Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 26/01/2021

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Πλατό/Βραχίονας

Thorens TD 1601/TP 92

Thorens TD 1601/TP 92

Οι λάτρεις του κλασικού, θα βιαστούν, ίσως, να αναγνωρίσουν στο TD 1601 μια by-the-book σχεδίαση: Σασί και αναρτημένο υποσασί, πλατό και υποπλατό, οδήγηση με ιμάντα. Σωστά είναι όλα αυτά, αλλά το TD 1601 έχει αρκετές ενδιαφέρουσες διαφοροποιήσεις. Η πρώτη αφορά στην ανάρτηση η οποία, σε αντίθεση με την κλασική προσέγγιση, δεν “κρεμά” το υποσασί αλλά το εδράζει επάνω σε τρία κωνικά ελατήρια με απόσβεση από αφρώδες υλικό.

Thorens TD 1601/TP 92

Το TD 1601 είναι μια επιβλητική κατασκευή με κλασική αισθητική. Εδώ, το “κλασική” είναι κυριολεξία καθώς η Thorens ουσιαστικώς την “επέβαλε” με την επιτυχία του διαχρονικού TD 160. Το φινίρισμα είναι ιδιαίτερα ποιοτικό.

Στην συνέχεια, το υποσασί το οποίο είναι κατασκευασμένο από MDF, περιλαμβάνει έναν έξυπνο μηχανισμό, βασισμένο σε ένα χαλύβδινο σύρμα, ο οποίος δεν επιτρέπει την οριζόντια κίνησή του. Αυτό σημαίνει ότι το αναρτημένο μέρος (δηλαδή το έδρανο και ο βραχίονας) κινούνται με τον ιδανικό τρόπο, πιστονικά, μόνο σε ένα άξονα, τον κατακόρυφο και αποφεύγεται η συνήθης παρασιτική κίνηση στο οριζόντιο επίπεδο. Μάλιστα, επειδή οι επιπτώσεις της κίνησης αυτής είναι σημαντικότερες όταν γίνονται κατά μήκος του ιμάντα (επειδή αλλάζουν την τάση του και τις δυνάμεις που εξασκεί στο υποπλατό) το σύρμα αυτό αναπτύσσεται στον άξονα που συνδέει τον άξονα περιστροφής του κινητήρα, το έδρανο και το σημείο οριζόντιας περιστροφής του βραχίονα. Ο μηχανισμός αυτός ρυθμίζεται ξεχωριστά για κάθε πλατό κατά την αρχική συναρμολόγηση και είναι δυνατόν να ρυθμιστεί ξανά, αν αυτό απαιτηθεί. Το ακίνητο μέρος της ανάρτησης έχει μεγάλη μάζα για απόσβεση των συντονισμών και διαθέτει τρία σημεία στήριξης που ρυθμίζονται καθ' ύψος, ώστε να διευκολύνεται η οριζοντίωση.

Thorens TD 1601/TP 92

Ο έλεγχος των στροφών είναι ηλεκτρονικός και γίνεται με την βοήθεια των τριών αυτών διακοπτών. Το κλασικό “έκκεντρο” που ενεργοποιούσε τον μηχανισμό αλλαγής διαμέτρου στην τροχαλία των TD 160, δεν υφίσταται πλέον.

Thorens TD 1601/TP 92

Αυτή είναι η μοναδική διαφορά μεταξύ TD 1601 και TD 1600. Ο διακόπτης αυτός ενεργοποιεί το ηλεκτρικό lift του πλατό, το οποίο, επιπροσθέτως, έχει και λειτουργία auto-stop, μια σπάνια -στις μέρες μας- δυνατότητα.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ιμάντα, με τον κινητήρα να είναι σύγχρονος, 12V, και να τροφοδοτείται από εξωτερικό τροφοδοτικό. Η τοποθέτησή του περιλαμβάνει γενναία δόση αποσβεστικού υλικού. Ο έλεγχος των στροφών γίνεται ηλεκτρονικά και είναι δυνατή η μικρορύθμιση τους, από τον χρήστη με δύο μικρά ρυθμιστικά. Το πλατό είναι μοιρασμένο σε δύο μέρη, πλατό και υποπλατό, αμφότερα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, με συνολικό βάρος κοντά στα τρία κιλά. Το όλο σύστημα “κλείνει” στο επάνω μέρος με μια επιφάνεια από αλουμίνιο, η οποία στην πραγματικότητα είναι σάντουιτς (αλουμινίου με μια επιφάνεια από κυψελωτό υλικό ενδιάμεσα), σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιηθούν οι συντονισμοί.

Thorens TD 1601/TP 92

Η αρχιτεκτονική μετάδοσης του TD 1601 είναι η συνήθης: Σύγχρονος (αλλά ηλεκτρονικά ελεγχόμενος στην συγκεκριμένη περίπτωση) κινητήρας, ιμάντας, υποπλατό από αλουμίνιο.

Thorens TD 1601/TP 92

Ο TP 92 είναι από τους πλέον “πολυφορεμένους” βραχίονες και όχι μόνο από πλατό της Thorens. Πρόκειται για μια ποιοτική κατασκευή με κέλυφος που διευκολύνει την τοποθέτηση/ρύθμιση της κεφαλής και το χαρακτηριστικό δαχτυλίδι απόσβεσης στο στέλεχος από αλουμίνιο.

Ο βραχίονας που συνοδεύει το TD 1601 είναι ο πολύ γνωστός TP 92 της Thorens. Περιλαμβάνει ευθύγραμμο στέλεχος από αλουμίνιο με ενεργό μήκος 9 ιντσών και υποστηρίζεται από μαγνητικό αντισκέιτινγκ. Η έδραση του είναι καρντανική, τριών σημείων, με το έδρανο της περιστροφής στο οριζόντιο επίπεδο να είναι ένα ειδικής κατασκευής (και με ειδική λίπανση) ρουλμάν, τοποθετημένο στο ίδιο ύψος με την ακίδα για μεγαλύτερη σταθερότητα. Η εφαρμογή της δύναμης ανάγνωσης, στην συγκεκριμένη έκδοση του βραχίονα γίνεται από ένα βαθμονομημένο αντίβαρο, ελαστικά αναρτημένο. Η Thorens συνοδεύει το TD 1601 και με μια απλή ζυγαριά η οποία θα κάνει την ζωή του χρήστη εύκολη, όταν κάνει την σχετική ρύθμιση. Κάποιες εκδόσεις του TP 92 χρησιμοποιούν διαφορετικό, μη βαθμονομημένο αντίβαρο -γενικώς στο θέμα αυτό υπάρχει μια ασάφεια. Στο εγχειρίδιο χρήσης της εταιρίας, πάντως, οι φωτογραφίες του βραχίονα... διχάζονται! Η συσκευή της δοκιμής, όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες, είχε αντίβαρο με κλίμακα. Στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του TP 92 ανήκει, ασφαλώς, και το χαρακτηριστικό δακτυλίδι απόσβεσης των συντονισμών, το οποίο είναι τοποθετημένο στο στέλεχος σε συγκεκριμένη θέση. Ο TP 92 επιτρέπει, την ρύθμιση του VTA και του αζιμουθίου.
Η σύνδεση με τον προενισχυτή phono μπορεί να γίνει είτε με τον συμβατικό, single ended τρόπο, είτε balanced (αν το υποστηρίζει ο προενισχυτής). Το καλώδιο είναι αφαιρούμενο (οπότε μπορεί να αλλάξει). Στην πίσω πλευρά, υπάρχουν, ακόμη, τα δύο μικρά ρυθμιστικά της ταχύτητας (στην συσκευασία περιλαμβάνεται στροβοσκοπικός δίσκος) και η υποδοχή του τροφοδοτικού.

Thorens TD 1601/TP 92

Στην πίσω πλευρά του πλατό, υπάρχουν οι έξοδοι για την σύνδεση με τον προενισχυτή phono (RCA/XLR), το βύσμα σύνδεσης του εξωτερικού τροφοδοτικού καθώς και τα ρυθμιστικά μικρομετρικής ρύθμισης των στροφών.