ομαλή συμπεριφορά εκτός άξονα καθώς διατηρεί την γενική της μορφή μέχρι τα 3kHz περίπου, με έντονη αλλά ομαλή αποκοπή από την συχνότητα αυτή και πάνω.
Η βηματική απόκριση του M126Be δείχνει ότι το δέσιμο των δύο μεγαφώνων είναι πολύ κοντά στο ιδανικό. Δεν μιλάμε, φυσικά για μια χρονικώς ευθυγραμμισμένη σχεδίαση, αλλά η μετάβαση από του τουίτερ στο γούφερ γίνεται με μια μόλις ορατή ασυνέχεια (κοντά στα 3ms) και η απόσβεση χαμηλά είναι ιδιαίτερα ομαλή. Η πλήρης απουσία κυμάτωσης επιβεβαιώνει την αντίστοιχη απουσία συντονισμών του τουίτερ.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms) με εξομάλυνση 1/3oct. Συνδυασμός far field/near field μέτρησης. Μέτρηση επί του άξονα (πράσινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα (listening window, κόκκινη καμπύλη).

Βηματική απόκριση.

Το διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων, πάντως, αποκαλύπτει αρκετούς συντονισμούς στην περιοχή των κατώτερων υψηλών συχνοτήτων, ο ισχυρότερος των οποίων εντοπίζεται στα 3kHz (3,2ms), ακολουθούμενος από έναν στα 4kHz (2,7ms) καθώς και άλλους με ταχύτερες αποσβέσεις στην περιοχή των 10kHz.
Η ακτινοβολία του ηχείου στον χώρο είναι πολύ ομαλή στο οριζόντιο επίπεδο. Το σχετικό πολικό διάγραμμα εμφανίζει ελάχιστη αποκοπή εκτός άξονα για συχνότητες μέχρι τα 8kHz και γρήγορη αλλά ομαλή αποκοπή για συχνότητες πάνω από τα 10kHz. Αν και, γενικά, θέσεις εκτός άξονα δεν θα στερήσουν τον ακροατή από σημαντικές πληροφορίες, το toe-in είναι κάτι που χρειάζεται.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ψευδοανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (πράσινη καμπύλη), 2kHz (κόκκινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Στο κατακόρυφο επίπεδο το ηχείο είναι σαφώς πιο... ζωηρό με σημαντικές ανομοιογένειες ειδικά για μεγαλύτερες θετικές γωνίες (δηλαδή για ακροάσεις πάνω από το επίπεδο του τουίτερ). Με βάση το σχετικό πολικό διάγραμμα, ο ακροατής θα πρέπει να επιλέξει θέση που θα τον φέρνει στο ύψος του τουίτερ, αποφεύγοντας οποιαδήποτε άλλη, εκτός άξονα, θέση και να φροντίσει να απορροφήσει τις πρώιμες ανακλάσεις από το δάπεδο και την οροφή.
Οι επιταχύνσεις στις επιφάνειες της καμπίνας, τέλος, δείχνουν ότι έχουμε να κάνουμε με μια καλά δεμένη κατασκευή. Στην μπάφλα, ο ισχυρότερος συντονισμός εντοπίζεται στα 1500Hz περίπου (-52dBm/s2) μια τιμή αρκετά χαμηλή, ενώ αιχμές μπορεί κάποιος να διακρίνει στα 350Hz και στα 3kHz, αλλά σε αρκετά χαμηλότερες στάθμες. Η πλευρική επιφάνεια είναι ακόμη πιο ήσυχη με την ισχυρότερη επιτάχυνση να μην ξεπερνά τα -60dB.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο κατακόρυφο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (πράσινη καμπύλη), 2kHz (κόκκινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Στάθμη επιταχύνσεων της μπάφλας (κόκκινη καμπύλη) και του πλευρικού τοιχώματος της καμπίνας (πράσινη).