Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 29/04/2014

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

ΗΧΕΙΟ ΒΑΣΗΣ

Adam Classic Compact Mk3

Thumbnail

Η ανηχοϊκή μέτρηση του ηχείου (σε απόσταση δύο μέτρων) αποκαλύπτει μια αρκετά ομοιογενή συμπεριφορά στο φάσμα πάνω από τα 500Hz, το κύριο χαρακτηριστικό της οποίας είναι μια βύθιση στην περιοχή γύρω από την συχνότητα αποκοπής του φίλτρου διαχωρισμού. Παρά το γεγονός ότι η σχετική καμπύλη περιλαμβάνει αρκετές διακυμάνσεις (υπενθυμίζεται ότι το σχετικό διάγραμμα δεν περιλαμβάνει εξομάλυνση) αυτές είναι μικρές τόσο σε εύρος συχνοτήτων όσο και σε πλάτος και δεν αναμένεται να επηρεάζουν τη συμπεριφορά του ηχείου. Συνολικά, η καμπύλη φαίνεται να κινείται μέσα σε μια περιοχή +/-3dB μέχρι τα 20kHz. Οι παρατηρητικοί θα έχουν ήδη διαπιστώσει ότι στο συγκεκριμένο διάγραμμα δεν “φαίνεται” η δυνατότητα του τουίτερ να ανεβαίνει μέχρι τα 50kHz. Αυτό, κατά πάσα πιθανότητα, οφείλεται στο γεγονός ότι η μέτρηση δεν έγινε στον άξονα του τουίτερ αλλά λίγο χαμηλότερα από αυτόν (η επιλογή του άξονα της μέτρησης γίνεται με κριτήριο την καλύτερη ομοιογένεια της απόκρισης και όχι με κριτήριο την μέγιστη έκταση και, εδώ, η μέθοδος φαίνεται να“αδικεί” το συγκεκριμένο ηχείο).
To διάγραμμα της απόκρισης με το προστατευτικό πλέγμα στη θέση του εμφανίζει αρκετές διαφοροποιήσεις, ιδιαίτερα στην περιοχή μεταξύ 4kHz και 10kHz. Με βάση τα ευρήματα, καλόν είναι το Compact Mk3 να χρησιμοποιείται χωρίς τις σίτες, όταν απαιτείται η καλύτερη δυνατή απόδοση.
Η ψευδοανηχοϊκή μέτρηση (συνδυασμός near field και ανηχοϊκής μέτρησης με splicing στα 400Ηz) με εξομάλυνση τρίτου της οκτάβας δίνει μια περισσότερο μακροσκοπική εικόνα της ισορροπίας του ηχείου η οποία επιβεβαιώνει την αρχική εντύπωση μιας σχεδίασης με μικρές, γενικώς, αποκλίσεις. Η μέση ευαισθησία υπολογίστηκε στα 84dBSPL/2.83Vrms/m και το συνολικό εύρος απόκλισης από αυτήν είναι 6dB στη ζώνη διέλευσης με την ελάχιστη ευαισθησία να βρίσκεται κοντά στα 3kHz (-4.4dB) και την μέγιστη στα 10kHz (+1,4dB). Με βάση την μέση ευαισθησία, τα σημεία -3dB του ηχείου βρίσκονται στα 40Hz στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων και στα 22.4kHz στην περιοχή των υψηλών με την παρατήρηση, όσον αφορά το δεύτερο σημείο, που έγινε στην προηγούμενη παράγραφο, σχετικά με τον άξονα της μέτρησης.
Αρκετό ενδιαφέρον έχει η απόκριση του ηχείου στην περιοχή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων (στην περιοχή γύρω από τα 100Hz και χαμηλότερα). Εδώ, η Adam έχει επιλέξει να διατηρήσει την απόκριση επίπεδη (υπάρχει μια ενίσχυση μόλις 1.3dB στα 60Ηz) αποφεύγοντας την συνήθη συνταγή που θέλει τα ηχεία να είναι λίγο πιο “ενισχυμένα”, μια επιλογή προς την πλευρά της ουδετερότητας που δείχνει συγκεκριμένη αντιμετώπιση των πραγμάτων από την πλευρά του κατασκευαστή.
Η μέση απόκριση του ηχείου (μέσος όρος μετρήσεων υπό γωνία +/- 10 μοιρών στο οριζόντιο και το κατακόρυφο επίπεδο) δεν αποκαλύπτει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα πλην του γεγονότος ότι το τουίτερ “χάνει” γρήγορα σε ευαισθησία όταν κινηθείς εκτός άξονα (ιδιαίτερα στο κατακόρυφο επίπεδο)

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/2.83V/m). Ανηχοϊκή μέτρηση σε απόσταση 2m (συχνότητες πάνω από τα 500Hz) με και χωρίς το προστατευτικό πλέγμα (πράσινη και κόκκινη καμπύλη αντιστοίχως).

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/2.83V/m) με εξομάλυνση 0.33oct. Συνδυασμός far field/near field μέτρησης. Μέτρηση επί του άξονα (πράσινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα (κόκκινη καμπύλη).

H μέτρηση της σύνθετης αντίστασης δικαιώνει τους ισχυρισμούς της Adam ότι το Compact Mk3 είναι ένα 4ωμο ηχείο, καθώς η ελάχιστη αντίσταση δεν πέφτει κάτω από τα 3.6Ω, τιμή η οποία εμφανίζεται, μάλιστα, σε αρκετά υψηλή συχνότητα, λίγο πάνω από τα 2kHz. Στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων, η ελάχιστη αντίσταση είναι 5.8Ω (170Ηz) ενώ με βάση την σχετική καμπύλη ο συντονισμός του bass reflex προσδιορίζεται στα 45Hz. Η μέγιστη αντίσταση φτάνει τα 39Ω (26Hz) τιμή αρκετά υψηλή ώστε να δημιουργεί κάποιες απαιτήσεις σε ότι αφορά τον συντελεστή απόσβεσης του ενισχυτή που θα οδηγήσει το ηχείο (ώστε ο συνδυασμός της αντίστασης εξόδου του ενισχυτή και της αντίστασης του ηχείου να μην προκαλεί σημαντικές αλλαγές στην απόκριση συχνότητας του συστήματος). Η φάση της αντίστασης έχει σημαντική διακύμανση (φθάνει τις 48 μοίρες με χωρητική συμπεριφορά στα 80Hz) και αυτό σημαίνει ότι ενισχυτής θα ζεσταθεί λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο.
Η βηματική απόκριση δείχνει ένα ηχείο με πολύ καλή συμπεριφορά στο πεδίο του χρόνου. Η μετάβαση από την μια μονάδα στην άλλη γίνεται με πολύ ομαλό τρόπο και η απόσβεση στην περιοχή των χαμηλών είναι ιδιαίτερα ομαλή και χωρίς προβλήματα συντονισμών.

Thumbnail Thumbnail

Μέτρο και φάση της εμπέδησης (πράσινη και κόκκινη καμπύλη αντιστοίχως).

Βηματική απόκριση.

Το διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων περιλαμβάνει μια σειρά από συντονισμούς από τους οποίους αυτός με τον μεγαλύτερο χρόνο απόσβεσης βρίσκεται κοντά στα 4kHz (2.1mS για μείωση της στάθμης στα -25dBr). Στις υψηλότερες συχνότητες διακρίνεται επίσης ένας συντονισμός στην περιοχή των 6.5kHz (1.8mS) ενώ από το σημείο αυτό και μετά ο χρόνος απόσβεσης μειώνεται δραστικά.
Η πολική απόκριση του ηχείου στο οριζόντιο επίπεδο είναι ομαλή στην περιοχή των μεσαίων και των κατώτερων υψηλών συχνοτήτων. Από τα 8kHz και πάνω, η ευαισθησία του ηχείου μειώνεται αρκετά γρήγορα εκτός άξονα και ο λοβός στα 16kHz έχει στενέψει αρκετά, ώστε η στροφή των ηχείων προς τον ακροατή (toe in) να φαίνεται καλή ιδέα, άλλωστε είναι κάτι που το προτείνει και η Adam στο εγχειρίδιο χρήσης.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη) και 16kHz (μοβ καμπύλη).

Στο κατακόρυφο επίπεδο, το Compact Mk3 είναι πιο “αυστηρό”, με αποκλίσεις που κινούνται μέσα στην περιοχή των +/-3dB για γωνίες +/-15 μοιρών. H συμπεριφορά αυτή εξηγεί το διάγραμμα απόκρισης (τόσο της ανηχοϊκής όσο και της μέσης) και δίνει μια ιδιαίτερη βαρύτητα στη σύσταση της Adam για ακρόαση του ηχείου με τον άξονα του τουίτερ στο ύψος των αυτιών. Επομένως, η βάση που θα χρησιμοποιηθεί για την τοποθέτηση του ηχείου (και, εννοείται, η ίδια η θέση ακρόασης) είναι κρίσιμες παράμετροι για την τελική απόδοση.
Τέλος, η καμπίνα του Compact Mk3 φαίνεται να είναι καλά δεμένη χωρίς προβλήματα χρωματισμών. Η μέτρηση της επιτάχυνσης στο μέσον της μπάφλας ανέδειξε δύο συντονισμούς στα 460Hz και στα 880Ηz (-47dBm/sec2 και -46dBm/sec2 αντιστοίχως) ενώ η αντίστοιχη μέτρηση σε μια από τις πλευρικές επιφάνειες του ηχείου περιλαμβάνει μόνο έναν εμφανή συντονισμό, στα στα 470Hz (-50dBm/sec2).

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο κατακόρυφο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (κόκκινη καμπύλη), 2kHz (πράσινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη) και 16kHz (μοβ καμπύλη).

Στάθμη επιταχύνσεων. Μέτρηση στο σημείο μεταξύ γούφερ και τουίτερ (κόκκινη καμπύλη) και στο κέντρο της πλευρικής επιφάνειας (πράσινη καμπύλη).