Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 14/09/2021

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Ηχεία Ραφιού/Βάσης

Revel Performa M126Be

Revel Performa M126Be

Το M126Be αντικατέστησε τα ηχεία αναφοράς (ATC SCM-50PSL) και οδηγήθηκε από το συνηθισμένο σύστημα που χρησιμοποιείται παγίως στο avmentor.gr, ήτοι τον τελικό HCA3500 της Parasound, τον προενισχυτή Plus Line της Melos και τον DAC D-70 της Teac Esoteric.
Δεν θα δυσκολευτείτε να τοποθετήσετε ένα M126Be στον χώρο σας, ακόμη και αν αυτός είναι μικρός και προσφέρει περιορισμένες επιλογές (άλλωστε αυτή ακριβώς είναι η ιδέα). Το ηχείο αισθάνεται άνετα σε κάποια απόσταση από τους τοίχους (πλευρικούς και πίσω) και επάνω σε μια βάση, αλλά οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί αρκεί να τοποθετεί το ηχείο σε ένα σωστό ύψος σε σχέση με τον ακροατή. Η θέση στην οποία κατέληξα, πρόσφερε απόσταση περί το 1 μέτρο από τις πλευρές του χώρου και κάτι λιγότερο από τον πίσω τοίχο, με άνοιγμα ηχείων περί τα 2,4 μέτρα και ίδια απόσταση (2,4m) από την θέση ακρόασης.

Ως πρώτη εντύπωση, το M126Be σε κερδίζει αμέσως με την ομοιογένεια, την ηρεμία και την άνεση που δείχνει στην απόδοση κάθε είδους προγράμματος καθώς και με την δυνατότητά του να δημιουργήσει σοβαρές στάθμες, χωρίς να δείχνει σημεία κόπωσης και ακουστής συμπίεσης. Το συνολικό άκουσμα είναι ευχάριστο, με καλή αίσθηση στην απόδοση της λεπτομέρειας και της έκτασης ψηλά και, αυτό το περίμενα είναι η αλήθεια, εξαιρετική στερεοφωνική εικόνα, ιδιαίτερα πειθαρχημένη και με πολύ καλές δυνατότητες περιγραφής της ατμόσφαιρας.

Revel Performa M126Be Revel Performa M126Be

Επειδή ένα από τα βασικά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν είναι το πώς αποδίδει στην περιοχή των χαμηλών, ξεκινώ από αυτό: Το μικρό Revel αποδίδει σωστά και με διαύγεια το ρυθμικό μέρος και τον όγκο των περισσότερων οργάνων, απουσιάζει, ωστόσο, όταν η ηχογράφηση περιλαμβάνει ακραίους ήχους χαμηλών συχνοτήτων και δεν μπορεί να δημιουργήσει τον επιβλητικό όγκο μιας πραγματικά μεγάλης ορχήστρας. Αλλά αυτά τα περιμένεις. Αυτό που δεν περιμένεις είναι η ποιότητα των χαμηλών που βρίσκονται μέσα στον “φάκελλο” του B126Be. Το ηχείο ακούστηκε γρήγορο, καθαρό και ιδιαίτερα δυνατό στις περιγραφές του, είναι έντονα παρόν στον χώρο και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν νιώθεις ότι σου λείπει κάτι. Αν σου λείπει, υπάρχουν δύο ενεργά sub στην ίδια σειρά για να κάνεις την σχετική αναβάθμιση και με βάση τα όσα άκουσα από το “σκέτο” M126Be, δεν τολμώ να φανταστώ το πώς θα ακούγεται ένα σύστημα 2.1 ή 2.2 με αυτό στις θέσεις των δορυφόρων.
Η μεσαία περιοχή αποδόθηκε στην σωστή απόσταση από την ακροατή, χωρίς κάποια αίσθηση εγγύτητας αλλά χωρίς να χάνεται και στο βάθος, ωστόσο το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της είναι η αίσθηση διαύγειας και η δυνατότητα του ηχείου να αποδώσει έργα με σοβαρή ενέργεια στην περιοχή χωρίς να “μπερδεύει” και να γίνεται καταπιεστικό. Ισορροπημένα φωτεινό, προβάλλει τις φωνές σωστά, με πλούσια λεπτομέρεια στην περιγραφή της άρθρωσης και του ηχοχρώματος.
Στην ανώτερη περιοχή, το σύστημα με το μικρό Revel στην θέση του ηχείου, ακούστηκε όπως ακούγονται τα συστήματα που μπορούν να ανέβουν, άκοπα, πάνω από τα 20kHz (η εταιρία δίνει 40kHz για -6dB, επίδοση, το λιγότερο, εντυπωσιακή), με τον ακροατή να εισπράττει διαφάνεια, ηρεμία και έναν μαλακό χαρακτήρα που δεν θα πρέπει να συγχέεται με ευφωνικότητα, αλλά, μάλλον, με απουσία χρωματισμών και κάποιου έντονου συντονισμού.
Άφησα για το τέλος την εντυπωσιακή στερεοφωνική εικόνα, η οποία χαρακτηρίζεται από εξαιρετική περιγραφή του αέρα και των θέσεων των διάφορων ηχητικών αντικειμένων στον χώρο, ανάγλυφη περιγραφή της λεπτομέρειας, πολύ καλό βάθος και πολύ καλή περιγραφή της κίνησης, στοιχεία που θα απογειώσουν, κυριολεκτικώς, κάθε καλή παραγωγή που δίνει έμφαση σε τέτοιες πληροφορίες και στο soundscaping.
Σε καθεστώς ψηφιακής ισοστάθμισης, το μικρό Revel εκπλήσσει ευχάριστα (αν και το “εκπλήσσει”, ίσως δεν είναι ο σωστός όρος εδώ, είναι κάτι που υποσυνείδητα το περιμένεις). Αν και μικρό σε διάμετρο το γούφερ “αντέχει” στην καταπόνηση και το reflex παραμένει σιωπηλό σε ακραίες συνθήκες με αποτέλεσμα να παίρνεις ένα μέρος από τον όγκο που λείπει πολύ χαμηλά και το αποτέλεσμα να ακούγεται πληρέστερο και ακόμη πιο επιβλητικό, κάνοντας το M126Be να ακούγεται αρκετά μεγαλύτερο από ότι είναι. Το συμπέρασμα εδώ είναι ότι η κατασκευή του ηχείου επιτρέπει την προσέγγιση της ψηφιακής ισοστάθμισης καθώς φαίνεται ότι υπάρχουν τα σχετικά δυναμικά περιθώρια.

Τελικώς...

...αν θέλετε ένα ηχείο που να εντυπωσιάζει και να “βροντάει”, το M126Be δεν είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε. Αντιθέτως, αν αναζητάτε ένα ηχείο σχεδιασμένο συνειδητά, με γνώμονα την ακρίβεια, έχω σοβαρούς λόγους να πιστεύω ότι το μικρό Revel θα σας ενθουσιάσει. Είναι κομμένο και ραμμένο για μικρούς χώρους, αναβαθμίσιμο με το σχετικό sub (και αντέχει την ψηφιακή ισοστάθμιση) και με γνωρίσματα που δεν τα συναντάς συχνά, είναι η αλήθεια: Ικανό για υψηλές στάθμες, ακριβές και αχρωμάτιστο με πολύ καλή απόκριση ψηλά και, βεβαίως, καλοκατασκευασμένο, είναι ένα από τα κορυφαία μικρά ηχεία που έχουμε δοκιμάσει τον τελευταίο καιρό και σίγουρα θέτει ένα επίπεδο αναφοράς στην συγκεκριμένη κατηγορία (όγκου/τιμής). Αν ανήκετε σε αυτούς που αναζητούν ένα πραγματικά καλό μικρό ηχείο (με ό,τι αυτό συνεπάγεται), προτείνεται ανεπιφύλακτα.